• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du bar mest under 2015...

frere

Audemars
2-Faktor
Med inspiration härifrån,

http://www.hodinkee.com/articles/th...nkee-team?mc_cid=3622fc7c02&mc_eid=98c577644d

Vilken (vintage-) klocka bar du mest år 2015? Låt oss riva av en snabb bildtråd med klockorna vi verkligen använder mest...alltså våra dagliga följeslagare snarare än de safe queens som plockas fram en gång i månaden för fotosession i snyggt ljus;)

För min egen del, samma Grand Seiko som 2014. Med sitt lite större sportigare case och enkla rena former trivs den helt enkelt löjligt bra på min handled och funkar till det mesta som inte kräver en modern, vattentät beater. Dessutom går den sjukt bra, bättre än de flesta moderna klockor jag haft.
IMG_0749.JPG
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror dessa två används mest av alla mina klockor. Sköna vintageklockor som båda är i grymt skick men absolut inga safe queens. Tavlorna på båda är i det närmaste perfekta med tanke på ålder medan boetterna bär en del spår av användning. Precis som jag vill ha det :)
20151121_092143.jpg


Edit: GMTn har jag ägt sen juli så den har fått mest handledstid. Speedyn har jag bara haft en och en halv månad.
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
This one. Sjukt bekväm sak med tidlös design. En klocka som jag länge planerat att köpa utan att riktigt känna att jag skulle ha råd. Sen en dag i början av året så dök den bara upp från ingenstans i ett fint skick och med alla små detaljer som en nörd kan önska sig.

Tyvärr så åker den in i kassakåpet då jag kommer att ta annat med mig när jag flyger iväg imorgon men det är den klocka som fått mest handledstid det senaste året.

image.jpeg
 
Topp