• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du använde mest 2013

laketwig

Patek
2-Faktor
Någon som är förvånad?

R4ViCGz.jpg
 

Apansson

Torpare
Ofrivilligt, OWG änsålänge, i ett par månader till åtminstonde...
Dock kan jag inte få nog av detta orangea underverk, har aldrig sett en mer underbar bezel.
vzavtQX.jpg
 

fc2

Rolex
XlN0e53.jpg

Blev min först riktiga klocka och det blev också klockan jag använt mest under mitt snart ett år långa missbruk ;)
Synd att inte fler skaffar sig en Dynamic... eller kanske ensam om att tycka de är häftiga? :confused:

Ojojoj vad fin. Har länge tvekat inför en sådan eftersom jag nästan enbart riktar in mig på kronografer men nu blev det väldigt svårt. Få klockor som är så sköna att ha på armen som en Dynamic. Är ute efter en tidig med vit tavla, applied logo och 565.

Svårt att hitta coolare klockor för de pengarna. Mkt funky 70-tal.

Tips från coachen: om du gillar funky 70-tal och Omega men inte vill betala 50k för en vintage PloProf kan du kolla in Speedmaster MkIII. Underskattad klocka som har mer wrist presence än de flesta andra, undantag är kanske Seamaster 1000m eller flightmastern. MkIII har det finfina cal. 1040 och finns i tre olika tavelversioner.

Kolla gärna in:

http://www.chronomaddox.com/MarkSeries.html
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Denna inkom lagom till sommaren. Lika härlig på länk som på gummi. Finns risk för förskjutning av handledstiden under 2014 då den är tänkt att få sällskap av en klocka från ett visst annat schweiziskt klockmärke..

bRQ3BCI.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Samsung Galaxy S3. Mobilklockan. Därefter bytte jag upp mig till en iPhone 5S. Räknade inte vilken klocka jag använde mest. Men någon av de två mobilklockorna.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Samsung Galaxy S3. Mobilklockan. Därefter bytte jag upp mig till en iPhone 5S. Räknade inte vilken klocka jag använde mest. Men någon av de två mobilklockorna. Ingen blev flippad år 2013!
 
Topp