• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad tycker folket om byxor från PT01 och Incotex, tänker främst bomullsbyxor.
Har ett par bomullsbyxor från PT. De är rätt nice, men tror de är ”very slim” eller vad de nu kallar det. Hade nog köpt ”Slim” om jag fick välja idag.
Hade kunnat vara högre i midjan.

Har också ett par slacks från Incotex. Likvärdig kvalitet men annan typ av byxa liksom.

Mest förtjust är jag i mina flanell från PT. Otroligt trevliga faktiskt och väldigt anpassade för min kropp & preferenser.
 
Vad tycker folket om byxor från PT01 och Incotex, tänker främst bomullsbyxor.
Nu är det några år sedan jag använde byxor från PT01, men tycker de satt väldigt bekvämt (inte den mest slimmade varianten). En sak störde mig mycket dock, speciellt med tanke på att man borde kunna förvänta sig mer, och det är att samtliga byxor jag köpte hade en söm precis innan grenen under gylfen som var på väg att släppa. Tror jag lämnade in 4 par bara för att fixa det.

Testade några Incotex och har varit nöjd med dem och kör enbart på deras byxor senaste åren (vanlig slim fit, är lite nyfiken på vem som verkligen klarar att få på sig deras super slim). Tycker de håller bra och har kanske 7-8 par på som jag går runt på och får byta ut gamla ca vartannat år.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har hoppat upp en storlek så försöker bygga en bra basgarderob, någon som har tips? Nedan är det jag har och det som planeras att införskaffas

Skärmklipp 2019-11-24 17.26.37.png
Skärmklipp 2019-11-24 17.26.28.png
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Har hoppat upp en storlek så försöker bygga en bra basgarderob, någon som har tips? Nedan är det jag har och det som planeras att införskaffas

Skärmklipp 2019-11-24 17.26.37.png
Skärmklipp 2019-11-24 17.26.28.png
Kan vara bra att ha byxor, om du inte bor i Ankeborg dvs ;)

Skämt å sido, jag tycker att varje mans garderob bör innehålla minst en kostym och ett par bruna eller svarta oxfords :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har hoppat upp en storlek så försöker bygga en bra basgarderob, någon som har tips? Nedan är det jag har och det som planeras att införskaffas

Skärmklipp 2019-11-24 17.26.37.png
Skärmklipp 2019-11-24 17.26.28.png
Kolla Morgano för knitwear. Behöver du typ 11 tröjor förresten? ;)

Personligen hade jag skippat A Days March. Känns lite trist och inte längre så prisvärt. Hade också behövt köpa lite nya skjortor, min garderob lirar inte utan liiite mer dressade skjortor.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Har ett par bomullsbyxor från PT. De är rätt nice, men tror de är ”very slim” eller vad de nu kallar det. Hade nog köpt ”Slim” om jag fick välja idag.
Hade kunnat vara högre i midjan.

Har också ett par slacks från Incotex. Likvärdig kvalitet men annan typ av byxa liksom.

Mest förtjust är jag i mina flanell från PT. Otroligt trevliga faktiskt och väldigt anpassade för min kropp & preferenser.

Nu är det några år sedan jag använde byxor från PT01, men tycker de satt väldigt bekvämt (inte den mest slimmade varianten). En sak störde mig mycket dock, speciellt med tanke på att man borde kunna förvänta sig mer, och det är att samtliga byxor jag köpte hade en söm precis innan grenen under gylfen som var på väg att släppa. Tror jag lämnade in 4 par bara för att fixa det.

Testade några Incotex och har varit nöjd med dem och kör enbart på deras byxor senaste åren (vanlig slim fit, är lite nyfiken på vem som verkligen klarar att få på sig deras super slim). Tycker de håller bra och har kanske 7-8 par på som jag går runt på och får byta ut gamla ca vartannat år.
Tack för inspel. Blev två par från PT01, ett par i bomull och ett par i flanell, båda i deras benämning regular fit och mid rise samt en stickad tröja. Rätt bra rea hos YOOX så landade tillslut på 216 euro.
 

Roxen

Cartier
Grabbar!

Då jag gått ned ett tiotal kilo i vikt sitter alla jeans som tält.

Har tidigare haft COF och några från SS. Vad har ni för rekommendationer? Vill ha normalhög midja och gärna ganska slimmade, dvs inte raka med hög midja, exempelvis. Gärna lite mörkare tvätt, alltså inga ljusa.

Vill även ha något trevligt märke och således ointresserad av Levis, Ralph Lauren, etc.

Super om man kan hamna på tvåtusingen paret.

Så please, hjälp mig! Ser ut som en pajas

Kram och tack.
 

Psykel

Patek
Grabbar!

Då jag gått ned ett tiotal kilo i vikt sitter alla jeans som tält.

Har tidigare haft COF och några från SS. Vad har ni för rekommendationer? Vill ha normalhög midja och gärna ganska slimmade, dvs inte raka med hög midja, exempelvis. Gärna lite mörkare tvätt, alltså inga ljusa.

Vill även ha något trevligt märke och således ointresserad av Levis, Ralph Lauren, etc.

Super om man kan hamna på tvåtusingen paret.

Så please, hjälp mig! Ser ut som en pajas

Kram och tack.
Jag skulle inte lägga 2.000 på ett par modejeans. Satsa på ett riktigt jeansmärke, tillverkade i USA eller Japan. Kolla Tellason, Momotaro, Orslow och Japan Blue.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Slipshållare, vad har vi att säga om dem?

Jag har insett att jag vill ha en sådan, stilren / enkel / minimalistisk och i vit metall (stål, silver, vitguld etc..). Gärna vintage men inte murken. :) Jag har letat lite men inte hittat så mycket.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på bra polotröjor? Tunna, inga tjocktröjor. Har några från OJ idag men tycker kvalitén är så där... Budget: omkring 1 500 kr.
 
Topp