• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 35.000:- Tudor, Omega eller Breitling?

Vilken hade ni valt?


  • Totala väljare
    340

Ronnie

Silver
Tudor-Black-Bay-Blue-dials-41-36-32-1.jpg

Fast svart dårå.
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Vet du om garantin även omfattar vattenskador? Isf är jag nog såld.
Om du gillar Speedy så tycker jag du allvarligt kan överväga Sinns 103a. Den har precis samma typ av charm men till skillnad från Speedy så brukar ägarna hålla fast lite längre. (Gillas bättre i verkligheten?) Den kan fås med bubbelplexi eller safir. Har 200m wr så du kan plaska lite i vattnet och är precis som Speedy en klocka som passar i alla typer av band. Du får också pengar över att åka o bada!
Screenshot_2019-05-14-06-28-38.png
SI-392.jpg
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Iom att du har en SubC så tycker jag BB58 har för många liknande egenskaper. Annars hade den varit mitt självklara val!

SMP är trevlig och en klocka som jag tycker bär brukspår rätt bra förutom när länken blir nästan blankpolerad av många års slit.

Du snackar ju också om DJ till senare. Jag skulle då också vilja slå ett slag för BB36 nu direkt. Klart under budget men sjukt trevlig klocka som absolut funkar till sommarbadandet med skruvad krona och 150m :) Kommer dessutom med Tudors egna "nato"
IMG_20180528_135138-01.jpeg
IMG_20180615_140713-01.jpeg

Faktiskt en av få klockor jag skulle kunna tänka mig äga igen :)

Edit: nato följer inte med längre. Ingick förut dock.
 
Senast ändrad:

Robbanc76

Silver
Iom att du har en SubC så tycker jag BB58 har för många liknande egenskaper. Annars hade den varit mitt självklara val!


SMP är trevlig och en klocka som jag tycker bär brukspår rätt bra förutom när länken blir nästan blankpolerad av många års slit.

Du snackar ju också om DJ till senare. Jag skulle då också vilja slå ett slag för BB36 nu direkt. Klart under budget men sjukt trevlig klocka som absolut funkar till sommarbadandet med skruvad krona och 150m :) Kommer dessutom med Tudors egna "nato"
IMG_20180528_135138-01.jpeg
IMG_20180615_140713-01.jpeg

Faktiskt en av få klockor jag skulle kunna tänka mig äga igen :)

Natoband ingår inte
 

Stoikern

Basic
2-Faktor
Om du gillar Speedy så tycker jag du allvarligt kan överväga Sinns 103a. Den har precis samma typ av charm men till skillnad från Speedy så brukar ägarna hålla fast lite längre. (Gillas bättre i verkligheten?) Den kan fås med bubbelplexi eller safir. Har 200m wr så du kan plaska lite i vattnet och är precis som Speedy en klocka som passar i alla typer av band. Du får också pengar över att åka o bada!
Screenshot_2019-05-14-06-28-38.png
SI-392.jpg
Intressant klocka. Den tickar onekligen av många boxar! Lite trist att deras enda AD finns i Stockholmsområdet. Det gör det besvärligt att pröva den.
 

bernoulli

Guld
2-Faktor
Iom att du har en SubC så tycker jag BB58 har för många liknande egenskaper. Annars hade den varit mitt självklara val!

SMP är trevlig och en klocka som jag tycker bär brukspår rätt bra förutom när länken blir nästan blankpolerad av många års slit.

Du snackar ju också om DJ till senare. Jag skulle då också vilja slå ett slag för BB36 nu direkt. Klart under budget men sjukt trevlig klocka som absolut funkar till sommarbadandet med skruvad krona och 150m :) Kommer dessutom med Tudors egna "nato"
IMG_20180528_135138-01.jpeg
IMG_20180615_140713-01.jpeg

Faktiskt en av få klockor jag skulle kunna tänka mig äga igen :)
Tror inte deras nato följer med längre va?
 

Stoikern

Basic
2-Faktor
Iom att du har en SubC så tycker jag BB58 har för många liknande egenskaper. Annars hade den varit mitt självklara val!

SMP är trevlig och en klocka som jag tycker bär brukspår rätt bra förutom när länken blir nästan blankpolerad av många års slit.

Du snackar ju också om DJ till senare. Jag skulle då också vilja slå ett slag för BB36 nu direkt. Klart under budget men sjukt trevlig klocka som absolut funkar till sommarbadandet med skruvad krona och 150m :) Kommer dessutom med Tudors egna "nato"
IMG_20180528_135138-01.jpeg
IMG_20180615_140713-01.jpeg

Faktiskt en av få klockor jag skulle kunna tänka mig äga igen :)
Det är något med SMPc som lockar. Förmodligen för att den är påtagligt annorlunda jämfört med Suben. Gällande BB36 saknar den det viktigaste, fluted bezel, och går därför bort som alternativ till DJ!
 

aljung

Silver
2-Faktor

kmg

Diamant
2-Faktor
För de ändamålen du beskriver, är det inte vettigt att sikta lite lägre och köpa något billigare? Typ 15 k +|- någon tusing. Ibde regionerna finns mycket kul. Så kan du spara slantarna som blir över.
 

Stoikern

Basic
2-Faktor
Om du är inne på SMP-spåret så hade jag lätt övervägt att köpa denna:
https://klocksnack.se/threads/ny-rejäl-bump-omega-seamaster-americas-cup-chronograph.111668/ (har ingen realtion till säljaren)

I mitt tycke den absolut snyggaste Seamastern med de snygga visarna. Du får badsäker kronograf och en realtivt ovanlig variant av Seamastern.

Du får dessutom in en begagnad BB36 alternativt GS kvartsare (SBGX) eller AT kvarts i budgeten :)
Ja, den är inte dum alls. Hur står sig egentligen urverket i dessa tidigare seamaster-modeller mot det nya i SMPc?
 

Stoikern

Basic
2-Faktor
För de ändamålen du beskriver, är det inte vettigt att sikta lite lägre och köpa något billigare? Typ 15 k +|- någon tusing. Ibde regionerna finns mycket kul. Så kan du spara slantarna som blir över.
Med rådande utveckling för kronan vet jag inte vad som är bäst. Ha pengarna i en klocka elller i kontanter. :nailbiting:
 

Stefan S

Diamant
2-Faktor
Om du är inne på SMP-spåret så hade jag lätt övervägt att köpa denna:
https://klocksnack.se/threads/ny-rejäl-bump-omega-seamaster-americas-cup-chronograph.111668/ (har ingen realtion till säljaren)

I mitt tycke den absolut snyggaste Seamastern med de snygga visarna. Du får badsäker kronograf och en realtivt ovanlig variant av Seamastern.

Du får dessutom in en begagnad BB36 alternativt GS kvartsare (SBGX) eller AT kvarts i budgeten :)
Ja, den är skitsnygg och ett fint ex. Men SMP-kronograferna är påtagligt tjockare. Nu kan jag inte säga tjockleken på den där men blå SMP-kronografer med Omegas version av 7750 ligger ju på över 16mm vill jag minnas. Denna är nog något tunnare men iaf klart över en vanlig 2254.50 som mitt på glaset mäter 12,5mm.
Jag säger inte att detta är ett problem, det är ju en smak/vanesak men man skall vara medveten om det. Framgår ju inte av bilderna alla gånger.
 

Susqect

Basic
Tänker att även en Tudor Pelagos skulle kunna vara något? Funderat länge på en själv, fastnar mer och mer för den varje gång jag tänker på det!
In-house verk, kommer med både länk och gummi, går garanterat bada med ;)
 
Topp