• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Yfront

Omega
Tips om nån vill göra flaneller!
@Anden @Gräsanden
B360DF34-556D-48F2-867F-A51A8BC7164E.png
Var galet nära att hoppa på men tänker att det är en fingervisning om att det komma mer? :)
 

Lindrothh

Cartier
Har du provat MTM-tillverkare såsom Shirtonomy och Tailorstore? Jag sitter i samma situation som dig, jag har en lätt märkliga kroppsproportioner och får beställa skjortor om de ska sitta bra. Shirtonomy har alltid fungerat bra för mig och håller sig inom en rimlig prisnivå. :)
Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store:)
 

Yfront

Omega
Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store:)
Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folk :) gick väldigt lätt att måtta upp från en befintlig skjorta. Kommer troligtvis beställa 3 för 2 nu under black friday!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store:)
Personligen håller jag Shirtonomy bättre. Jag upplever kvalitén bättre och jag värdesätter att Shirtonomy använder europeiska tyger och skjortorna sys i Portugal. Tailorstore är helt ok, men det krävs lite mer research då de har tyger som är av rätt tråkig kvalité såväl som tyger som är bättre kvalité.
 

Korsvold

Omega
Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folk :) gick väldigt lätt att måtta upp från en befintlig skjorta. Kommer troligtvis beställa 3 för 2 nu under black friday!

Stark rekommendation om det inte är för sent: prova att tvätta den innan du beställer fler. Min krympte 2-3 cm i ärmarna och blev oanvändbar. Vet att flera andra har haft samma erfarenhet.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Försöker gradvis byta ut en tidigare väldigt casual sreetwear aktig garderob till mer och mer dressat men fortfarande casual. Det jag finner svårast är att hitta de riktiga hörnstenarna till skjortor samt byxor? Vad rekommenderar ni? Gärna till ett så lågt pris som möjligt men ändå med viss kvalite då studentbudgeten säger emot annars..
Jag tycker att Brothers har ett hyfsat utbud av t.ex. uddabyxor till en rimlig peng. De har lite reor nu i dagarna också, kan vara värt ett besök!
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Om någon skulle vara sugen på måttsydda handskar och befinna sig i Warszawa kan jag rekommendera http://www.rekawiczki.waw.pl/
Oerhört bra upplevelse, han kan ingen engelska, allt skedde via translate. Köpte två par handskar och sambon lika så. Skickas hem till Stockholm, 2300-ish för fyra par.
 

Txistorra

Omega
Någon som har bra koll på Filson? Velar mellan dryden och original breifcase. Någon som har inputs eller alternativ på liknande väskor? Kikat lite på redoxx också...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Någon som har bra koll på Filson? Velar mellan dryden och original breifcase. Någon som har inputs eller alternativ på liknande väskor? Kikat lite på redoxx också...
Har en original grön men vaxad variant som hängt med ett antal år. Har hållit färgen bra men var hopplös att ha över axeln de första åren utan att få rocken/jackan vaxad också. Tjock canvas så något tung kanske.
 
Ni som handlar på luxire, hur har ni gått tillväga? Tycker det är svårt att mäta och vill inte att de blir fel. Vill ha ”vanliga” kostym/ullbyxor, dem verkar ju inte ha standardsizes såsom Large/36/54 etc som andra märken har :) lättast att ta ett par kostymbyxor och skicka dit? Har ett par billiga från Zara som passar, dem är ju rakt från butik men hittar inte måtten på deras hemsida!
 
Ni som handlar på luxire, hur har ni gått tillväga? Tycker det är svårt att mäta och vill inte att de blir fel. Vill ha ”vanliga” kostym/ullbyxor, dem verkar ju inte ha standardsizes såsom Large/36/54 etc som andra märken har :) lättast att ta ett par kostymbyxor och skicka dit? Har ett par billiga från Zara som passar, dem är ju rakt från butik men hittar inte måtten på deras hemsida!
Följ anvisningarna på sidan och måtta din bralla efter dem. Alternativt skicka iväg dem.
 

Txistorra

Omega
@Arvis @kvantfysik har någon har herrarna sett Dryden-modellen ”irl” och kan säga något om storleken och kvalitetskänslan? Finns väl en anledning till att originalet kostar dubbelt upp? Originalet finns till bra pris på lester så är sugen, men estetiken på Dryden lockar lite mer, osäker på storleken på den bara
Edit: de är visst lika stora
 
Senast ändrad:
Topp