Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Kläderna gör mannen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Maxim, 17 november 2013.

1. Gusvigilante

Gusvigilante Titan

Var galet nära att hoppa på men tänker att det är en fingervisning om att det komma mer? :)

grodslukarenx och city69 gillar detta.
  2. Lindrothh

Lindrothh Titan

Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store:)

3. city69

city69 Titan

Sitter precis och kollar på dessa. Sugen blir man

4. Mansory

Mansory Titan

Jag hade skippat Tailorstore helt och hållet. Det är helt enkelt inte bra.

Machiavelli och Lindrothh gillar detta.
  5. Gusvigilante

Gusvigilante Titan

Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folk :) gick väldigt lätt att måtta upp från en befintlig skjorta. Kommer troligtvis beställa 3 för 2 nu under black friday!

6. Lindrothh

Lindrothh Titan

Snyggt, får ta mig en titt då!

7. bernoulli

bernoulli Silver

Nja lite annat fanns det ju, klickade hem ett par bomullsbyxor, fint också att det är minst 40% off och inte sedvanliga 20% många andra siter kör.

Gusvigilante gillar detta.
  8. MartinGFX

MartinGFX Tantal

Från:
    Stockholm
    70% på golfkläder, jo jag tackar jag!

9. Broderjimmy

Broderjimmy Brons

Från:
    Haag
    Personligen håller jag Shirtonomy bättre. Jag upplever kvalitén bättre och jag värdesätter att Shirtonomy använder europeiska tyger och skjortorna sys i Portugal. Tailorstore är helt ok, men det krävs lite mer research då de har tyger som är av rätt tråkig kvalité såväl som tyger som är bättre kvalité.

Machiavelli och Lindrothh gillar detta.
  10. Korsvold

Korsvold Titan

Stark rekommendation om det inte är för sent: prova att tvätta den innan du beställer fler. Min krympte 2-3 cm i ärmarna och blev oanvändbar. Vet att flera andra har haft samma erfarenhet.

11. Entruv

Entruv Titan

Här ska beställas omgående! Grymt tips!

grodslukarenx gillar detta.
  12. Arnholm

Arnholm Tantal

Från:
    Spawnpoint
    Jag tycker att Brothers har ett hyfsat utbud av t.ex. uddabyxor till en rimlig peng. De har lite reor nu i dagarna också, kan vara värt ett besök!

classeknut och Lindrothh gillar detta.
  13. Huvudverk

Huvudverk Tantal

Grymt! Beställde ett par. Letat efter precis den färgen!

Entruv och grodslukarenx gillar detta.
  14. Gusvigilante

Gusvigilante Titan

Åh fan, tack för tipset! Då ska jag hem å tvätta den så får vi se hur nöjd jag är :eek:

15. Entruv

Entruv Titan

Samma här! Blev ett par i Gurkha-stil, varit lite sugen på att prova!

Huvudverk och city69 gillar detta.
  16. herr_raev

herr_raev Titan

Från:
    Stockholm
    Om någon skulle vara sugen på måttsydda handskar och befinna sig i Warszawa kan jag rekommendera http://www.rekawiczki.waw.pl/
    Oerhört bra upplevelse, han kan ingen engelska, allt skedde via translate. Köpte två par handskar och sambon lika så. Skickas hem till Stockholm, 2300-ish för fyra par.

17. Txistorra

Txistorra Titan

Någon som har bra koll på Filson? Velar mellan dryden och original breifcase. Någon som har inputs eller alternativ på liknande väskor? Kikat lite på redoxx också...

18. Nr21

Nr21 Titan

Är på jakt efter ett par chokladbruna vinterhandskar, någon som har tips på bra modeller?

19. kvantfysik

kvantfysik Titan

Från:
    Göteborg
    Jag har original breifcase sen ca 6-7 år tillbaka. Skitbra på alla sätt och vis bortsett från att den gröna tappar väldigt mycket färg efter en tid och går mer mot beige/taupe.

Txistorra gillar detta.
  20. hampusg

hampusg Tantal Friends Of KS

Sitter själv och kikar på hestras tablecut

krämbulle gillar detta.
  21. Entruv

Entruv Titan

Flashsale på VBC hos Luxire fram till 13!

22. Arvis

Arvis Tantal

Från:
    STHLM
    Har en original grön men vaxad variant som hängt med ett antal år. Har hållit färgen bra men var hopplös att ha över axeln de första åren utan att få rocken/jackan vaxad också. Tjock canvas så något tung kanske.

Txistorra gillar detta.
  23. Machiavelli

Machiavelli Titan

Ni som handlar på luxire, hur har ni gått tillväga? Tycker det är svårt att mäta och vill inte att de blir fel. Vill ha ”vanliga” kostym/ullbyxor, dem verkar ju inte ha standardsizes såsom Large/36/54 etc som andra märken har :) lättast att ta ett par kostymbyxor och skicka dit? Har ett par billiga från Zara som passar, dem är ju rakt från butik men hittar inte måtten på deras hemsida!

24. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Följ anvisningarna på sidan och måtta din bralla efter dem. Alternativt skicka iväg dem.

Gusvigilante, Huvudverk och Machiavelli gillar detta.
  25. Txistorra

Txistorra Titan

@Arvis @kvantfysik har någon har herrarna sett Dryden-modellen ”irl” och kan säga något om storleken och kvalitetskänslan? Finns väl en anledning till att originalet kostar dubbelt upp? Originalet finns till bra pris på lester så är sugen, men estetiken på Dryden lockar lite mer, osäker på storleken på den bara
    Edit: de är visst lika stora

Senast ändrad: 30 november 2019
  26. Txistorra

Txistorra Titan

Äsch, glöm det. Klippte en original i färgen Cinder :)

Wahre och Arvis gillar detta.
  27. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Köpte en jacka på loppis idag. Ser lite militär ut men inte är den det va?
    20191201_192423-01. 20191201_192548-01.

28. aximand

aximand Brons

Klickade hem två par byxor när Luxire körde 30% på ullflanell, båda i en härliga 15oz. Blått och grönt! Kul! Återkommer med lite bilder så fort jag fått hem dem.

Gusvigilante, Entruv och city69 gillar detta.
  29. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    Kul! Har själv två nyanser av grått (en inhouse + Dugdale) och ett par jeans på g. :)

Entruv gillar detta.
  30. Anden

Anden Tantal

Från:
    Lund
    Jag passade på jag med att skjuta en provbeställning på Dugdalen. Får hoppas jag inte måttat helt galet bara...

Entruv, grodslukarenx och city69 gillar detta.