• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka för 35.000:- Tudor, Omega eller Breitling?

Vilken hade ni valt?

• Totala väljare
    341
Nej, en äldre... Men oavsett.. Finns betydligt roligare klockor om du frågar mig..

Roligare, definitivt.

Men i dagsläget, bättre? SMP krossar tamigfan allt i sitt prisintervall. Master Chronometer-specen kan bara rivaliseras av Rolex, helt omagnetisk, justerbar clasp, heliumventil, you name it. De enda konkurrenterna jag kan se är betydligt billigare eller betydligt dyrare.

Ogillar man stilen så gör man men fan, nya SMP är fan episk.

Roligare, definitivt.

Men i dagsläget, bättre? SMP krossar tamigfan allt i sitt prisintervall. Master Chronometer-specen kan bara rivaliseras av Rolex, helt omagnetisk, justerbar clasp, heliumventil, you name it. De enda konkurrenterna jag kan se är betydligt billigare eller betydligt dyrare.

Ogillar man stilen så gör man men fan, nya SMP är fan episk.
Jo visst, men det hjälper väl inte om man tycker klockan är tråkig... :rolleyes:

Nej, en äldre... Men oavsett.. Finns betydligt roligare klockor om du frågar mig..

Om du köper den nya så är jag säker på att du ändrar uppfattning.
Vad menar du med att den inte är rolig?
Av mina klockor så är nya SMPc den klocka som jag har kommit på mig själv att bara stirra på längst.. Finns så väldigt många olika vinklar och detaljer som man inte ser på bilderna.

Av mina klockor så är nya SMPc den klocka som jag har kommit på mig själv att bara stirra på längst.. Finns så väldigt många olika vinklar och detaljer som man inte ser på bilderna.

Rolig och ovanlig går för många hand i hand. Jag förstår tankesättet men jag håller inte med i det här fallet.

Tkr du (givetvis) ska köra på en omega som komplement! Tkr däremot att originallänken på deras dykare (personligen) ser för "rund" ut. Däremot kommer den med gummi som passar grymt.
omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21032422001001-l.png

Hej igen,
Många verkar gilla antingen Tudorn eller Omegan. Båda är fina och försök att testa båda innan köp. Tudorn är fortfarande mer ovanlig men jag tror att Omegan är mer lättsåld om du ska sälja den i framtiden. Jag tror att den tilltalar en bredare publik helt enkelt.
Sedan verkar många bara ha sett den på bild och den är så mkt bättre i verkligheten tycker jag. Den gamla ser blek ut om man lägger dem bredvid varandra och finishen har blivit bättre. Men som sagt så är allt subjektivt så prova prova prova:)

Lycka till.

Rockade en SuperOcean Heritage II i 42 i nästan ett år. Numera har jag en BB58. Båda är helt fantastiska. Förväntningarna på dem är enorma och de lever upp till dessa. Dock är det två helt olika formspråk. SOH II är en robust stycke lyx. Tavlan och den ceramiska ringen antar aldrig samma nyans, utan förändras beroende på ljuset. Väldigt lekfullt. För min del fick den ge plats åt BB58 då den helt enkelt var för stor för mina handleder. Skulle Breitling mot förmodan lansera den i 39/40 mm så skulle jag köpa den på nytt.

Kollar man listpriser så har (bägge höjts nyss) SMP 2018 på länk passerat 50K och SOH på mesh är nästan där. BB58 listar 33K. Egentligen ett mycket högt betyg till Tudorn att man jämför den med dessa! I slutändan är ju valet individuellt, man måste prova dom och se vilken man gillar bäst.

Men jag måste säga att nedanstående kriteria och klockor som listar 50K ändå inte riktigt går ihop för mig.
• En klocka med lägre rånrisk vid semester till lite mer riskfyllda destinationer

Kollar man listpriser så har (bägge höjts nyss) SMP 2018 på länk passerat 50K och SOH på mesh är nästan där. BB58 listar 33K. Egentligen ett mycket högt betyg till Tudorn att man jämför den med dessa! I slutändan är ju valet individuellt, man måste prova dom och se vilken man gillar bäst.

Men jag måste säga att nedanstående kriteria och klockor som listar 50K ändå inte riktigt går ihop för mig.
• En klocka med lägre rånrisk vid semester till lite mer riskfyllda destinationer

Jag förstår att det kanske framstår som märkligt, men faktum är att Rolex Submariner spelar i en helt egen liga när det gäller igenkänningsfaktorn bland den generella befolkningen. Varenda ligist från Rinkeby till Rio de Janeiro känner till Suben. Tudorn lever lite farligt i den bemärkelsen då det går att ta fel på en Sub och en Tudor på avstånd. Även om många säkerligen känner igen en Omega SMP så är det inte i närheten av Rolex Sub.

Hej igen,
Många verkar gilla antingen Tudorn eller Omegan. Båda är fina och försök att testa båda innan köp. Tudorn är fortfarande mer ovanlig men jag tror att Omegan är mer lättsåld om du ska sälja den i framtiden. Jag tror att den tilltalar en bredare publik helt enkelt.
Sedan verkar många bara ha sett den på bild och den är så mkt bättre i verkligheten tycker jag. Den gamla ser blek ut om man lägger dem bredvid varandra och finishen har blivit bättre. Men som sagt så är allt subjektivt så prova prova prova:)

Lycka till.
Jag var och tittade på klockorna igår. Måste säga att Seamastern spelade i egen liga jämfört med de andra alternativen i tråden. Den såg riktigt bra ut, i synnerhet på gummi.

