Jag blev ju av med min Rolex som dök upp här. Hittade annonserna långt efteråt och klockan såld vidare utanför forumet. Rätt som det är lämnas den väl på service av nuvarande ”ägare” och då blir det samma visa där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Update på detta?
Nu har det gått 9 månader sedan klockan beslagtogs och utan någon uppdatering i utredningen.
Det är ju förjävligt att det ska gå till såhär, finns det någonstans man kan vända sig iom att polisen uppenbarligen inte vill prioritera ärendet och slutföra det?
En jurist som har koll.Nu har det gått 9 månader sedan klockan beslagtogs och utan någon uppdatering i utredningen.
Det är ju förjävligt att det ska gå till såhär, finns det någonstans man kan vända sig iom att polisen uppenbarligen inte vill prioritera ärendet och slutföra det?
Høres ut som du bør kontakte en advokat og starte prosessen med å få klokken tilbake
fra polisen......
En jurist vore säkert en jättebra hjälp men min spontana tanke när det gäller en klocka i denna (relativt sett) låga prisklassen känns det som att kostnaden för det kanske inte är motiverbart? Men jag har heller ingen koll vad det kostar eller hur det fungerar.En jurist som har koll.
En jurist vore säkert en jättebra hjälp men min spontana tanke när det gäller en klocka i denna (relativt sett) låga prisklassen känns det som att kostnaden för det kanske inte är motiverbart? Men jag har heller ingen koll vad det kostar eller hur det fungerar.
Det är ju heller rent juridiskt inte jag som ska ta upp ett ärende om utredningen då det inte är jag som är sista ägaren, nu var det jag som var snäll och betalade tillbaka pengarna ändå till den sista ägaren men egentligen har jag inget med beslagtagningen av polisen att göra.
Skönt att det löste sig!Uppdaterar äntligen tråden med ett posivit inlägg och kan sen förhoppningsvis lägga detta bakom oss.
Polisen har nu lagt ner förundersökningen efter beslut av åklagare då ingen inblandad anses ha begått något brott, beslagtagningen av klockan hävs därför och tillfaller senaste ägaren.
@Miami har nu fått tillbaka klockan och jag har fått tillbaka pengarna enligt vår tidigare uppgörelse.
Ganska precis 1år efter att detta drog igång är det utrett och nu står vi här med samma klocka och pengar som tidigare, lite konstigt men skönt att det löste sig till slut!
Skönt att det löste sig!Uppdaterar äntligen tråden med ett posivit inlägg och kan sen förhoppningsvis lägga detta bakom oss.
Polisen har nu lagt ner förundersökningen efter beslut av åklagare då ingen inblandad anses ha begått något brott, beslagtagningen av klockan hävs därför och tillfaller senaste ägaren.
@Miami har nu fått tillbaka klockan och jag har fått tillbaka pengarna enligt vår tidigare uppgörelse.
Ganska precis 1år efter att detta drog igång är det utrett och nu står vi här med samma klocka och pengar som tidigare, lite konstigt men skönt att det löste sig till slut!
Antagligen för att åklagaren inser att den förvärvades i god tro. Inget brott har begåtts och ursprungsägaren har förlorat sin lagliga rätt till klockan. Hade det funnits tillgängliga register och klockan funnits där så hade de nog sett annorlunda på saken. Man måste beakta att ett objekt inte kan anses stulet i hur många led somhelst.Skönt att det löste sig!
Men är det inte lite märkligt ändå?
Jag tänker att de bör väl ha uppgifter på personen som anmält den stulen?
Varför tillfaller klockan inte denna? (Tänker mer ur eget perspektiv om ens klocka blir stulen och man anmäler detta så förmodar man ju att man får tillbaka den om den dyker upp hos en handlare/servicecenter)
Gå vidare med vad ?Hur ska @Miami gå vidare undrar jag då?
Man ska se till att man får papper från polisen som intygar att inget brott kan styrkas och att klockan återgår.Skönt att det löste sig så långt men knepigt.
Visade det sig att den inte var stulen eller utreddes det aldrig?
Vad händer nästa gång den lämnas in på service.
När den säljs nästa gång ska man säga att den var kanske stulen en gång i tiden men nu har den bytt ägare så många ggr så det gör inget?
Mja, jag antar att han inte heller vill ha den eftersom han sålde den en gång i tiden. Är den grön nu vid nästa service/försäljning?Gå vidare med vad ?
Jo den ska vara grön, Cartier har egentligen ingen rätt att beslagta klockan, lite som om du ser din stulna cykel, låst vid en stolpe, får du egentligen inte knipsa låset och ta tillbaka cykeln. Nu pratar jag juridik och inte hur man kommer att göra.Mja, jag antar att han inte heller vill ha den eftersom han sålde den en gång i tiden. Är den grön nu vid nästa service/försäljning?
De kanske inte har rätt att beslagta den men vill de serva den om den är på deras lista över stulna klockor?Jo den ska vara grön, Cartier har egentligen ingen rätt att beslagta klockan, lite som om du ser din stulna cykel, låst vid en stolpe, får du egentligen inte knipsa låset och ta tillbaka cykeln. Nu pratar jag juridik och inte hur man kommer att göra.
Jo det är väl det som kan vara problemet, Cartier kan ju säga den där klockan vill vi inte serva, trots att den är din har vi ingen lust att serva den.De kanske inte har rätt att beslagta den men vill de serva den om den är på deras lista över stulna klockor?
Om den nu var stulen tidigare kanske inte Cartier tagit bort den från sin lista bara för att ”ingen inblandad anses ha begått något brott”.
Borde det inte påverka priset lite också?
Spännande.
Underbart att det löste sig!Uppdaterar äntligen tråden med ett posivit inlägg och kan sen förhoppningsvis lägga detta bakom oss.
Vilken läsning! Skönt den är tillbaka men känner också att @Miami i detta fall för att just kunna påvisa ”ej brott” för framtida eventuella problem. Allmän handling så borde inte vara några problem.Uppdaterar äntligen tråden med ett posivit inlägg och kan sen förhoppningsvis lägga detta bakom oss.
Schysst gissning. Läs tråden så ser du hur det gått hela vägen.Nuvarande ägaren måste polisanmäla de han lämnade in klockan hos. De har ingen rätt att hålla klockan utan att presentera bevis.