• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ni som har problem med CDLP: torktumlar ni kalsongerna?
Varierar, men hållbarheten mäts i förhållande till annat i lådan så det spelar ju ingen roll, det är relativt till andra underkläder. Jag har pinsamt gamla kalsonger som fortfarande är hela trots samma behandling, inga av de tre CDLP- kalsonger jag har köpt är kvar i lådan.

Kort sammanfattning av min CDLP-upplevelse:

Har säkert köpt 20 par CDLP-kallingar, tycker dom är ok. Skönare än många och tycker de hållt ungefär lika som övriga, inget att klaga på där faktiskt. Kan väl också tycka att de inte behöver hålla i flera år..

T-shirts, har nog 5 st, var sköna i början, håller färgen riktigt dåligt. Besviken, blir inga fler.

Home suiten, har den svarta, hållt färg och är fortfarande skön efter typ tre-fyra år.

Badshortsen är de som jag är mest nöjd med. Har någon kortare modell i svart som jag tycker är skitsnygga och fungerar bra.

Edit: kom på att jag har typ 8-10 par strumpor också, sköna i några tvättar, håller dock sämre än övriga.

Det finns ju också hygieniska skäl till att inte ha kalsonger längre än typ ett halvår (eller ett år om man så vill). Att kalsonger behöver hålla i två år är därmed inte en relevant faktor för mig iallafall

Det finns ju också hygieniska skäl till att inte ha kalsonger längre än typ ett halvår (eller ett år om man så vill). Att kalsonger behöver hålla i två år är därmed inte en relevant faktor för mig iallafall
Hur många par har du som du roterar mellan? Kan inte bli många tvättar innan dags för kassering? Och vad är problemet, blir de inte rena efter tvätt?

Alltså det har ju med att kalsongerna blir mindre och mindre resistenta mot bakterier även efter tvätt. Såklart tvättas kalsongerna efter varje användning. Det är antalet kalsonger i rotation som avgör hur länge det går innan jag byter mina. skulle aldrig ha ett par i över ett år (förutsatt att jag använder dem någorlunda regelbundet, dvs inte par nr 50 i rotationen)

Wtf, 5500kr för en bomullspolo!? Känns lite lätt urspårat även om jag visserligen tycker den var snygg.

Tillbaka
Topp