• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på dejt?

Elane

Breitling
Haha, intressant diskussion. Gemene man i Sverige har ju inte direkt koll på klockor.
Säger ju självfallet inte att dejten ifråga är gemene man..
Attityd, outfiten, klocka - i en schysst symbios :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kvinnor är generellt sett läskigt mycket smarta än oss karlar så är det en vettig människa spelar det inte någon roll vad du bär för hon har redan läst och utvärderat dig (samt dragit korrekta slutsatser) långt innan du ens hunnit reflektera över hennes inställning till vad du har på handleden.
Bär vad du vill för du är ändå chanslös - så var chanslös med stil.
 

Icebreaker

Breitling
Dejtade en tjej som jobbade i klockbutik, enda gången jag fått uppmärksamhet för något ur av en dam. Mitt intresse för ur är mitt och har det för mig. Min nuvarande tycker mest jag är nördig.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har på mig oavsett.. Folk får tycka vad de vill, jag kunde inte bry mig mindre.
Precis.
Jag har idag varit ute och lunchat med en dam. Nu efteråt började jag fundera på vad vi signalerar med våra klockor, första intryck osv. Rolex som härskar på forumet är ju välkänt för gemene man. Så hur gör ni vid t.ex. en dejt, tar ni värsta Rollen eller tonar ni ner det med en klocka som är svårare att värdera?
Vad hade hon för handväska?
 

Hugii

Audemars
Så ni menar att tjejer saknar känsla stil och elegans. :)
Spännade, nästa gång ska jag skita i att duscha å raka mig.
 

Dr Stein

Cartier
Tycker frågeställningen ändå är intressant. Jag bär för det mesta den klocka jag känner för tillfället från min lilla samling, men vid tex anställningsintervju eller liknande situationer lägger jag mer krut på att matcha klockan med kläderna, att klockan inte sitter för löst, eller för högt eller lågt på handleden. Jag brukar t.o.m. bära klockan på vänster arm vid dessa tillfällen trots att jag är vänsterhänt (tror ca en halv procent av jordens befolkning tycker höger arm är fel, men ingen kan ju klaga på att man bär den på vänster arm...)

Avseende fabrikat skulle jag nog känna att om jag skulle bära rolex (vilket jag inte gör då jag inte äger någon), skulle jag nästan vilja ursäkta mig och förklara att värdet består, det är inte konstigare än att ha pengar på banken och kanske babbla lite om vilket otroligt hantverk det är...

Så jag håller inte med alla i denna tråd som avfärdar frågan med att man inte bryr sig, utan jag tycker det finns tillfällen då man tänker till lite extra och eventuellt är lite fegare! :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad hade hon för handväska?

Jag kanske var "blind" och hade ögonen på annat för tillfället, men jag tror inte inte hon hade någon handväska?
images
 

san

Cartier
2-Faktor
Har varit på ett 50-tal dejter sedan 2013. Burit både Submariner och Daytona, ingen hona har noterat något. Jo förresten, en dam hade faktiskt en Omega och tyckte min Submariner var fin :)

Några av qvinnorna jag dejtat har jag idkat älskog med. Om detta berodde på Submarinern eller Daytonan låter jag vara osagt, kan inte heller svara på vilken modell som fått sliddjuren brunstiga. Här tar jag gärna emot andra forummedlemmarnas erfarenheter så jag väljer rätt Rolex på nästa dejt.
Vidrigt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Körde min DD när jag träffade nuvarande tösen.
Sedan använde jag min Root Beer och hon tittade på den och sa "meh, du passar bättre i den andra klockan".
Root Beer sitter på 9/10 gånger såklart! ;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Helt rätt, tänk på att ditt deltagande på KS kan vara hotat
Ärligt talat så är anställningsintervjuv ett tillfälle när man bör välja rätt klocka samt vid ev möten med soc, kronofogde och skattemyndighet.
Ja verkligen, helt rätt bortsett från Skatteverket ;)
En kille på skatteverket gillade min flying fish så mycket att han köpte den av mig :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har idag varit ute och lunchat ed en dam. Nu efteråt började jag fundera på vad vi signalerar med våra klockor, första intryck osv. Rolex som härskar på forumet är ju välkänt för gemene man. Så hur gör ni vid t.ex. en dejt, tar ni värsta Rollen eller tonar ni ner det med en klocka som är svårare att värdera?
Faktiskt, frågan är inte helt orelevant. Min fru erkände senare i vårt förhållande att det första hon spanade in på en intressant kille var just om killen hade någon stil genom att kolla klockan och skoval. Nu är hon ju själv förtjust i klockor men ändå. Tjejer precis som vi män har väl någon slags standard. :rolleyes:

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-rozzy-måndag-v-7.35325/
 

Oli

Omega
2-Faktor

Portofino

Panerai
Har varit på ett 50-tal dejter sedan 2013. Burit både Submariner och Daytona, ingen hona har noterat något. Jo förresten, en dam hade faktiskt en Omega och tyckte min Submariner var fin :)

Några av qvinnorna jag dejtat har jag idkat älskog med. Om detta berodde på Submarinern eller Daytonan låter jag vara osagt, kan inte heller svara på vilken modell som fått sliddjuren brunstiga. Här tar jag gärna emot andra forummedlemmarnas erfarenheter så jag väljer rätt Rolex på nästa dejt.

För din del tror jag nog att du får större utdelning av att sluta uttrycka dig som Hagamannen.
 
Topp