• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka från USA - att göra rätt för sig med tull, moms och FedEx international priority?

Dom gör nog stickprover också.
Vill dom öppna så gör dom det.

Är du orolig skulle jag ringa och säga att du hämtar ut det själv på Arlanda o sen kör o hämtar det.

Då dom tullar alla sina försändelser och använder sig av ombudstullning så nog vill dom ha sina pengar av dig.
Frågan är om de har rätt till det?
Har räknat in pengarna. Pengarna är inget problem, vill bara att det ska gå fort och ej fastna i tullen. :) tråden har givit mig svaren jag sökte. Förhoppningsvis skickas paketet på måndag, så får vi se sen.

Frågan är om de har rätt till det?.

http://www.tullverket.se/download/18.4ab1598c11632f3ba9280007304/1448368675178/31f02_01.pdf
bara till att börja läsa på ;)

Sen vet jag inte hur just FedEx arbetar (hittar ingen riktig info) men tydligen har DHL rätt att öppna ett paket för "undersökning" av vilken anledning de undersöker eller vilka paket det undersöker framkommer dock inte.
http://www.dhl.se/content/dam/downl...tional/terms_conditions_of_carriage_se_sv.pdf

"4. UNDERSÖKNING
DHL äger rätt att öppna och undersöka försändelser utan meddelande till avsändaren."

Beställde själv en MK-klocka till min flickvän från Creationwatches förra året, när klockan kom fram var den ompaketerad och försluten med en massa DHL-tejp, antar att denna gått igenom någon sorts kontroll då..

Ingen på KS som är i Amerikat och kan ta hem apans klocka så vi kan stänga tråden?

Frågan är om de har rätt till det?
Har räknat in pengarna. Pengarna är inget problem, vill bara att det ska gå fort och ej fastna i tullen. :) tråden har givit mig svaren jag sökte. Förhoppningsvis skickas paketet på måndag, så får vi se sen.
Du får skilja på tullen och Fedex.
Även om Fedex införtullar kan tullen komma på random inspektion.

Du kan aldrig värja dig mot det.
Förstår dock inte vad du är orolig för?

Jag tror han köpt en ett läderarmband i babianskinn. Han är bara rädd att tullen ska upptäckta hans smuggling av olaglig handel med utrotningshotade djur.
Fan Flipster du har sån sjuk slutledningsförmåga :(
Nej, det är bara en stålklocka dvs beater.
Dessutom borde du av alla människor veta att man alltid bär alla klockor på länk!

Senast ändrad:
@Apansson , tänker du slänga upp en bild på momskvittot där summan framgår när klockan landar? Det verkar viktigt för dig att visa att du gör rätt för dig.
Du kan absolut få en print på momsfakturan sen när den anlänt om det känns viktigt. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag använder KS till att ställa frågor. Den något skitnödigt präktiga approachen i titeln är för att kommentarer som "du måste betala moms" "fuska inte" m.m inte ska behöva förekomma. Jag hade en fråga, men som vanligt måste folk hoppa på :)

Vem är du och vad vet du om mig? Skicka gärna ett pm om du vill mig något.
Du var mån om att posta din tullfaktura och berätta om alla pengar du betalat i moms. Ett eget val. Jag säger bara att denna tråd precis som ditt inlägg är väldigt lustiga iom jag vågar sätta min vänstra arm på att klockorna är lågt deklarerade. Därav förstår jag inte riktigt varför man bjuder in till diskussionen. Har jag fel så kan du visa beloppet iom alla vet vad en 5513 kostar och därför vet vad beloppet borde vara. Att dölja beloppet visar bara på att klockan deklarerats lågt. Något som görs i 99% av fallen med privatimport i den prisklassen. Jag har inga problem med det men jag förstår inte att man känner ett behov av att antyda annat.

Du var mån om att posta din tullfaktura och berätta om alla pengar du betalat i moms. Ett eget val. Jag säger bara att denna tråd precis som ditt inlägg är väldigt lustiga iom jag vågar sätta min vänstra arm på att klockorna är lågt deklarerade. Därav förstår jag inte riktigt varför man bjuder in till diskussionen. Har jag fel så kan du visa beloppet iom alla vet vad en 5513 kostar och därför vet vad beloppet borde vara. Att dölja beloppet visar bara på att klockan deklarerats lågt. Något som görs i 99% av fallen med privatimport i den prisklassen. Jag har inga problem med det men jag förstår inte att man känner ett behov av att antyda annat.
Varför skulle jag göra det??
Jag har pm:at dig.

Varför skulle jag göra det??
Jag har pm:at dig.
Jag förstod inte heller varför man postar sånt här när alla kan gissa att beloppet är ca 300kr. :)

Det är sexigt att betala skatt
/Göran Persson

IMG_0304.JPG

Så vad ska du göra om jag postar en bild på momsfakturan? ;)

Medge att jag hade fel?
det var nåt med armen ;)
Jaja, jag kan skicka en bild till dig imorgon om du vill och om det är viktigt
Edit: Lägger ned detta nu. Jag köpte en klocka från Usa som jag betalade alldelet åt h-vete för mkt för iom momsen. Men för mig så var det rätt ändå. Jag ska behålla den och som du säger i ditt pm så kommer det nya pengar :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp