• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Generellt sett drar ju fibrerna ihop sig eller expanderar olika mycket. Så det kan nog skilja en del. Har te x molskine och flannel som sitter och expanderar oerhört bekvämt. Samtidigt som mina bomullschinos inte alls expanderar lika bra när de bärs.

Och mwd måttsydda antar jag att du menar MTM och inte bespoke? Isf var det exakt samma byxmodell? För även det kan ju skilja även om måtten är dessamma.
Det är MTM jag talar om. Handlar om exakt samma byxmodell.

Skulle vilja få lite input kring Dubbelknäppt kavaj.

Har ni några förslag på märken/modeller? Hur mycket använder ni Dubbelknäppt vs enkelknäppt?

Använder kostym alternativt kavaj och udda Byxa dagligdags på jobbet och har nu fått någon fix idé att införskaffa en Dubbelknäppt. 😬🤷‍♂️

Använder de mycket mer än enkla, iaf när det kommer till uddabyxor eller jeans. Tycker det undviker konsult-stilen som alltid består i blåjeans och kavaj. Gärna med pike, polo eller enklare skjorta för att komma ned i formalitet lite!

Beställde faktiskt också en ny kavaj från dem för några veckor sedan trots min semi-bashing här i tråden tidigare! 😁
Nöjd med resultatet, blev bra!
DB430DC0-C8B7-44DA-AB08-B7A2334687D9.jpeg

22B81918-660B-4786-877C-4FE709E7AFEE.jpeg

Fick bli två oxfordskjortor grån John Henric idag, expediten påstod att skjortorna är sydda i Italien när jag frågade vilken i min mening är otroligt bra för 799kr per st, riktigt sköna tjocklek och sitter bra enligt mig, de har endast Slimfitmodeller tydligen.

Blir man medlem på plats får man 10% vilken är välkommet.

Fick bli två oxfordskjortor grån John Henric idag, expediten påstod att skjortorna är sydda i Italien när jag frågade vilken i min mening är otroligt bra för 799kr per st, riktigt sköna tjocklek och sitter bra enligt mig, de har endast Slimfitmodeller tydligen.

Inget emot John Henric men är ju lite av en myt att bara för något är sytt i Italien så är automatiskt bra kvalité. Samma sak gäller att något skulle va av dålig kvalité för att det är producerat/sytt i tex Kina

Tackar! Deras ”wide lapel”, har för mig att de är 11cm. Brukar alltid köra 5cm slag på brallorna 😊
Ej vågat köra på deras bredare slagalternativ då jag har rätt så små axlar själv. Kanske får testa det någon gång. Soft shoulders, gissar jag på (ej helt okonstruerat)? :)

Sorry, missförstod nog varandra angående byxorna. Syftade på byxvidden nedtill. :)

Ej vågat köra på deras bredare slagalternativ då jag har rätt så små axlar själv. Kanske får testa det någon gång. Soft shoulders, gissar jag på (ej helt okonstruerat)? :)

Sorry, missförstod nog varandra angående byxorna. Syftade på byxvidden nedtill. :)
Jag hajar! Jag hade nog testat breda ändå.
Okonstruerad axel 😊
Haha, det är jag som läser för snabbt! 19,5cm i fotvidd på dessa om jag ej missminner. De är från Saman dock, ej Blugiallo.

Inget emot John Henric men är ju lite av en myt att bara för något är sytt i Italien så är automatiskt bra kvalité. Samma sak gäller att något skulle va av dålig kvalité för att det är producerat/sytt i tex Kina
Jag personligen har slutat handla kläder utanför EU, de finns inte en chans att det ens är i närheten av villkor i kina, indien, bangladesh osv än våra närmaste EU-länder, sen blev jag bara positivt överraskad att plaggen hade sytts upp i Italien, enligt John Henrics faqs så skipper de mellanhänderna och vänder sig endast åt småföretagare, vilket motiverar mina köp.

Har kört mycket JH i några år och är bara nöjd. Allt från skjortor till tröjor i både merinoull och kashmir.

