• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Gummo

Joker
2-Faktor
Quartzdykare och Klippo med Briggs and Stratton från tidigt 70-tal:)
IMG_1242.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Varit på loppisjakt och hittat bra saker.

IMG_20170606_135121.jpg

Måttband Odeon svensktillverkat, Thomas Whatham & Co rakkniv, två nummer av Teknik för alla med härligt framtidsfuturistiska omslag från 1956, en skiva med Louis Armstrong "Jeepers Creepers".
Låten var ledmotiv i en skräckfilm med samma namn på 90-talet för er känner igen namnet. :)


Universal geneve ovanpå högen för att hålla topic.
 

Mr.Chang

Audemars
IMG_1931.JPG
Sub och polsk Komar! :)
IMG_5194.JPG
IMG_5195.JPG
Här har du en annan polskt skapelse från 80-talet som jag har i garaget,har låtit förkroma den och polera motor obs.tändstiftet förkromad den också,sorry att klockan är inte med(gammal bild gör en ny bild när jag blir frisk)
Motorynka är namnet och har endast gått ca: 5mil.
Visst har jag kollad hela tråden,har inget annat för mig,ligger i sängen med bruten rygg,arm och ben...:(;)
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
IMG_1931.JPG

Här har du en annan polskt skapelse från 80-talet som jag har i garaget,har låtit förkroma den och polera motor obs.tändstiftet förkromad den också,sorry att klockan är inte med(gammal bild gör en ny bild när jag blir frisk)
Motorynka är namnet och har endast gått ca: 5mil.
Visst har jag kollad hela tråden,har inget annat för mig,ligger i sängen med bruten rygg,arm och ben...:(;)
Finns nog ingen som säger något om frånvaron av klocka på en bild av en Motorynka. Ett namn som blir helt omöjligt i Sverige dessutom!
Helkromad motor, bara älskar det!
Hoppas du får sova en stund i natt. Styrkekramar von oben!
 
Topp