• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du skulle köpa om inte...

Apansson

Torpare
Självklart förstår väl alla att Rolex inte är något annat än 100% klass, tradition och historia rakt igenom. Jag har bara snöat in på Omegas design, jag försöker gilla Rolex, det är kul med något som icke-insatta också vet vad det är. Myten om Rolex, ni vet. Vitgulds-sky dweller och den nya gröna daydate är fina, dock är sky dwellern lite utanför en fattig students prisklass, och som dressare har jag snöat in på De Ville.

Jag kan uppskatta rolex för den tidlösa designen, men det är ingenting jag skulle köpa om jag inte fick en extremt bra deal, ett skambud som går igenom helt enkelt.
Bör tilläggas att jag planerar vara en 2WG när allt är klart, så kanske inte finns så mycket utrymme heller när man är kär i både PO och de ville.

Om jag någon gång går emot mina principer och det blir en tredje klocka så kanske...:)
 

Whedda

Rolex
Frågan är om det är någon bransch område där just varumärkets IMAGE och en form av tillhörighet spelar större roll än inom klockor. Oavsett om man köper det för sin egen skull eller andras så har ju åsikten formats av något och jag är helt övertygad om att i det flesta fall hade folk inte gillat Nautilusen lika mycket om den faktiskt hade varit från Piaget..Samma sak tror jag gäller för Subben om den vart från Omega. Sen har ju alla olika uppfattning om imagen och vad man vill förknippas med. Någon gillar vintage rolex och dess tillhörighet, andra Hublot med dess "genomsnittliga bärare". Vissa gillar det subtila i A Lange&Söhne och andra Stora Breitlings. Jag lägger ingen vikt på vad man gillar men jag tror att uppfattningen om varumärket, vilka som generellt bär den och priset spelar minst lika stor roll som själva designen för hur man uppfattar klockan.
 
Topp