Saken vore avgjord, om det inte vore för att jag upptäckte Seamastern i Sedna guld och svart tavla på gummilänk. Har ju redan en klocka med guld och förståndet säger att jag bör nöja mig med en stål SMP men satan vad fin den guldiga var i verkligheten!

Bilagor

• Screenshot_20190523_101750_com.chrono24.mobile.jpg
    Screenshot_20190523_101750_com.chrono24.mobile.jpg
    47.3 KB · Visningar: 22
  • Screenshot_20190523_102057_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190523_102057_com.android.chrome.jpg
    78.9 KB · Visningar: 21
Jag var och tittade på klockorna igår. Måste säga att Seamastern spelade i egen liga jämfört med de andra alternativen i tråden. Den såg riktigt bra ut, i synnerhet på gummi.

Saken vore avgjord, om det inte vore för att jag upptäckte Seamastern i Sedna guld och svart tavla på gummilänk. Har ju redan en klocka med guld och förståndet säger att jag bör nöja mig med en stål SMP men satan vad fin den guldiga var i verkligheten!
Ja, dom är ju så jäkla bra i tvåton! Sen vill man ju ha den på länk också och då blir det dyrt på riktigt. Jag föll pladask för denna men rövarpris då, höjt nu :blackeye: Nu spränger vi din budget flerfaldigt :) ...sen är det ju det där med rånrisken, att gå under radarn.
5E656DFE-E8B3-44FA-AC45-9C0202CA4B8E.jpeg

Ja, dom är ju så jäkla bra i tvåton! Sen vill man ju ha den på länk också och då blir det dyrt på riktigt. Jag föll pladask för denna men rövarpris då, höjt nu :blackeye: Nu spränger vi din budget flerfaldigt :) ...sen är det ju det där med rånrisken, att gå under radarn.
5E656DFE-E8B3-44FA-AC45-9C0202CA4B8E.jpeg
Jäkligt fin, synd med länken bara. ;)
Priset sticker iväg ordentligt när man blandar in guldet. På länk är det närmast hutlöst. Närmare 30k extra för guld/stål länk är lite magstarkt. Tur att man föredrar den på gummi. :woot:

Ja, det är ju det där med inkognito-mode. Guld är aldrig bra ur det perspektivet. :banghead:

Sitter väll ETA i Breitlingen också. Men oavsett så är BB58an det rätta valet av de du listat.
Nej, det är ett Tudor-verk i Superocean Heritage numera. Breitling bistår med Tudor med kronografurverk och Tudor bistår Breitling med sina urverk. Hur som helst, det blir troligtvis den nya seamastern.:cigar:

En stor miss hos Omegan i mitt tycke, är att den har jämnbred, icke avsmalnande länk. Det blir klumpigt.
Föredrar absolut en avsmalnande länk.
Sen, hade den fått svärdvisare, då hade den varit fulländad.

Dock storleken wom fuckar upp den

Nej, inte än. Valet står mellan SMP stål/svart och guld/svart. Blir nog att köpa en på Chrono24. Handlarna vill inte gå ner tillräckligt mycket från listpris för att det ska kännas motiverat med att handla därifrån.
Ok. Jag blev lite nyfiken då du beskrev kriterierna, speciellt delen med ”riskfyllda destinationer” samtidigt som Omega, Breitling och Tudor nämns.

Ok. Jag blev lite nyfiken då du beskrev kriterierna, speciellt delen med ”riskfyllda destinationer” samtidigt som Omega, Breitling och Tudor nämns.
Ja, det handlar mest om igenkänningsfaktorn. Submariner står ut där. Speciellt 116613lb Sunburst är väldigt synlig. Men allt är så klart relativt. Det är mindre riskfyllt att glida runt med en Daniel Wellington. :bored:

Ja, det handlar mest om igenkänningsfaktorn. Submariner står ut där. Speciellt 116613lb Sunburst är väldigt synlig. Men allt är så klart relativt. Det är mindre riskfyllt att glida runt med en Daniel Wellington. :bored:
Jag vet inte hur seriöst nervös du är över att bli rånad, men jag kan som referens säga att när jag jobbade kväll/natt på bensinmack fick det inte ligga mer än 1500kr i kassan. Ligger det mer är risken stor att det är värt besväret att råna samma ställe igen. När det gäller klocka bör man fundera på vad som bärs vid orten man ska till, allt annat kommer nämligen sticka ut. Ingen av de klockorna du tittat på kommer minska rånrisken tyvärr. Köp en Casio g-shock 5610. Bästa reseklockan alla kategorier

Hade gått för Tudor bb58. Då den har 70 timmars powerreserv behöver du inte använda den varje dag på tillexempel semester om du ska till nått ställe där riskerna är extra höga utan att vrida upp den dagen efter.

Tillbaka
Topp