• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 35.000:- Tudor, Omega eller Breitling?

Vilken hade ni valt?


  • Totala väljare
    340
Blev en omväg via en IWC Mark XVI. Valet föll till slut på den nya seamastern.
4B9C4B8A-1362-4B9E-8832-2ABA3173EE7A.jpeg
 
Blev en omväg via en IWC Mark XVI. Valet föll till slut på den nya seamastern.
4B9C4B8A-1362-4B9E-8832-2ABA3173EE7A.jpeg
Hur känns den nu efter några dagar? :)

Hi-jackar din tråd lite då jag är i samma sits som dig, har en 116613LB och behöver något mindre blingit/mer tooligt för att komplettera med.

Egentligen vill jag ha Explorer II eller Explorer I, haft båda och ångrar en del att jag sålde dem.. Men samtidigt är de något dyra som komplement och precis som du säger vill man kanske inte alltid ha en klocka det står Rolex på?

Sneglat på SMPn länge men lite skeptisk trots allt.
Har fastnat för Breitlings nya Superocean då jag gillar designen och formspråket på den bättre, men på pappret är ju SMPn en bättre klocka då Bratten har ett moddat ETA-verk..

Bilder är alltid kul :)
Breitling-Superocean-Automatic-44-Model-2019-4.jpg


i0ju98vxaly11.jpg
 
Hur känns den nu efter några dagar? :)

Hi-jackar din tråd lite då jag är i samma sits som dig, har en 116613LB och behöver något mindre blingit/mer tooligt för att komplettera med.

Egentligen vill jag ha Explorer II eller Explorer I, haft båda och ångrar en del att jag sålde dem.. Men samtidigt är de något dyra som komplement och precis som du säger vill man kanske inte alltid ha en klocka det står Rolex på?

Sneglat på SMPn länge men lite skeptisk trots allt.
Har fastnat för Breitlings nya Superocean då jag gillar designen och formspråket på den bättre, men på pappret är ju SMPn en bättre klocka då Bratten har ett moddat ETA-verk..

Bilder är alltid kul :)

Har faktiskt nyligen gjort mig av med 116613LB till förmån för en 126334. Som komplement till den har jag alltså skaffat den nya Seamastern. Det är en väldigt trevlig klocka. Använder den endast på gummi fastän att jag även fick länken med vid köpet. Länken tilltalar mig inte alls pga det breda formspråket. Men på gummi är klockan en fröjd, väldigt bekväm och skänker en trevlig tool-känsla. Urtavlan är oerhört mångfacetterad. Blir förvånad vissa dagar hur den skiljer sig i utseende vid olika ljus. Submariner har alltid legat mig varmt om hjärtat och det gör den fortfarande. Seamastern har dock visat sig vara en klart värdig motståndare trots den stora prisskillnaden. Jag gillar den mer för varje dag som går. Kan varmt rekommendera dig att prova en! :)

IMG_0912.jpeg
 
Har faktiskt nyligen gjort mig av med 116613LB till förmån för en 126334. Som komplement till den har jag alltså skaffat den nya Seamastern. Det är en väldigt trevlig klocka. Använder den endast på gummi fastän att jag även fick länken med vid köpet. Länken tilltalar mig inte alls pga det breda formspråket. Men på gummi är klockan en fröjd, väldigt bekväm och skänker en trevlig tool-känsla. Urtavlan är oerhört mångfacetterad. Blir förvånad vissa dagar hur den skiljer sig i utseende vid olika ljus. Submariner har alltid legat mig varmt om hjärtat och det gör den fortfarande. Seamastern har dock visat sig vara en klart värdig motståndare trots den stora prisskillnaden. Jag gillar den mer för varje dag som går. Kan varmt rekommendera dig att prova en! :)

IMG_0912.jpeg
Kan tänka mig att datejusten kompletterar smpn bättre och gör det till en mer mångsidig duo än 2st dykare :)
Gillar dock min sub för mycket för att kränga den,hehe!
Har också lite svårt för länken på smpn vilket är tråkigt då jag egentligen föredrar länk 9 av 10ggr..
 
Tillbaka
Topp