• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Bidrar med ett 70 tals Heuer (vad jag vet inte relaterat med klocktillverkaren) skruvstäd på jobbet tillsammans med 60-70 tals Sicura.

Äger dessvärre ingen Heuer att fota med... Får fråga @Zackarias Dullfiere snällt om jag får låna en :angel:

image.jpeg

I dag ska jag presentera något RIKTIGT gammalt!
1996 hoppade jag på ett projekt utanför Hudiksvall. Var med på en arkeologisk utgrävning hela sommaren! Både äldre och yngre stenålder.
Bilden visar en sten som legat i en eldstad i ett hus/ hydda från yngre stenålder. Ca 3.500 fKr, den användes för uppvärmning för ca 5.500 år sedan!
image.jpg
Sot sitter länge...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    96.1 KB · Visningar: 21
1996 hoppade jag på ett projekt utanför Hudiksvall. Var med på en arkeologisk utgrävning hela sommaren! Både äldre och yngre stenålder.
Bilden visar en sten som legat i en eldstad i ett hus/ hydda från yngre stenålder. Ca 3.500 fKr, den användes för uppvärmning för ca 5.500 år sedan!
image.jpg
Sot sitter länge...

Coolt!
Nu är det dags att släpa fram bilder på fossil då :)

Hudiksvall, nästan mina och @Strindberg s hemtrakter.

image.jpg
Sot sitter länge...
Wow, ballt! Inte ens uttrycket "gammal som gatan" räcker till där..

image.jpg
Sot sitter länge...
Husgrunden som denna eldstad fanns i var alltså 1.500 år tidigare än Egyptens pyramider!

Tillbaka
Topp