Köper enbart boende med lånade pengar
Och sen köper du klockor för pengarna du istället kunde amorterat med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köper enbart boende med lånade pengar
Jo men det räcker med en 100 tkr bil... Samt ingen, INGEN i Sverige behöver en bil med mer än 150 hkr.
Visst är det så och en klocka för 2 500 kr duger för precis alla och räcker livet ut.
Skillnaden är att klockan tappar inte lika mycket som en bil och därför kan man försvara ett sådant inköp som är över nytta.
Värdemässigt känns klocka mer logiskt att låna till vs bil
Det som tar emot är väl att det är en lyxpryl vs någonting som fyller en funktion i vardagen
Kan tänka mig låna till klocka men om jag hade ett högt lån hade nog amortering gått före och sedan sparat till en rolig klocka, samma skulle gälla en "rolig" bil
Skiter fullständigt i vad andra gör, men personligen lånar jag bara till boende och utbildning. Enda avbetalningen är mobilen och det är mest av en vana.
Jag gillar lite att spara till klockor istället för att låna/avbetala. På så sätt känns klockan mer som en belöning till mig själv för att jag lyckats spara och på så sätt känns den lite extra lyxig och svåråtkomlig för mig.
Touche!Och sen köper du klockor för pengarna du istället kunde amorterat med?
Reservo?Beror ju helt på klockan ifråga. Gäller det en reservo är det helt okej, medan t.ex. en Panerai inte är det. Övriga aspekter är överflödiga att diskutera.
Så står det skrivet.Reservo?
Sån konsumentupplysning, villkor för avbetalningsköp, en skoters avskrivningstakt etc. etc. Rätt meningslöst att ställa sin egen lyxkonsumtion mot nån annans och tycka att man själv har gjort det rationella valet.. Man tycker ju att ett klockforum borde vara värsta livsnjutarpalatset á la steffo och hylla intresse samt konsumtion. Istället drar det som alltid iväg till nån småsur von oben kamrersattityd remixat med lite sverker olofsson, jante och luther.
Jag har en lådcykel och en tv på avbetalning, det är kanske inte ekonomiskt fördelaktigt och ett annat upplägg hade kanske sparat mig några kronor men jag tycker inte det är viktigt i det stora hela. Jag är övertygad om att många här har en jättebra koll på sin ekonomi, sin partners och sitt eget netto varje månad, detaljerade excelblad med utgifter och matbudget. Fine, det är ert tråkiga livsstilsval, försök inte bara pracka det på nån annan i tron att det är det korrekta.
Jag är övertygad om att många här har en jättebra koll på sin ekonomi, sin partners och sitt eget netto varje månad, detaljerade excelblad med utgifter och matbudget. Fine, det är ert tråkiga livsstilsval, försök inte bara pracka det på nån annan i tron att det är det korrekta.
Hajar faktiskt inte ditt inlägg Yo-han?
TS bad om åsikter och det här är väl ett diskussionsforum så att folk framför är väl inget konstigt, handlar väl inte om att pracka på
Är man tråkig bara för att man har koll på sin ekonomi? Det är väl annars de som har mest koll som kan unna sig mest här i livet, eller?
Alla kan ju köpa lyx på kredit![]()
Jo men det räcker med en 100 tkr bil... Samt ingen, INGEN i Sverige behöver en bil med mer än 150 hkr.