• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Hej alla!
Tog en sväng ner till Ånge Urdelar idag, försökte ordna fram ett glas till ett fickur.
Passade på att fota deras miniutställning när jag ändå var där. Vill ju dela upplevelsen med er!
Håll till godo. Blir nog någon fler resa dit, (hela 2 km!;))

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Klockdockskåp!
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Helt underbart med en gammal väggklocka som har blivit som ett dockskåp,:) Vi måste åka dit någon dag, måste dit och se om dom har ett glas till en gammal mögel klocka som det fattas på.

O-vintage Monster och hundraårig fönsterbåge under renovering.
Det eviga fönsterprojektet pågår ständigt. 26 fönster bara på ekonomibyggnaden, 23 på huvudbyggnaden, plus glasveranda...
image.jpeg
Då har du inga fritidsproblem;) och slipper gå ut på gäraläustäckta!
Mao golfbanan.
Fascinerande byggteknik de hade förr. Verkligen ett fint men arbetskrävande sätt att bygga dessa fantastiska Hälsingegårdar!
En annan kommer ju från Haverö med Per-Albintorp, storsten och blålera!
Ha det!

Wow! Den här tråden har jag missat helt. Vad mycket fina saker ni har!!
Bidrar med två Lisa Larson skulpturer samt krukan Liljekonvalj designad av Gunnar Wennerberg för Gustavsbergs porslinsfabrik.
Och en gammal kronograf!
image.jpeg

Ena Larson skulpturen gjordes det endast 100 stycken av vilket är ganska skoj då det gör den ovanlig. Men räknas -86 som gammalt? Den är tio år äldre än mig i alla fall ;)
image.jpeg

Michel Herbelin och grymma hallampor. Köpte dem på auktion, och när Hööken såg att det sneglades friskt på dem så delade han på utropet. Jag ville ju ha båda så... Har ingen koll på dateringen, det satt nyare el i dem, så om någon har en idé så tar jag gärna emot.
image.jpeg

Tillbaka
Topp