• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon här som kan bistå med lite input kring byxor från Suit Supply? Vad jag kan se så är det "enast kemtvätt" på många av modellerna (av de formella), det låter rätt osmidigt och skulle kunna bli en dealbreaker för mig tyvärr. Ni som kör dessa, har ni vågat tvätta hemma som vanligt eller blir det kem varje gång för er?
Tack för input!
Du borde kemtvätta (enligt anvisningen) allt som är av ull åtminstone. Är det 100% bomull kan du ge det ett försök i fintvätt.

Någon här som kan bistå med lite input kring byxor från Suit Supply? Vad jag kan se så är det "enast kemtvätt" på många av modellerna (av de formella), det låter rätt osmidigt och skulle kunna bli en dealbreaker för mig tyvärr. Ni som kör dessa, har ni vågat tvätta hemma som vanligt eller blir det kem varje gång för er?
Tack för input!
Kör alltid kemtvätt på formella byxor, blir bara 1-2ggr om året typ så inget större problem?

Tänkte att det snart är dags att doppa tårna i kostymträsket. Tycker att SIR of Sweden ser bra ut, med italienska tyger och skrädderi/tillverkning i Europa. En klar fördel i min mening, då jag försöker hålla mig till Europa (och till viss utsträckning USA, Kanada och Japan) när det kommer till kläder. Skoj med lite svensk historia också.
Hur ställer dom sig i förhållande till exempelvis Suitsupply, där tillverkningen sker i Kina? Ser ut att vara ungefär samma prisklass, och dessutom en del rea hos SIR just nu.

Åh, och verkar som jag bygger på slipsgarderoben lite. Vann precis dessa på Kaplans afficionado-auktion! :D
Versace:
0

En riktig polkagris från Gucci:
0

Hermes:
0

Har några Dior, YSL och annat sen tidigare. Man kan göra en del fynd, asså! Dessa landade på strax över 900 efter avgift.

Det har fungerat helt ok med Shirtonomy för egen del och det är ganska billigt, men sista uppsättningen jag köpte satt tightare än tidigare skjortor trots att jag "hittat" rätt mått, vilket är störande och fått mig att fundera om jag skall fortsätta använda dom. Har drygt 15 st därifrån tror jag.

Någon som fått till passformen på Mazzarelli skjortor?
Testade en och gick upp en storlek i kragen men den satt ändå som en korvskinn och väldigt korta ärmar på den. Imho klart sämre än tex Eton och Stenströms i passformen för mig.

Någon som fått till passformen på Mazzarelli skjortor?
Testade en och gick upp en storlek i kragen men den satt ändå som en korvskinn och väldigt korta ärmar på den. Imho klart sämre än tex Eton och Stenströms i passformen för mig.
Gillar passformen, men som alltid föredrar jag vissa justeringar eller MTM. Kvalitetsmässigt gällande sömnad och matrial överlägset både Eton och Stenströms. Även mer prisvärt än Barba.

Vilken passform modell testade du? Brukar köra på custom.

Gillar passformen, men som alltid föredrar jag vissa justeringar eller MTM. Kvalitetsmässigt gällande sömnad och matrial överlägset både Eton och Stenströms. Även mer prisvärt än Barba.

Vilken passform modell testade du? Brukar köra på custom.
Tror passformen var Slim fit.
Blev inte direkt imponerad av sömnad eller tyg men tycker inte heller att Barba eller Finamore imponerar så värst mycket mer än Eton eller Stenström. Bra såklart men tveksamt om det de är värda pengarna.

Tror passformen var Slim fit.
Blev inte direkt imponerad av sömnad eller tyg men tycker inte heller att Barba eller Finamore imponerar så värst mycket mer än Eton eller Stenström. Bra såklart men tveksamt om det de är värda pengarna.
Gillar deras custom men givetvis ska du köra på det du gillar och tycker är prisvärt.

Tillbaka
Topp