• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Hugger69

Patek
2-Faktor
Wow, ännu en ny rolig tråd som jag inte hittat till förrän nu....den här kan jag ju lägga in hur mycket som helst i är jag rädd, men vi börjar väl lite försiktigt med följande trippel....
Min egen 1969 Chevrolet Camaro med big block 427 ZL-1 motor i aluminum tillsammans med mina Heuer Camaros:
IMG_3050.jpg
IMG_3053.jpg
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Wow, ännu en ny rolig tråd som jag inte hittat till förrän nu....den här kan jag ju lägga in hur mycket som helst i är jag rädd, men vi börjar väl lite försiktigt med följande trippel....
Min egen 1969 Chevrolet Camaro med big block 427 ZL-1 motor i aluminum tillsammans med mina Heuer Camaros:
IMG_3050.jpg
IMG_3053.jpg

Snyggt. Det är roligt när ens klockor hittar sitt sammanhang, det ger en extra dimension. Har camaron någon analog klocka vid instrumentpanelen förresten?
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Snyggt. Det är roligt när ens klockor hittar sitt sammanhang, det ger en extra dimension. Har camaron någon analog klocka vid instrumentpanelen förresten?
Tack så mycket! :)
Camaron från 1969 hade ingen klocka original men det fanns att beställa. Klockan satt där jag har bränslemätaren. Bränslemätaren satt då där jag har varvräknaren, så varvräknaren vara bara standard på vissa modeller. Min saknade klocka så förra ägaren satt in lite eftermarknadsmätare i mittkonsolen. Kan anas på bilderna nedan.
3D163EB6-43E5-48E8-AC2A-4C24ACFD0DBE.jpeg
67D41E1A-1B28-4527-95CA-BC5FAB745A31.png
 

D.Trump

Cartier
Wow, ännu en ny rolig tråd som jag inte hittat till förrän nu....den här kan jag ju lägga in hur mycket som helst i är jag rädd, men vi börjar väl lite försiktigt med följande trippel....
Min egen 1969 Chevrolet Camaro med big block 427 ZL-1 motor i aluminum tillsammans med mina Heuer Camaros:
IMG_3050.jpg
IMG_3053.jpg
Man blir ju sugen på att se hela bilen:)
 

Pictor

Audemars
E6EAB2C9-F2C7-4EB4-820B-9815C7B79DAC.jpeg
crono och en limiterad pippi. Nr 4 i en serie av fyra olika andfåglar. Eftersom det är en karafftyp med kork så bör den inte ha varit tillverkad som reklampryl till pubar o restauranger. F.ö. var väl vad jag minns en billig dryck på bolaget på 60-70talet. Finns den kvar i sortimentet?
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
E6EAB2C9-F2C7-4EB4-820B-9815C7B79DAC.jpeg
crono och en limiterad pippi. Nr 4 i en serie av fyra olika andfåglar. Eftersom det är en karafftyp med kork så bör den inte ha varit tillverkad som reklampryl till pubar o restauranger. F.ö. var väl vad jag minns en billig dryck på bolaget på 60-70talet. Finns den kvar i sortimentet?
FF95BED7-30B8-440E-A79B-3542C66A6BE9.jpeg



Finns kvar men har bytt utseende jämfört med som jag minns den.
 

Anarch

Cartier
2-Faktor
Certinan satt på armen när jag åkte på en landsbygdsloppis som visade sig vara ett helt gammalt hus till salu. ”Hä ä ba å gå in å plock te skåpn”, sa mannen som tydligen sålde ut sin fars bohag. Inventarierna var åldersstigna och bland alla prylar hoppades jag hitta fina gamla vintageur. Med respekt för den döde försökte jag vara så stillsam som möjligt, men hjärtat spratt till när jag i en låda skymtade ett par klockor. Döm om min besvikelse när de visade sig vara parfymklockor av märket Axe. Men en genuin pennvässare från fyrtiotalet fyndade jag i alla fall.
3DE9605E-9257-41C1-B8A0-D7B27C4D4993.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har en del gammalt skräp hemma, så det här är ju en tråd för mig! :)

Här kommer några bilder jag tog i morse innan frukost (inser att det här med klockfotografering nog kan vara en hobby i sig att lära sig)...

