• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till 15-årig tjej. Jag vägrar DW...

51677132a843-3027b3dd.jpg

Hade jag tidigare, hur fin som helst!

Beror ju oxå på vilken typ av tjej hon är. Väljer hon likadana jeans som kompisen, färgar håret i samma färg, beställer samma burgare på Donken som gänget, ja då får det nog bli en DW. Men väljer hon saker från eget tycke och gillar att ha nåt alla inte har så har du ju större möjligheter...

Beror ju oxå på vilken typ av tjej hon är. Väljer hon likadana jeans som kompisen, färgar håret i samma färg, beställer samma burgare på Donken som gänget, ja då får det nog bli en DW. Men väljer hon saker från eget tycke och gillar att ha nåt alla inte har så har du ju större möjligheter...

Nja, hon är ganska egensinnig och tar gärna egna vägar.

Det brukar finnas två val när någon önskar sig något.
1. Köp vad de önskar sig.
2. Köp något riktigt dyrt.
Hon blir säkert nöjd med antingen alternativ 1 eller 2.

Hade inte köpt en DW, barn behöver vägledning :) vintageomega är ingen dum ide! var går gränsen prismässigt?

Tjo

Dottern som är snart 15 år önskar sig en klocka. Hon tycker att DW ser trevliga ut med de kulörta natobanden :confused: Jag vägrar av princip att köpa henne en DW men inser samtidigt att jag borde väl ge henne nånting som är i närheten av vad hon vill ha. Eller?

Ser framför mig några alternativ,
1. Köper nåt som ser ut som en DW och som är av samma fantastiska kineskvalitet dom DW fast till en betydligt lägre peng.
2. Köper nåt som inte ser ut som en DW men kostar samma lika och är bättre.
3. Köper en Baby-G och hoppas att hon använder den :banghead:

Så vad vill jag ha hjälp med?

Jo, jag önskar tips på nåt som påminner en DW samt tips på annan lämplig "tjejklocka" i lägre prisklass men med anständig kvalitet.
Tissot everytime

Låter helt befängt med DW, vilken förälder vill du vara egentligen?? Den som lär sina barn att uppskatta kvalitet, stil och god smak eller den som lär sina barn att simma medströms med dom andra döda sillarna helt utan eftertanke.

Givetvis ska hon ha en 116610ln, LNIB eller ny.

Det är som att något av mina barn vill ha en Passat som förstabil!?
När man är ung så behöver man vägledning, att ge bort något som är uppenbart dåligt är inte att ge en god vägledning.

Senast ändrad:
LTP-E140D-7AEF.jpg

Halva priset jämfört med en DW. Fast å andra sidan, om det inte är du eller jag som skall bära klocka, och det nu är DW som gäller på skolgården, så....

Jag hade lånat ut en mina egna klockor om det var min dotter. Typ Explorer 1an.

Sagt några väl valda ord om att inte lägga ifrån sig den på gympan. Sen sett alla dings som små kärleksmärken från den gången då hon kanske blev klockintresserad.

Spana in svenska Bravur kanske, skulle tippa att det finns en chans att en 15årig dam gillar dem ännu mer än en DW. Sen om det är mer klocknördigt "rätt" än DW vete tusan, det får dem som bryr sig om sånt avgöra :)

LTP-E140D-7AEF.jpg

Halva priset jämfört med en DW. Fast å andra sidan, om det inte är du eller jag som skall bära klocka, och det nu är DW som gäller på skolgården, så....

Ref på den?

Jag hade lånat ut en mina egna klockor om det var min dotter. Typ Explorer 1an.

Sagt några väl valda ord om att inte lägga ifrån sig den på gympan. Sen sett alla dings som små kärleksmärken från den gången då hon kanske blev klockintresserad.

Hon tycker att min 16570 är för stor :(

Tillbaka
Topp