Haha ngnstans såg jag en snubbe ha signaturen - friends dont let friends but invicta
Sounds like a good friend!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ngnstans såg jag en snubbe ha signaturen - friends dont let friends but invicta
Då förstår jag. Jag har liksom fastnat i iPhone-träsket och nu har jag svårt att ta mig ur kvicksanden eftersom att all min info är fast i deras ekosystem och det blir svårt, för att inte säga omöjligt, att flytta det till Android.Vansinnigt ot men hur funkar det att slänga över musik, bilder mm på en Android jämfört med iPhone? Skulle jag teoretiskt kunna koppla upp en Android på 15 av mina närmaste vänners datorer och ta deras musik t ex utan problem och sen ladda ner all den musiken från min Android-telefon på min egen dator?
Nu låter det som om jag inte vill betala för musik och så är det inte men jag har aldrig haft Android så jag försöker lära mig skillnaderna på att inte vara så låst som alla påstår att man är med Äpplet.
Jag synkade allt via Gmail och Dropbox. Funkade galant! Enda som jag saknar är gamla fina sms från flickvännen... Men hon skickar lika gulliga nuförtiden också, så det är sak samma!![]()
Haha. Jag blir också sentimental över gamla sms och vill gärna behålla dom forever. Ännu en orsak att hålla sig kvar i iPhone-träsket. Men hur funkar det där med olika filer som jag frågade om? Med iTunes så går det ju inte att "ta" musik av en kompis t ex om inte datorn/telefonen är auktoriserad men hur är det med Android?
Android har ingen variant av iTunes vad jag vet. Lägg filerna i Dropbox så har du allt tillgängligt via vilken enhet som helst med uppkoppling. Musik streamar jag via Spotify...
Jag skulle aldrig vägra en modell bara för att det står Rolex på urtavlan, men däremot är de flesta modellerna så vanliga att man inte behöver leta efter dem och då blir de helt ointressanta för mig. Speciellt när jag funderar på vilka andra klockor jag kan hitta för samma peng.yonsson finns också.
Haha. Jag blir också sentimental över gamla sms och vill gärna behålla dom forever. Ännu en orsak att hålla sig kvar i iPhone-träsket. Men hur funkar det där med olika filer som jag frågade om? Med iTunes så går det ju inte att "ta" musik av en kompis t ex om inte datorn/telefonen är auktoriserad men hur är det med Android?
Ska ingen börja diskutera Invicta ??
Vänta! Hold it! Är det sant?!? Har jag träffat på en Rolexvägrare på detta forum?!Det är bäst att du tar på dig skottsäkra västen om du ska lattja här då!
![]()
yonsson finns också.
Vänta! Hold it! Är det sant?!? Har jag träffat på en Rolexvägrare på detta forum?!Det är bäst att du tar på dig skottsäkra västen om du ska lattja här då!
![]()
yonsson finns också.
Jag anmäler mig också till Rolex-vägrarna.![]()
Valfri av TAG tyvärr... Kan inte förmå mig att gilla dom hur mycket jag än försöker. Konstigt egentligen för jag älskar gamla Heuer!
Märklig tråd. Sedan såg jag vid vilken tid den startade och var som mest aktiv...
Jag tänker inte på vad andra gillar utan köper de klockor jag gillar...
Fungerar lika enkelt som ett usb minne. Drag and drop. Största fördelen med Android tycker jag.
Du missförstår tråden. Det handlar inte om grupptryck utan om vad du själv inte kan förmå dig att köpa. För att ge ett annat exempel kan vi ta kostymer. Du kanske tycker kostym X är jättefin men vill inte köpa den för att den kommer från Firma X som du bara inte kan tycka om av en eller annan orsak hur mycket du än försöker och således aldrig skulle spendera dina pengar på.
Jag är fortfarande lite förvirrad. Om, låt oss säga Dressman, skulle börja sälja en kostym som hade samma passform, kvalitet och utseende som något särskilt high-end märke (Jag låter experter som Whedda slänga med namn som jag inte kan) så ser jag absolut ingen anledning med att köpa just den kostymen bara för att den heter Dressman ManBasic McGordon eller vad det nu kan vara.
Om man faller för en klockmodell antar jag att de flesta helt struntar i vilket märke som är på den. Skulle jag se en Hublot som fick mig att tappa hakan hade jag aldrig dömt ut den bara för att andra modeller som jag ogillar har samma företagsnamn på urtavlan. Nu talar jag inte för alla, men jag är så fräck att jag antar att de flesta här håller med mig.
Så jag kan alltså ta musik t ex (lätt exempel- därför jag använder det) från alla vänners datorer och lägga in på min Android-mobil och sen flytta det från mobilen till min dator och nu är det min musik? Utan att musiken är låst på något sätt? Ursäkta att jag tjatar för att förstå men det är som en whole new world när man är van med Äpplet där man inte får lov att göra något alls med sina filer om inte datorn/enheten är auktoriserad och Steve har bestämt att jag får göra det.
Finns det Androider som har 64 gb minne? Har bara sett 32 gb men inte letat så mycket heller. Behöver minst 64 gb.
Samma. Blir aldrig en Rolex. Blir nog aldrig något annat än Omega....Jag anmäler mig också till Rolex-vägrarna.![]()
Ja, fungerar som utforskaren/ filhateraren i dator. Filmer,bilder,musik eller vad som helst.
Samma. Blir aldrig en Rolex. Blir nog aldrig något annat än Omega....
Jag är fortfarande lite förvirrad. Om, låt oss säga Dressman, skulle börja sälja en kostym som hade samma passform, kvalitet och utseende som något särskilt high-end märke (Jag låter experter som Whedda slänga med namn som jag inte kan) så ser jag absolut ingen anledning med att köpa just den kostymen bara för att den heter Dressman ManBasic McGordon eller vad det nu kan vara.
Om man faller för en klockmodell antar jag att de flesta helt struntar i vilket märke som är på den. Skulle jag se en Hublot som fick mig att tappa hakan hade jag aldrig dömt ut den bara för att andra modeller som jag ogillar har samma företagsnamn på urtavlan. Nu talar jag inte för alla, men jag är så fräck att jag antar att de flesta här håller med mig.
Bara för att förtydliga lite. Har inget i princip emot Rolex. Säkert fantastiska klockor, som uppenbarligen gör sina ägare lyckliga. Då jag vill ha datum på mina klockor och är allergisk mot bubblan, är Sea-Dwellern den enda som skulle kunna vara aktuell. Problemet med den är att jag fortfarande kan tänka mig ett antal klockor som jag hellre har för samma eller mindre pengar. Dessutom är det kul med något lite mera ovanligt, som mina IWC'er.
Rolex är helt enkelt lite för mycket "default" bland klockdårar för att passa mig. Lite som att man måste gilla Islay Whisky för att vara en riktig Whiskydrickare ...![]()
Du missförstår tråden. Det handlar inte om grupptryck utan om vad du själv inte kan förmå dig att köpa. För att ge ett annat exempel kan vi ta kostymer. Du kanske tycker kostym X är jättefin men vill inte köpa den för att den kommer från Firma X som du bara inte kan tycka om av en eller annan orsak hur mycket du än försöker och således aldrig skulle spendera dina pengar på.