• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan som flög under radarn?

Snygg boettform, snygg lite retro-tavla med typsnitten och rut/rombmönstret. Personligen hade jag gärna sett lite längre visare då minutmarkeringarna ligger i chapterringen. Lååånga löv-visare är riktigt snyggt :) För egen del förstår jag inte användningen av månad och datum istället för dag och datum. Lite som @TobiasD sa är den lite "nästan". Man köper väl en Master med full kalender och månfas istället för denna, eller den med dag/datum? Tror dessutom datum varianten finns i 38,5mm

Snygg boettform, snygg lite retro-tavla med typsnitten och rut/rombmönstret. Personligen hade jag gärna sett lite längre visare då minutmarkeringarna ligger i chapterringen. Lååånga löv-visare är riktigt snyggt :) För egen del förstår jag inte användningen av månad och datum istället för dag och datum. Lite som @TobiasD sa är den lite "nästan". Man köper väl en Master med full kalender och månfas istället för denna, eller den med dag/datum? Tror dessutom datum varianten finns i 38,5mm

Det kanske man gör, men då får man ingen klocka med annual calendar.
Hade gärna sett dag och datum i en annual calendar istället för månad och datum.

Det var bara en personlig reflektion kring varför den inte verkar så vanligt förekommande även om den ser trevlig ut :).

Jag förstår och håller i princip med.
Det verkar väldigt ovanlig, har inte förstått varför. Kanske är det för att det "bara" är en longines, eller av de anledningarna du nämner.
Verkar som att det är märkesberoende på hur mycket kred de får.

Jag förstår och håller i princip med.
Det verkar väldigt ovanlig, har inte förstått varför. Kanske är det för att det "bara" är en longines, eller av de anledningarna du nämner.
Verkar som att det är märkesberoende på hur mycket kred de får.
Jag gillar Longines, har fler än man behöver, både nya och vintage. Det är nog snarare en sammantagen bild av varför den inte är så poppis här. Den kanske säljer som smör i Asien... Sen är det ju generellt på alla forum dykare som gäller, allt annat blir ”dressare”.

Tillbaka
Topp