Yfront
Basic
Var galet nära att hoppa på men tänker att det är en fingervisning om att det komma mer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var galet nära att hoppa på men tänker att det är en fingervisning om att det komma mer?
Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor storeHar du provat MTM-tillverkare såsom Shirtonomy och Tailorstore? Jag sitter i samma situation som dig, jag har en lätt märkliga kroppsproportioner och får beställa skjortor om de ska sitta bra. Shirtonomy har alltid fungerat bra för mig och håller sig inom en rimlig prisnivå.![]()
Sitter precis och kollar på dessa. Sugen blir man
Jag hade skippat Tailorstore helt och hållet. Det är helt enkelt inte bra.Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store![]()
Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folkTänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store![]()
Snyggt, får ta mig en titt då!Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folkgick väldigt lätt att måtta upp från en befintlig skjorta. Kommer troligtvis beställa 3 för 2 nu under black friday!
Nja lite annat fanns det ju, klickade hem ett par bomullsbyxor, fint också att det är minst 40% off och inte sedvanliga 20% många andra siter kör.OJ black friday var en stor besvikelse, rear bara ut kostymer med polyester etc.
70% på golfkläder, jo jag tackar jag!Nja lite annat fanns det ju, klickade hem ett par bomullsbyxor, fint också att det är minst 40% off och inte sedvanliga 20% många andra siter kör.
Personligen håller jag Shirtonomy bättre. Jag upplever kvalitén bättre och jag värdesätter att Shirtonomy använder europeiska tyger och skjortorna sys i Portugal. Tailorstore är helt ok, men det krävs lite mer research då de har tyger som är av rätt tråkig kvalité såväl som tyger som är bättre kvalité.Tänkte dra hem nånting därifrån med faktiskt. Hur är Tailor store? Beställde 3 från La Chemise och en från Granqvist precis så funkar det inte blir de nog större beställning MTM hos shirtonomy eller tailor store![]()
Jag har ingen erfarenhet från ovan men fick precis hem en skjorta från Luxire som jag spontant känner mig nöjd med efter en provning, behöver stryka den innan användning bland folkgick väldigt lätt att måtta upp från en befintlig skjorta. Kommer troligtvis beställa 3 för 2 nu under black friday!
Jag tycker att Brothers har ett hyfsat utbud av t.ex. uddabyxor till en rimlig peng. De har lite reor nu i dagarna också, kan vara värt ett besök!Försöker gradvis byta ut en tidigare väldigt casual sreetwear aktig garderob till mer och mer dressat men fortfarande casual. Det jag finner svårast är att hitta de riktiga hörnstenarna till skjortor samt byxor? Vad rekommenderar ni? Gärna till ett så lågt pris som möjligt men ändå med viss kvalite då studentbudgeten säger emot annars..
Grymt! Beställde ett par. Letat efter precis den färgen!
Åh fan, tack för tipset! Då ska jag hem å tvätta den så får vi se hur nöjd jag ärStark rekommendation om det inte är för sent: prova att tvätta den innan du beställer fler. Min krympte 2-3 cm i ärmarna och blev oanvändbar. Vet att flera andra har haft samma erfarenhet.
Grymt! Beställde ett par. Letat efter precis den färgen!
Jag har original breifcase sen ca 6-7 år tillbaka. Skitbra på alla sätt och vis bortsett från att den gröna tappar väldigt mycket färg efter en tid och går mer mot beige/taupe.Någon som har bra koll på Filson? Velar mellan dryden och original breifcase. Någon som har inputs eller alternativ på liknande väskor? Kikat lite på redoxx också...
Sitter själv och kikar på hestras tablecutÄr på jakt efter ett par chokladbruna vinterhandskar, någon som har tips på bra modeller?
Har en original grön men vaxad variant som hängt med ett antal år. Har hållit färgen bra men var hopplös att ha över axeln de första åren utan att få rocken/jackan vaxad också. Tjock canvas så något tung kanske.Någon som har bra koll på Filson? Velar mellan dryden och original breifcase. Någon som har inputs eller alternativ på liknande väskor? Kikat lite på redoxx också...
Följ anvisningarna på sidan och måtta din bralla efter dem. Alternativt skicka iväg dem.Ni som handlar på luxire, hur har ni gått tillväga? Tycker det är svårt att mäta och vill inte att de blir fel. Vill ha ”vanliga” kostym/ullbyxor, dem verkar ju inte ha standardsizes såsom Large/36/54 etc som andra märken harlättast att ta ett par kostymbyxor och skicka dit? Har ett par billiga från Zara som passar, dem är ju rakt från butik men hittar inte måtten på deras hemsida!
Kul! Har själv två nyanser av grått (en inhouse + Dugdale) och ett par jeans på g.Klickade hem två par byxor när Luxire körde 30% på ullflanell, båda i en härliga 15oz. Blått och grönt! Kul! Återkommer med lite bilder så fort jag fått hem dem.
Jag passade på jag med att skjuta en provbeställning på Dugdalen. Får hoppas jag inte måttat helt galet bara...Kul! Har själv två nyanser av grått (en inhouse + Dugdale) och ett par jeans på g.![]()