• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nite Hawk T100. Bättre beater får du leta efter.
hawk.JPG

https://www.nitewatches.com/store/gb/hawk/hawk-t100/

51mm? Skulle se ut som om jag gick runt med en väggklocka på armen

Den gör sig j*vligt bra till varsel, sjukt synd att pro divern är 45mm
Visst är det snyggt ;) upplever den faktiskt mindre än 45mm, då tavlan inte är så stor och vridningen är bred. Så är den "bara" 55mm lug to lug med ganska korta bandhorn.
Annars har de en ny modell i titan som bara väger 126g mot stålen 144g och med länk 240g. Vore trevlig att klämma på, får ta en runda till en AD.
8935597768734_celum_139514_640Wx560H.jpg

Men det jag absolut gillar med inox är att den har ett anti reflektion safir glas. Har inte en ända repa efter snart två års daglig användning på byggarbetsplats

Visst är det snyggt ;) upplever den faktiskt mindre än 45mm, då tavlan inte är så stor och vridningen är bred. Så är den "bara" 55mm lug to lug med ganska korta bandhorn.
Annars har de en ny modell i titan som bara väger 126g mot stålen 144g och med länk 240g. Vore trevlig att klämma på, får ta en runda till en AD.
8935597768734_celum_139514_640Wx560H.jpg

Men det jag absolut gillar med inox är att den har ett anti reflektion safir glas. Har inte en ända repa efter snart två års daglig användning på byggarbetsplats

Får ta och testa en helt enkelt! Tyngden är jag inte orolig för, man vänjer sig och jag vänjer mig väldigt fort, speciellt om man får kika ned på en sån där snygging;)

Har en jäkligt bra utformad boett (luggar). Upplever den inte mkt större än mina 41 mm-dykare.
Håller inte med om det riktigt. Kollegan har en sådan och när jag testade den så kändes det som att jag blev buren av klockan och inte tvärt om. Har flera klockor mellan 40-42mm och ingen av dem bärs i närheten av den. Har man riktigt grova handleder och gillar riktigt stora klockor så blir den säkert bra, men jag tyckte mest det såg komiskt ut på mina tunna armar.

Orient var min första automatare och kan inget annat säga än att den är helt fantastisk för pengen. Den urtavlan...!

Tänk dock på att det är mineralglas och inte safir:)
Ja men de lär ju gå att byta till safir hos en urmakare, en tanke som slagit mig många gånger när man lyckats repa en favorit för 3e gången, vet du ellet någon annan vad ett sådant ingrepp startar på för peng?

Vill du ha mekaniskt så finns Orient M-force väl inom budget. Iso-certifierade inom 3 kategorier (vatten, magnetism och stötar).
Finns några olika modeller, t.ex:
SEL07002B0-1.jpg

Eller om du föredrar lite lättare klockor finns de även i titan.
SDV01002B0-1.jpg

Fler modeller och tavelalternativ finns att tillgå (exempelvis här)

Edit// Missade storleksbegränsningen. Det här är riktiga bestar.
Snygga förutom BRUTAAAAAL SHS.

Ja men de lär ju gå att byta till safir hos en urmakare, en tanke som slagit mig många gånger när man lyckats repa en favorit för 3e gången, vet du ellet någon annan vad ett sådant ingrepp startar på för peng?
Gå in på longislandwatch.com. De säljer ray 2 med ditmonterat safirglas:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp