• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tack
Finns det något på hur bred är en schalkrage bör vara? Lite googling verkar peka på relativt smala kragar, vilket ser helt ok ut imho på den kragtypen
Titta på Tweeds utbud, om du jagar fin sjal. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag letar efter lite kläder i kräm/off-white. Typ en rollneck och en skjorta. Har ni några tips? Kanske något förmånligt på rea nu?
Mycket förtjust i denna som har lite kashmir i sig, vet inte om någon har den på rea eller inte:

 

Floffen

Panerai
Behöver fylla på med business-skjortor. Kör vanligtvis Shirtonomy men tänkte att man kanske kan komma billigare undan på rea. Någon som sett något? Typ bara kontrastkragar och sånt skit på rea vad jag kunnat se.
 
Mycket förtjust i denna som har lite kashmir i sig, vet inte om någon har den på rea eller inte:

Tack!

Jag tänkte dock en tunnare, som man enklare kan ha under kavaj och liknande.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är ett helt sinnessjukt pris på den där, trots rea. Samt, skulle inte kunna leva med loggan på ärmen.

Beroende på stil så hade jag kollat på Drakes, Barba, 100 Hands, Shirtonomy och Kamakura.

 
Det är ett helt sinnessjukt pris på den där, trots rea. Samt, skulle inte kunna leva med loggan på ärmen.

Beroende på stil så hade jag kollat på Drakes, Barba, 100 Hands, Shirtonomy och Kamakura.

Nåt relativt avslappnat, som funkar på egen hand men även under en kavaj.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Mazzarelli är bra! Dubbelkolla passformen dock, har inte kunnat ha deras slim fit-grejer. Tror inte jag testat regular.

Vill också minnas slim vit är oerhört slim. Regular har jag inte testat och verkar inte finnas i malmöbutiken…
Håller med, deras Slim är för tight imho.
Om du inte äger/testat några Drakes plagg så tycker jag deras passform kan vara lite udda och oftas
tight över axlar/bröst och bred över magen (typisk engels passform).
Skjortorna är dock för tighta överlag och väldigt korta ärmar för mig, så funkar inte alls.
Var dock några år sedan jag prövade så kanske bättre nu.
 

Häggvik

Omega
Hej

Någon som vet om detta är samma carhartt detroit som säljs för 2-3.000 på andra sidor? Eller skiljer den sig åt?

Ja det är samma, jag köpte en på Amazon förra året för 1200 med frakt har jag för mig.
 
Senast ändrad:
Fick precis hem en mockajacka som har en fläck på sig, sista de hade i butiken. Tror ni detta går att få bort, eller ska jag be om pengarna i retur?
IMG_1436.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Fick precis hem en mockajacka som har en fläck på sig, sista de hade i butiken. Tror ni detta går att få bort, eller ska jag be om pengarna i retur?
IMG_1436.jpg
Segt men oftast brukar rea varor vara as-is utan retur, det var ju knappast ett dolt fel. Returpolicyn brukar stå på kvittot.
Givetvis undantaget om du beställde online utan möjlighet att se innan varan skickades.
 
Dom borde åtminstone ge rabatt ifall du vill behålla

Segt men oftast brukar rea varor vara as-is utan retur, det var ju knappast ett dolt fel. Returpolicyn brukar stå på kvittot.
Givetvis undantaget om du beställde online utan möjlighet att se innan varan skickades.

Tack för svaren. Den är köpt online så jag har möjlighet att returnera.

Jag undrar om man ska acceptera ett prisavdrag och försöka rengöra fläcken eller inte. Har någon erfarenhet av liknande?
 
Bästa butiken för knappar i Stockholm emottages tacksamt. Jag söker efter hornknappar som dessa. Dessa är från tyg.se, men dom skickas från utlandet och verkar ha ganska dåliga omdömen. Visst, jag kan naturligtvis googla fram, men tänkte mest om någon vet ett säkert kort.

1BD334CE-CFD6-49C7-97F5-E5788D7CC755.jpeg
 
Topp