Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vore läckert om du fick fram en Agusta....Nu fattas bara 103:an
Häftigt!Ingen Augusta utan här är vi mer jordnära med en 103:a
Byggde den för många år sen, sen har något katt suttit på den.
Fullständigt normalt att en katt kröker eldröret på en 103:a!Eldrörskrökning brukar orsakas av varmt eldrör och sidvind med regn
som kyler ena sidan, ovanligare med katt som kröker det genom att
sitta på det.
Underbar läsning, mer radium till folket!Dagens är en radiumfri Candino 10511 och den andra gamla grejen är lite klockrelaterad.. Det är en gammal reklam för radiumtvål. Läs gärna då det ger en bra inblick i hur man såg på radiumstrålningen back in the day innan radiumflickorna började tappa käkarna m.m.
Hittade den här i en gammal kokbok jag har. Här med favoritradiumklockan.Dagens är en radiumfri Candino 10511 och den andra gamla grejen är lite klockrelaterad.. Det är en gammal reklam för radiumtvål. Läs gärna då det ger en bra inblick i hur man såg på radiumstrålningen back in the day innan radiumflickorna började tappa käkarna m.m.
Hahah cool.Hittade den här i en gammal kokbok jag har. Här med favoritradiumklockan.
Eldrörskrökning brukar orsakas av varmt eldrör och sidvind med regn
som kyler ena sidan, ovanligare med katt som kröker det genom att
sitta på det.
Snyggt pennställ.Två gamla ting - Klockan används bra mkt mer än burken
Trevlig kväll!
Byggsatsen släpptes 1978 !Loppisfyndad vintage Tunnanbyggsats och en Zentima Militär.
Får väl ta om bilden med min 5513.Byggsatsen släpptes 1978 !
Nu fattas bara 103:an