Ska testa den!Arket midweight gillar jag, passar mig med smal midja och några muskler upptil (nåväl några iaf )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska testa den!Arket midweight gillar jag, passar mig med smal midja och några muskler upptil (nåväl några iaf )
Till knogen ungefär, så att det det täcker stussen ordentligtVad är referenspunkten? Längre kavajer har varit trendigt i flera år nu
Använt den flera gånger med gott resultat. Bra att testa lite olika passformer man utgår ju från befintliga modeller på byxa och kavaj.Är det någon som har använt Oscar Jacobson Custom tjänst som kan ge en recension
Bra önskelista och bra köp! Den kommer att skydda när snöflingorna yr från sidan.Har spanat på överrock ett tag, och haft en hyfsat specifik önskelista.
-100% naturmaterial, ingen plast
-Neutral färg som passar det mesta, gärna diskret mönstrad
-Dubbelknäppt
-Lång, sluta nedanför knäna
-Onödigt stora slag, jag vill kunna glidflyga med dom där rackarna!
-Gärna bröstficka
Fick precis hem en vintage Dolce & Gabbana i 90-10 ull/kashmirblandning som uppfyllde varenda önskemål!
Bra service från Pete & Harry dessutom. Fick svar på mail inom ett dygn, beställde i lördags och fick hem idag.
Dessutom kom den på trägalge i resegarderob, vilket var en trevlig touch!
Helnöjd!
Ja, helt klart! Ärmarna kunde dock vara ett par centimeter kortare, så den ska lämnas in till skräddare.Bra önskelista och bra köp! Den kommer att skydda när snöflingorna yr från sidan.
Jag brukar gå till Åhléns city, 3:e våningen, Herr-våningen. De är bra och trevliga, tycker jag.Ja, helt klart! Ärmarna kunde dock vara ett par centimeter kortare, så den ska lämnas in till skräddare.
Det är rätt nytt för mig, så tips i Stockholm tas tacksamt emot!
Har någon ett bra tips på chokladbrunt mockaskärp 25-30mm brett? Portia hade ett bra men i fel färg, närmsta är Myrqvist som har ett i 32mm.
Ja, helt klart! Ärmarna kunde dock vara ett par centimeter kortare, så den ska lämnas in till skräddare.
Det är rätt nytt för mig, så tips i Stockholm tas tacksamt emot!
Morjas såg bra ut, tack! Även P&F - Tärnsjö, tyvärr inget i mocka.Morjas? Paul & Friends - tärnsjö collab? Saman? Inte hundra koll, men tror de är aktuella.
Perfekt, tack för tips!Jag brukar gå till Åhléns city, 3:e våningen, Herr-våningen. De är bra och trevliga, tycker jag.
Tips: https://www.marzio.se/collections/mens/products/the-como-moccasinNågon som vet liknande modeller Loro Pianas mytomspunna Open Walks? Kikade på CQP (snäppet dyra för mig) och Massimo Dutti’s, där jag istället blir kvalitetsosäke. Något mellanting vore optimalt!
mycket mer design rip-off än så blir det väl inte ...
Yanko/Skolyx?Någon som vet liknande modeller Loro Pianas mytomspunna Open Walks? Kikade på CQP (snäppet dyra för mig) och Massimo Dutti’s, där jag istället blir kvalitetsosäke. Något mellanting vore optimalt!
Aldrig provat nåt liknande, men måste säga att konceptet tilltalar även mig trots att jag inte är ute efter några skor.
Absolut, men fortfarande bra kvalite om än lägre än LP. Oavsett, hur många olika sätt kan man designa ett par Open Walks?mycket mer design rip-off än så blir det väl inte ...
Nej, precis, ska man kopiera design så finns det inte så mycket annat o göra än att just kopiera (skolyx i exemplet ovan har ju oxå lyckats bra med sin kopiering). LP har ju verkligen överprisat sina original så förstår att folk köper kopiorna nu när open walks blivit så jäkla populära.Absolut, men fortfarande bra kvalite om än lägre än LP. Oavsett, hur många olika sätt kan man designa ett par Open Walks?
