Kommer som det ser ut att återvända till corporate-världen. Från att ha varit många år i en del av yrkeslivet där det inte varit särskilt dressat. Under denna tiden har jag hunnit bli pappa, köpt hus och ja, helt enkelt prioriterat annat än kavajer och randsydda skor. Detta är något jag dock gjort tidigare (när jag hade råd att spendera alla pengar på mig själv hehe) så har det på det torra med skor, udda kavajer, pennor och annat bös — Så: till saken, tänkte börja på en ny kula vad gäller kostymer.
Vad tror ni, är det blugiallo som är best bet? Om man 1. Inte vill ruinera sig helt, 2. Vill ha ”no brainers” som funkar i kundmöten och kontorsvardagen.
Tänker att jag börjar med en marinblå och en mörkgrå, så traveller eller plain weave kanske. Extra byxa till varje? Hur resonerar ni som faktiskt behöver kostym i arbetet? Borde man klara sig ett tag på va, givet att jag har så jag kan mixa och matcha opp detta med en uppsjö av tweed och andra udda kavajer och byxor.
Finns det andra jag borde fundera på att kolla upp? R&B? Suit supply (nej, eller)?
TACKSAM för lite levd erfarenhet på området!