Har blandat hej och vilt, får nog ta och planera mer och ta fram stora kameran för foto nästa gång och sätta upp lite bättre ljus.

Vi börjar med en Tärnan (Avia) quartz med en gammal militärpolis från andra sidan järnridån (östtyskland möjligtvis).
20200816_101651.jpg

Andra ut är en Buren Genfa date, Incabloc Antimagnetic, waterproof, bullseye (faktiskt mintgrönt i tavlan, svårt och se dock) med en klassisk mintgrön kobra.
20200816_101421.jpg

Här är en Örnen, Incabloc, antimagnetic, waterproof som vilar på en Zeiss Ikon med ett Novar-Anastigmat 1:3.5 45mm-objektiv som har ett rödfilter monterat.
20200816_101216.jpg

Här, en Ingersoll Digital jumphour, 17 jewels på en C64C. Datorn hittade jag i soprummet när jag bodde i lägenhet, någon hade slängt den (den fungerar).
20200816_101015.jpg

Sist ut idag är ytterligare en Tärnan, Shockproof, antimagnetic på en riktigt liten kamera.
20200816_100846.jpg
 

Pictor

Audemars
Har en del gammalt skräp hemma, så det här är ju en tråd för mig! :)

Här kommer några bilder jag tog i morse innan frukost (inser att det här med klockfotografering nog kan vara en hobby i sig att lära sig)...

Har blandat hej och vilt, får nog ta och planera mer och ta fram stora kameran för foto nästa gång och sätta upp lite bättre ljus.

Vi börjar med en Tärnan (Avia) quartz med en gammal militärpolis från andra sidan järnridån (östtyskland möjligtvis).
20200816_101651.jpg

Andra ut är en Buren Genfa date, Incabloc Antimagnetic, waterproof, bullseye (faktiskt mintgrönt i tavlan, svårt och se dock) med en klassisk mintgrön kobra.
20200816_101421.jpg

Här är en Örnen, Incabloc, antimagnetic, waterproof som vilar på en Zeiss Ikon med ett Novar-Anastigmat 1:3.5 45mm-objektiv som har ett rödfilter monterat.
20200816_101216.jpg

Här, en Ingersoll Digital jumphour, 17 jewels på en C64C. Datorn hittade jag i soprummet när jag bodde i lägenhet, någon hade slängt den (den fungerar).
20200816_101015.jpg

Sist ut idag är ytterligare en Tärnan, Shockproof, antimagnetic på en riktigt liten kamera.
20200816_100846.jpg
Läcker Zeiss, med en mkt. fin optik. Sen överraskar du med ett riktigt litet franskt ess ! Bröderna Lumiere har fått sitt namn på den här. Man kan dregla över den tidsandan. Vad har vi i dag? Milijarder skitbilder som är glömda i nästa sekund. En liten utvikning vid sidan av ämnet över en kopp starkt kaffe...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Läcker Zeiss, med en mkt. fin optik. Sen överraskar du med ett riktigt litet franskt ess ! Bröderna Lumiere har fått sitt namn på den här. Man kan dregla över den tidsandan. Vad har vi i dag? Milijarder skitbilder som är glömda i nästa sekund. En liten utvikning vid sidan av ämnet över en kopp starkt kaffe...

Gillar gamla kameror, verkar som du också är lite inne på det?

Jag gillar även att fotografera, men det länge sedan jag använde någon analog och jag vet inte ens om de fungerar (arvegods som andra i princip hade tänkt och slänga), har flera... Har du något kul?
 
Topp