• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till 15-årig tjej. Jag vägrar DW...

Min flickvän ville ha en quartz mode-klocka i julklapp. Har köpt en liknande fast från Orient (automatisk). Kan återkomma om det tas väl emot när man går mot önskningen :)
Hon blev nöjd och glad :)
IMG_20181227_215602-01.jpeg

Ja, detta med ungdomars klockönskemål kan ju ge en j-vla huvudvärk!:D
Min brorsdotter har iaf insikten om att hon ber mig om nåt jag inte egentligen vill köpa...:heart:
uråpennhelvetet.jpg

Tack och lov visste hon vad hon önskade sig utseendemässigt. Hade jag fått mer tid på mig hade jag letat upp en Seiko (min brorsdotter har dock aldrig hört talas om Seiko, WTF?) enligt önskemål. Nu blev det en Michael Kors som ser riktigt trevlig ut, men där jag oroar mig för den långsiktiga hållbarheten! Hon hade nog gärna accepterat en Regal eller en Wellington också. Men jag tror nog att MK smäller högre (och jämfört med Regal dessutom mycket bättre) i hennes umgängeskretsar.
uråpennhelvetet1.jpg

Min brorsdotter har iaf insikten om att hon ber mig om nåt jag inte egentligen vill köpa...:heart:
uråpennhelvetet.jpg

Tack och lov visste hon vad hon önskade sig utseendemässigt. Hade jag fått mer tid på mig hade jag letat upp en Seiko (min brorsdotter har dock aldrig hört talas om Seiko, WTF?) enligt önskemål. Nu blev det en Michael Kors som ser riktigt trevlig ut, men där jag oroar mig för den långsiktiga hållbarheten! Hon hade nog gärna accepterat en Regal eller en Wellington också. Men jag tror nog att MK smäller högre (och jämfört med Regal dessutom mycket bättre) i hennes umgängeskretsar.
uråpennhelvetet1.jpg
MK håller väl en helt ok kvalitet. Frun envisades med att köpa en kronograf när vi var på outlet i USA. Ser rätt trevlig ut, 100m och har funkat alldeles utmärkt trots att den använts som badklocka. Är tydligen Festina som tillverkar.

MK håller väl en helt ok kvalitet. Frun envisades med att köpa en kronograf när vi var på outlet i USA. Ser rätt trevlig ut, 100m och har funkat alldeles utmärkt trots att den använts som badklocka. Är tydligen Festina som tillverkar.
Ja, du har helt rätt! MK-klockan som jag köpte till min brorsdotter verkande ändå ha en rätt så bra kvalitetskänsla. För den prisklassen ligger de nog nära riktiga klocktillverkare.

Ja, du har helt rätt! MK-klockan som jag köpte till min brorsdotter verkande ändå ha en rätt så bra kvalitetskänsla. För den prisklassen ligger de nog nära riktiga klocktillverkare.
Det tyckte jag också tills jag öppnade fruns för att byta batteri åt henne - hade inte hjärta att säga något då mer än att mumla för mig själv.

Nu har det gått något år sedan dess och jag har lyckats sakta men säkert fått henne att byta upp sig till Rolex, Longines och Oris - så ha tålamod :)

Det tyckte jag också tills jag öppnade fruns för att byta batteri åt henne - hade inte hjärta att säga något då mer än att mumla för mig själv.
Nu har det gått något år sedan dess och jag har lyckats sakta men säkert fått henne att byta upp sig till Rolex, Longines och Oris - så ha tålamod :)
Berätta mer! Vad var problemet?

Är det en DW hon vill ha så köp en sån är ändå hon som skall bära dem, men jag förstår dig. Köp en begagnad.

Tack för alla goda råd, tips och visat intresse!

Jag har köpt en klocka åt dottern nu, kan ni gissa vad det blev?

En DW i matt guld!
Grattis!
Antar att det blev en tidig seamaster, certina eller guld nit och redlighet, alla bra klockor som hon kommer kunna njuta av länge

Edit: fuck, förstod helt fel och att du gick mordor/voldemorts väg... Synd... ;)

uråpennhelvetet.jpg

uråpennhelvetet1.jpg
Vad heter den där MK-klockan?
Min lillasyster vill tvunget ha en MK, den såg ju hyffsat schysst ut :)

Berätta mer! Vad var problemet?
Inget fel men samma kvartsverk och känsla invändigt som i barnens klocka ifrån eBay. Så det enda jag menade med mitt uttalande var att jag också såg dem som rätt kvalitativ vid granskning av länk och klocka allmänt. Inuti däremot märks skillnaden mot en klocktillverkare som har lagt några extra kronor på ett vettigt kvartsverk och monteringen.

I slutändan är jag dock av samma åsikt som många andra här, visa gärna annat men köp det personen önskar. Även om vi har andra preferenser blir det bara fel att projicera över våra åsikter på andra som inte har samma intresse.

du kanske bor i urskogen utan andra frestelser.

Sen undrar folk varför landet är delat ungefär vid Sundsvall. :rolleyes:

Jag kommer iaf inte att låta mina flickor helt okritiskt följa den grå massan utan att först fundera över vad som egentligen är klokt eller inte.

Slänga 2tkr på en DW/MK är som att ta 2tkr och slänga ut genom fönstret.

Köp en safirsub för 60tkr, var försiktig med den i ett år och vips har man 10tkr mer på sitt konto om avyttringsandan faller på. Man har alltså 12tkr mer på sitt konto samtidigt som du inte medverkar i en industri som garanterat involverar barnarbete och smutsig och giftig tillverkning där människor far illa.

Man får dessutom nöjet av att bära en kvalitetsklocka med allt som följer med.

Enda ”baksidan” jag kan tänka mig är att man inte kommer att göra som alla andra. :D:D:D

Sen undrar folk varför landet är delat ungefär vid Sundsvall. :rolleyes:

Jag kommer iaf inte att låta mina flickor helt okritiskt följa den grå massan utan att först fundera över vad som egentligen är klokt eller inte.

Slänga 2tkr på en DW/MK är som att ta 2tkr och slänga ut genom fönstret.

Köp en safirsub för 60tkr, var försiktig med den i ett år och vips har man 10tkr mer på sitt konto om avyttringsandan faller på. Man har alltså 12tkr mer på sitt konto samtidigt som du inte medverkar i en industri som garanterat involverar barnarbete och smutsig och giftig tillverkning där människor far illa.

Man får dessutom nöjet av att bära en kvalitetsklocka med allt som följer med.

Enda ”baksidan” jag kan tänka mig är att man inte kommer att göra som alla andra. :D:D:D
Du anser alltså att en safirsub är att gå emot strömmen. Lustigkurre.

Seiko 5 Gent SNKL15K1
Så himla mycket snyggare i verkligheten än vad bildsökning på nätet visar!

Bilagor

• 20190113_135100.jpg
    20190113_135100.jpg
    148.5 KB · Visningar: 2
  • 20190113_135052.jpg
    20190113_135052.jpg
    138.5 KB · Visningar: 3
  • 20190113_135044.jpg
    20190113_135044.jpg
    131.9 KB · Visningar: 3
  • seiko_5_gent_snkl15k1_gents_automatic_watch-44856992-51676583-org.jpg
    seiko_5_gent_snkl15k1_gents_automatic_watch-44856992-51676583-org.jpg