• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du använde mest 2013

durutti

Cartier
Combat sub pvd
ksubPVD1.jpg

ksubPVD2.jpg

ksubPVD3.jpg

ksubPVD4.jpg

ksubPVD5.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Är det inte lite symptomatiskt att i alla fall hälften(?) i denna tråden visar en klocka som de burit mest under föreg. året, men att den numera är såld! :p
Flipparsjukan är smittsam & allvarlig!

För min del måste det bli min 5513 som burits mycket under året.

En liten bildkavalkad:

bild-23.JPG






bild-22.JPG
 

JesperO

Rolex
Såg en den här på hodinkee och tänkte att en sådan här tråd behövs (eller finns utan att jag sett den) här. Jag tänker att man kan lägga upp en bild och en liten text om varför man använt den mest. Jag kan börja med min lilla älskling.

IWC - Ingenieur - cal. 8531 - ref. 666 - 1966

fEW1QEb.jpg


Det här är den klocka som när jag såg den första gången gjorde att jag fastnade ordentligt för klockor. Jag hade köpt min första vintage klocka, även det en IWC, och när jag googlade den sjönk jag djupare och djupare ner i träsket. Jag tycker det är något magiskt med formen, enkel och robust. Sen gillar jag att den hade ett rätt specifikt syfte: att klara av magnetiska fält. Min första klocka har jag inte kvar och var tvungen att leta i 2 år för att hitta den här.

makalöst fin klocka

Själv använde jag denna klart mest.



Skäl: var pappaledig maj-dec och med två smågangstrar hemma tog man den man var minst rädd om och dessutom har den dagvisning vilket är väldigt användbart när man är hemma och totalt desorienterad i veckorna.
 
Topp