Snyggt! Vet du vad det är för tvätt på jeansen?![]()
Valstar
Sunspel
COF Studio
CQP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Valstar
Sunspel
COF Studio
CQP
Tack! Tror att tvätten kallas för "6 months" modellen är iallafall M3 Regular som smalnar av något i benet. Har 1,5 år på nacken men kanske finns något liknande som COF producerar just nu. Är annars lite sugen på deras nya M7 med högre midja som ser grym ut!Snyggt! Vet du vad det är för tvätt på jeansen?![]()
Jag tror att det där är "3 months"-tvätten.Tack! Tror att tvätten kallas för "6 months" modellen är iallafall M3 Regular som smalnar av något i benet. Har 1,5 år på nacken men kanske finns något liknande som COF producerar just nu. Är annars lite sugen på deras nya M7 med högre midja som ser grym ut!![]()
Du behöver definitivt inte ha just en linneskjorta. Funkar förmodligen bra med vad du kallar en "kostymskjorta" (personligen skulle jag dock undvika en skjorta med dubbel manschett till just linnekostym.)Vad för skjorta bör man bära till en linnekostym? Måste det vara en skjorta i lin eller funkar en vanlig kostymskjorta i bomull, eller en oxfordskjorta? Personligen är jag inget jättestort fan av att bära kavaj med en piké, såvida den inte är långärmad.
Ha det!
Så det ser inte konstigt ut att blanda två helt olika strukturer på materialen då? Nej håller med dig, dubbel manschett anstår sig inte en linnekavaj, eller vice versa, om du så vill.Du behöver definitivt inte ha just en linneskjorta. Funkar förmodligen bra med vad du kallar en "kostymskjorta" (personligen skulle jag dock undvika en skjorta med dubbel manschett).
Finns många olika bomullskvalitéer, välj en med mindre glans och med lite struktur så blir det snyggt!Så det ser inte konstigt ut att blanda två helt olika strukturer på materialen då? Nej håller med dig, dubbel manschett anstår sig inte en linnekavaj, eller vice versa, om du så vill.
Du får nog ge oss lite mer information om kostymen och skjortan! Men om inte skjortan är allt för glansig ska det inte vara några problem.Så det ser inte konstigt ut att blanda två helt olika strukturer på materialen då? Nej håller med dig, dubbel manschett anstår sig inte en linnekavaj, eller vice versa, om du så vill.
Har svårt att se att en vit kostymskjorta skulle bli fel.Vad för skjorta bör man bära till en linnekostym? Måste det vara en skjorta i lin eller funkar en vanlig kostymskjorta i bomull, eller en oxfordskjorta? Personligen är jag inget jättestort fan av att bära kavaj med en piké, såvida den inte är långärmad.
Ha det!
Priserna är ju framförallt otroligt märkliga, 7,306.25 kr för en kavaj?Gillar starkt layouten på Berg&Bergs nya hemsida! Kul att de tar in andra spännande märken i "BB & Friends". Ogillar däremot lika mycket prishöjningarna, som kom i samma veva...
![]()
Google translate?Priserna är ju framförallt otroligt märkliga, 7,306.25 kr för en kavaj?
Haha ja, antar att de satsar mot den europeiska marknaden och har valutan baserad på och omräknad från euro.Priserna är ju framförallt otroligt märkliga, 7,306.25 kr för en kavaj?
Jo men det är väl standard att ha olika priser för olika valutor. Har inte känt på deras skräddade alternativ så kan inte uttala mig om kvalitén, men 9k för en full kanvaskonstruktion är ju fortfarande rätt bra pris.Haha ja, antar att de satsar mot den europeiska marknaden och har valutan baserad på och omräknad från euro.
Men tycker Berg&Berg förlorar mer i prisvärdhet, något som varit synonymt med dem historiskt. Nu är det väl snarare
att etablera sig som en tungviktare med Drake's som förebild![]()
Är inte 9k ganska högt upp i segmentet? Tänker mest på att man kan få en Caruso eller liknande (som också är full kanvas) för drygt samma pris OTR.Jo men det är väl standard att ha olika priser för olika valutor. Har inte känt på deras skräddade alternativ så kan inte uttala mig om kvalitén, men 9k för en full kanvaskonstruktion är ju fortfarande rätt bra pris.
Märker det! Tur jag hamstrade strumpor förra veckanHemsidan verkar vara något buggig också, som exempel gick en av slipsarna från pris 942,50 kr, till 754 kr när man laddade in fler slipsar och slutligen till över 1100 (och sen ner till 942 igen) när man klickade in på den specifika slipsen. Känns ju rätt tradigt att betala 200 spänn mer nu än förra veckan för samma slips.
Caruso är väl över 10? Men skulle säga att 9k är fortfarande konkurrenskraftigt i segmentet, men kan som sagt inte säga något om kvalitén.Är inte 9k ganska högt upp i segmentet? Tänker mest på att man kan få en Caruso eller liknande (som också är full kanvas) för drygt samma pris OTR.
Känns som de blir mindre konkurrenskraftiga med den nya prissättningen -- varför skulle jag köpa deras kostym ist för en från ett vedertaget bra märke?
Vad kan du säga om passformen på Ströms egna brallor? Tycker 90% av alla chinos/kostymbyxor jag provar är så hysteriskt smala över vaderna, och då är jag ändå ca 189/77.Blev en liten sväng in på Ströms idag. Lite strumpor och någon mer skjorta samt loafers så är jag redo för sommaren
![]()
Inte provat Ströms men helt med dig där om för smala kring vaderna, jag kör Dockers alpha khakis. Men de är ju inte särskilt dressiga, jag ska köpa ett par sådana här och prova. Verkar lovande helt klart!Vad kan du säga om passformen på Ströms egna brallor? Tycker 90% av alla chinos/kostymbyxor jag provar är så hysteriskt smala över vaderna, och då är jag ändå ca 189/77.
Brukar ligga nånstans mellan 9-15 vad jag har sett. Ja, det är inte ett dåligt pris, men när de kostade 8k var det betydligt bättre prissatt. Då erbjöd dom (på pappret) en schysst kostym till ett pris drygt 10% under konkurrenterna. Nu tycker jag de tappat lite.Caruso är väl över 10? Men skulle säga att 9k är fortfarande konkurrenskraftigt i segmentet, men kan som sagt inte säga något om kvalitén.
Vad kan du säga om passformen på Ströms egna brallor? Tycker 90% av alla chinos/kostymbyxor jag provar är så hysteriskt smala över vaderna, och då är jag ändå ca 189/77.
Vad kan du säga om passformen på Ströms egna brallor? Tycker 90% av alla chinos/kostymbyxor jag provar är så hysteriskt smala över vaderna, och då är jag ändå ca 189/77.
Låter lovande! Tar en sväng inom efter jobbetUpplever precis samma problem som dig och jag kan rekommendera att du provar om du har möjlighet. Jag köpte ett par av deras Chinos och tycker att de har en ganska rak i passformen, trots ganska rejäla lår och vader.
Topp, tack för info!Har för mig att dom har två modeller, en med smalare ben och en mer normal, båda dressade bomullsbyxor. själv har jag smala ben och tyckte den smalare passformen var kanon. Sen kanske den normala är snålt tilltagen, kanske nån annan kan svara på.