Uff, visste inte ens vad dom kostade... Ja, om man kan få fyra och ett halvt par Yanko för priset för ett LP-par så vet jag iallafall vad jag skulle välja...Nej, precis, ska man kopiera design så finns det inte så mycket annat o göra än att just kopiera (skolyx i exemplet ovan har ju oxå lyckats bra med sin kopiering). LP har ju verkligen överprisat sina original så förstår att folk köper kopiorna nu när open walks blivit så jäkla populära.
Tro mig - hade jag kunnat dra 9 för ett par LP hade jag gjort det, men vill testa designen inför hösten och då får det bli de lägre prisklasserna, men är enig om att det egentligen är en ren rip-off som är lite tråkigt!Nej, precis, ska man kopiera design så finns det inte så mycket annat o göra än att just kopiera (skolyx i exemplet ovan har ju oxå lyckats bra med sin kopiering). LP har ju verkligen överprisat sina original så förstår att folk köper kopiorna nu när open walks blivit så jäkla populära.
Var drar man gränsen? Tänk på alla tassel loafers och mockaderbys som folk bär. Är det designkopior när varenda skotillverkare har så gott som identiska skor i dom modellerna? Känns ju som LP Open Walk snarare är på väg att bli mer av en skotyp likt oxford, derby, loafer och så vidare snarare än ett specifikt märkes skomodell.Tro mig - hade jag kunnat dra 9 för ett par LP hade jag gjort det, men vill testa designen inför hösten och då får det bli de lägre prisklasserna, men är enig om att det egentligen är en ren rip-off som är lite tråkigt!
Men det är väl också halva grejen med mode, varenda sneaker idag är ju mer eller mindre kopior av varandra!
Samtidigt helt orimligt att betala det Loro Piana kostar…mycket mer design rip-off än så blir det väl inte ...
Samtidigt helt orimligt att betala det Loro Piana kostar…
Om det nu finns en stilpolis så är jag övertygad att de skulle säga att just sulan inte är det stora problemet här!Aldrig provat nåt liknande, men måste säga att konceptet tilltalar även mig trots att jag inte är ute efter några skor.
Vad säger stilpolisen om en sådan sula? Kommer man undan med det eller är man busted? För mig så är det helt lugnt, men jag är dock ingen stilpolis.
Jag kör europeiska, prismässigt vet jag inte om det lönar sig men man behöver inte betala något extra vid leverans.
Beställde min första kavaj hos Blugiallo i måndags. Kan inte uttala mig om resultatet ännu men servicen var super och kvalitén på deras grejer är bra (välkänd fabrik). Också otroligt bra prisbild om jag ska vara ärlig.Kommer som det ser ut att återvända till corporate-världen. Från att ha varit många år i en del av yrkeslivet där det inte varit särskilt dressat. Under denna tiden har jag hunnit bli pappa, köpt hus och ja, helt enkelt prioriterat annat än kavajer och randsydda skor. Detta är något jag dock gjort tidigare (när jag hade råd att spendera alla pengar på mig själv hehe) så har det på det torra med skor, udda kavajer, pennor och annat bös — Så: till saken, tänkte börja på en ny kula vad gäller kostymer.
Vad tror ni, är det blugiallo som är best bet? Om man 1. Inte vill ruinera sig helt, 2. Vill ha ”no brainers” som funkar i kundmöten och kontorsvardagen.
Tänker att jag börjar med en marinblå och en mörkgrå, så traveller eller plain weave kanske. Extra byxa till varje? Hur resonerar ni som faktiskt behöver kostym i arbetet? Borde man klara sig ett tag på va, givet att jag har så jag kan mixa och matcha opp detta med en uppsjö av tweed och andra udda kavajer och byxor.
Finns det andra jag borde fundera på att kolla upp? R&B? Suit supply (nej, eller)?
TACKSAM för lite levd erfarenhet på området!