Jag personligen har slutat handla kläder utanför EU, de finns inte en chans att det ens är i närheten av villkor i kina, indien, bangladesh osv än våra närmaste EU-länder, sen blev jag bara positivt överraskad att plaggen hade sytts upp i Italien, enligt John Henrics faqs så skipper de mellanhänderna och vänder sig endast åt småföretagare, vilket motiverar mina köp.
”skippa mellanhänder” måste vara 20-talets buzz word inom klädindustrin.

Jag hajar! Jag hade nog testat breda ändå.
Okonstruerad axel 😊
Haha, det är jag som läser för snabbt! 19,5cm i fotvidd på dessa om jag ej missminner. De är från Saman dock, ej Blugiallo.
I see! Gissar på att du har lite bredare axlar? Jag som har minimala axlar (som också är lite ojämna) blev rekommenderad att testa deras "soft shoulders" senast. Passade väldigt bra på mig. På bild ser båda ganska lika ut, därav min tidigare gissning. :)

Kavaj i 100% (eller blandning med stor del, typ 80-90%) kashmir, vad tycker ni? Är lite rädd för att en sådan kavaj ska vara väldigt ömtålig, eller oroar jag mig i onödan?

Senast ändrad:
Verkar som många har haft en mindre bra upplevelse med P&H. Här är min kundresa från P&H:
Beställer online och pengar dras den 22 okt.
Paketet kommer 28 okt.
Mailar en fråga angående retur 28 okt.
Svar angående retur 01 nov.
Paketet skickas tillbaka 02 nov.
Pengar tillbaka på kontot 07 nov.

Lite långsam leverans kan jag tycka när jag också bor i Stockholm, men svar på Mail och pengarna tillbaka inom en rimlig tidsram.

Kavaj i 100% (eller blandning med stor, typ 80-90%) kashmir, vad tycker ni? Är lite rädd för att en sådan kavaj ska vara väldigt ömtålig, eller oroar jag mig i onödan?
Jag hade inte kört 100% utan lite utblandat för hållbarheten. Tänker att formen borde hålla sig bättre då också. Äger dock inga kavajer i kashmir men tänker att det borde inte skilja sig för mycket från andra kashmirplagg.

Sist jag la upp var många försvann inbjudningarna till bestsecret snabbt, tänkt att jag kör en vända till då jag har fått fler. Känner admin att detta är "spam" får ni ta bort inlägget.

Du behöver bara klicka, registrera dig och shoppa dina favoriter!

Screenshot_20221115-182449.png

Jag kan varmt rekommendera tidningen l'étiquette, jag tror många här skulle uppskatta den. Nytt nummer ute snart:

Trevligt flöde på IG från chefredaktören. Lite behind the scenes och en del klockinnehåll

Sist jag la upp var många försvann inbjudningarna till bestsecret snabbt, tänkt att jag kör en vända till då jag har fått fler. Känner admin att detta är "spam" får ni ta bort inlägget.

Du behöver bara klicka, registrera dig och shoppa dina favoriter!
Spam.. Det är väl snarare om du vill profilera dig som KS motsvarighet till Ove Sundberg

Har en välanvänd kashmirtröja som snart kommer få hål på armbågarna. Har ni något tips på bra sätt att laga det? Någon i Stockholm som löser det bra?

Håller inte med. Att sälja på kommission är inte särskilt svårt så länge man har ett varulagret som är av intresse och som folk vill köpa av. Säljer man på kommission slipper man dyra varulagret som ligger och binder upp kapital.

Men hur som. Det ekonomiska läget verkar vara sådär. Än så länge lyser insättningen med sin frånvaro.
Hur går det med detta? Hade varit intressant med en uppdatering.

Jag var på PH häromdagen - det var totalkaos för att vara ärlig. Skulle hämta en skjorta (visar gärna kvitto på köp så att ni inte tror jag hittar på) och mötte ett totalkaos på Styrmansgatan, där det luktade unket och kläder hängde överallt på överpackade hästar. Det såg ut som "hej, kom och hjälp mig" helt enkelt. En trevlig tjej tog emot och sedan lämnades jag över till en kille med långt hår och glasögon (kan han ha hetat Kalle?) som gav mig en omärkt papperspåse där skjortan lagts ihop, notera lagts ihop, och var skrynklig. Skjortan luktade lite unket men det gick bort efter att jag hängt ut den i 30 min. Skjortan var snygg med Shirtonomy's turndownkrage så jag är glad ändå.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp