• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ni som har problem med CDLP: torktumlar ni kalsongerna?
Varierar, men hållbarheten mäts i förhållande till annat i lådan så det spelar ju ingen roll, det är relativt till andra underkläder. Jag har pinsamt gamla kalsonger som fortfarande är hela trots samma behandling, inga av de tre CDLP- kalsonger jag har köpt är kvar i lådan.

Kort sammanfattning av min CDLP-upplevelse:

Har säkert köpt 20 par CDLP-kallingar, tycker dom är ok. Skönare än många och tycker de hållt ungefär lika som övriga, inget att klaga på där faktiskt. Kan väl också tycka att de inte behöver hålla i flera år..

T-shirts, har nog 5 st, var sköna i början, håller färgen riktigt dåligt. Besviken, blir inga fler.

Home suiten, har den svarta, hållt färg och är fortfarande skön efter typ tre-fyra år.

Badshortsen är de som jag är mest nöjd med. Har någon kortare modell i svart som jag tycker är skitsnygga och fungerar bra.

Edit: kom på att jag har typ 8-10 par strumpor också, sköna i några tvättar, håller dock sämre än övriga.

Det finns ju också hygieniska skäl till att inte ha kalsonger längre än typ ett halvår (eller ett år om man så vill). Att kalsonger behöver hålla i två år är därmed inte en relevant faktor för mig iallafall

Det finns ju också hygieniska skäl till att inte ha kalsonger längre än typ ett halvår (eller ett år om man så vill). Att kalsonger behöver hålla i två år är därmed inte en relevant faktor för mig iallafall
Hur många par har du som du roterar mellan? Kan inte bli många tvättar innan dags för kassering? Och vad är problemet, blir de inte rena efter tvätt?

Alltså det har ju med att kalsongerna blir mindre och mindre resistenta mot bakterier även efter tvätt. Såklart tvättas kalsongerna efter varje användning. Det är antalet kalsonger i rotation som avgör hur länge det går innan jag byter mina. skulle aldrig ha ett par i över ett år (förutsatt att jag använder dem någorlunda regelbundet, dvs inte par nr 50 i rotationen)

Wtf, 5500kr för en bomullspolo!? Känns lite lätt urspårat även om jag visserligen tycker den var snygg.

Oj, detta var spännande. Kalsonger är ett tungt ämne.

Jag har länge kört en variant på prenumeration. Smidigt då det kommer nya i posten med jäma mellanrum. Då kan man kasta dem som ser lite för solkiga ut.

Bra också, då det kommer nya hela tiden och det efter några år finns många i rotation. Jag klarar mig säkert en månad utan att tvätta om så skulle krävas. De lufttorkas oftast.

Dessvärre har de slutat och ersatts av en annan modell som jag inte är riktigt lika förtjust i ännu, men det kommer kanske? Men att jag skulle kasta de gamla bara för att de är just gamla... Det förstår jag faktiskt inte.

Wtf, 5500kr för en bomullspolo!? Känns lite lätt urspårat även om jag visserligen tycker den var snygg.

Jag tycker typ alla priser på kläder spårat ur totalt. I synnerhet rätt vardagliga material.

E på jakt efter ny vårjacka - insåg att jag har tre olika gröna militärjackor och ingen blå/ brun. Rockar finns så kort jacka e aktuellt.

Vart ska man kika? Pröjsar helst inte mer än 5k och är ute efter bang for the buck och bra passform, material & kvalité snarare än märke. Gärna mocka men canvas/ tekniskt material funkar det med. Ingen luva.

Någon som har lite tips? Länge sen man kikade runt så inte hängt med

E på jakt efter ny vårjacka - insåg att jag har tre olika gröna militärjackor och ingen blå/ brun. Rockar finns så kort jacka e aktuellt.

Vart ska man kika? Pröjsar helst inte mer än 5k och är ute efter bang for the buck och bra passform, material & kvalité snarare än märke. Gärna mocka men canvas/ tekniskt material funkar det med. Ingen luva.

Jag kör en Freenote Cloth Riders Jacket i Canvas Oak, otrolig kvalite!

Jag skulle rekommendera Baracuta Harrington. Perfekt som vår och höstjackan med både stil och finess

Vad tycker folket om hatt, endast för cowboys, tågentusiaster och trollkarlar eller går det att ha som (nästan) helt vanlig snubbe 2025? Blev i alla fall lite inspirerad efter att ha sett filmen Le samouraï här om dagen så gick och köpte en.
1742325680825.jpeg

Hatt är ett självklart plagg i basgarderoben.
Dock bär jag inte hatt vid alla tillfällen. Höst, vår och vinter blir det ofta en feodora. Sommar, självklart en panama.

Det finns en hatt som passar för alla klädstilar och tillfällen. Jakt o friluftsliv, i staden, på stranden, på begravningen, på brölloppet.
Vad ska du annars ha? Yllemössa? Keps bak o fram?

Om du inte väljer hatt kan du komma undan med en Flatcap möjligen. Men det är som regel ett plagg som passar bäst för arbete, sport och fritid.

Man bör dock beakta att hatt är ett vindskänsligt plagg. Att jaga sin hatt efter trottoaren gör ingen bärare glad.

Hatten är ett utmärkt regnplagg, likaså skyddar den mot en ohemul solexponering.

Förr var hatten ett tecken på att bäraren var en vuxen man. Likaså att damen uppnått den mognaden. Jag anser att det är så än idag.

Hatt är ett självklart plagg i basgarderoben.
Dock bär jag inte hatt vid alla tillfällen. Höst, vår och vinter blir det ofta en feodora. Sommar, självklart en panama.

Det finns en hatt som passar för alla klädstilar och tillfällen. Jakt o friluftsliv, i staden, på stranden, på begravningen, på brölloppet.
Vad ska du annars ha? Yllemössa? Keps bak o fram?

Om du inte väljer hatt kan du komma undan med en Flatcap möjligen. Men det är som regel ett plagg som passar bäst för arbete, sport och fritid.

Man bör dock beakta att hatt är ett vindskänsligt plagg. Att jaga sin hatt efter trottoaren gör ingen bärare glad.

Hatten är ett utmärkt regnplagg, likaså skyddar den mot en ohemul solexponering.

Förr var hatten ett tecken på att bäraren var en vuxen man. Likaså att damen uppnått den mognaden. Jag anser att det är så än idag.
Imponerande hur länge du håller igång trolleriet/rollspelet. För de som misstar detta för en seriös kommentar så är det väldigt svårt att ta någon seriöst som bär hatt i vardagen (speciellt en fedora).

Senast ändrad:
Hej på er, vill bara delge ett tips om en riktigt trevlig herrbutik i Trollhättan om ni har vägarna förbi där, Johann har ett jäkla öga för- och är grymt duktig på att se folk som de är och hjälpa till med att man får en dressad stil. Rekommenderas varmt.

Senast ändrad:
Gällande kallingar.

Köpte ett 3-pak bambu kallingar på ica Maxi efter en väldigt dålig packning för midsommar förra året. Blev helt såld.

Prisvärda, bekväma och tillgängliga på varje ica maxi 😂

Inget man skryter med på tinder men hur viktigt är de egentligen 😂

IMG_2324.jpeg

Edit: tål 60 graders tvätt samt torktumling.

Kalsonger ska tåla 90°C. Allt annat är en dålig produkt.
Tänk på hygienen.

Imponerande hur länge du håller igång trolleriet/rollspelet. För de som misstar detta för en seriös kommentar så är det väldigt svårt att ta någon seriöst som bär hatt i vardagen (speciellt en fedora).

Som sagt, hatten är ett tecken på mognad. Följaktligen kanske inte plagg för dig. Du får fortsätta att vända kepsen bak o fram.

Jag skulle rekommendera Baracuta Harrington. Perfekt som vår och höstjackan med både stil och finess

Baracuta G9 i navy. Mitt tips är att gå upp minst en storlek. Jag köpte precis en själv under en weekend i Oslo och gick upp på storlek 46, för att få den passform jag vill ha. Jag är 179 cm och väger runt 85 kg.

En fördel med G9 är att den överbryggar solsken till regn, vilket tekniska jackor sällan gör.

C6CF917E-2B92-4CA5-952E-E3307506F95D.jpeg

Tillbaka
Topp