• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

3 Gamla Tressa, och bilder på uppochnervänt och rättvänd fat av Josef Ekberg , Gustavsberg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Rättvänd, med matchande Tressa...
image.jpeg

image.jpeg
 

Husse

Patek
Granntanten ville bjuda på fika, när hon tog fram kaffeburken hojtade jag till!
Bra med folk som ger en möjlighet att posta i den här genomtrevliga tråden :)
3E0CBD75-A13A-4826-BBB1-1D8BDF5806C6.jpeg
9DE5F63A-C225-4E3C-B883-7A92E32304CA.jpeg
35F61211-A40E-4547-B31A-BAEE9BF74096.jpeg

Hon var INTE intresserad av att sälja...
Hennes föräldrar hade köpt och använt den på -40 talet!
 
Senast ändrad:

HenrikT

Breitling
Det var en ren chansning!
Är den efter din far ska den ju stanna!
Missade en jättefin chronolympic i Sundsvall, superrenoverad till rimliga :) pengar!
Fan va trist! :( De är ju inte jättevanliga i schysst skick! Hade väldig tur med min, eftersom farsan bara använde den i drygt 2 år när han tävlingsseglade och till sist tappade en rigg på den så att den stannade. Efter det låg den i en låda i 35 år tills den blev servad, så den är i riktigt bra skick jämfört med många! :)
 

HenrikT

Breitling
Den såg (ser) ut så här... :(
E3BF34FF-BA71-47D1-B700-EE28AC2E2788.jpeg
Jäklar va fin!
Min är i mer eller mindre samma skick när det kommer till tavlan, är svårt att fånga på bild men den är i nyskick! Boetten har mest hairlines och sen en mellanstor ding efter den tidigare nämnda incidenten med riggen! Har inga riktigt bra bilder på den i naturligt ljus men detta är väl den bästa jag har! :)
IMG_0829.JPG
 

Husse

Patek
Vi har ju bara gammal saker på jobbet!
Tänkte passa på att knuffa igång en gammal favvo-tråd!
Ny (ganska) Explorer och härlig gammal termos! :)
621E5137-9609-4A62-90C0-1AA9BD700E77.jpeg
 
Topp