• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den där Orienten såg ju riktigt hård ut! Om du har tänkt använda den som beater i första hand gör ju inte några repor i ett glas värst mkt.
IMG_20180807_140703-01.jpeg

En beater ska vara lite repig och go.
Du har rätt i de du säger, charmigt :D
Inte glaset jag är orolig för de är färgen och guld coatingen:borg:

Du har rätt i de du säger, charmigt :D
Inte glaset jag är orolig för de är färgen och guld coatingen:borg:
Tvåton är lite annorlunda men gillar man det ska man köra på :) även mittlänkar med riktigt guld får brukspår.

Men om du bara tänkt ha en klocka och ofta så kör på något du själv spanat in och vill ha.

Tvåton är lite annorlunda men gillar man det ska man köra på :) även mittlänkar med riktigt guld får brukspår.

Men om du bara tänkt ha en klocka och ofta så kör på något du själv spanat in och vill ha.

Jag har 12 klockor :woot: men har nyligen börjat med att vara "markgubbe" och mina klockor tar stryk. Den kommer ju användas dagligen i jobbet, kommer va en beater men ska jag ha en beater så ska de va med stil :cool::D

Jag har 12 klockor :woot: men har nyligen börjat med att vara "markgubbe" och mina klockor tar stryk. Den kommer ju användas dagligen i jobbet, kommer va en beater men ska jag ha en beater så ska de va med stil :cool::D
Jag hade kört på något hård quartzmodell av något slag då eftersom du har mycket annat att välja på i övrigt :)

Eller så köper du min orient och försöker ta dö på den, kostar inte ens fyrsiffrigt. Jag har misslyckats :p

Det blev till slut en Victorinox Chrono, (Kom på att jag uppskattar tidtagnings funktion) eftersom jag gör ofta olika små ÄTA jobb under en dag. Klockan köpte här på klocksnack av NickL, väldigt smidig affär och klockan visade sig vara i bättre skick IRL än vad bilderna han skickade tidigare visade! (Händer aldrig)
Vi får se hur den klarar jobbet, håller just nu på att kvalitetstestar den i skidbackarna i Dalarna

Ps! Tack för alla råd och hjälp, otroligt trevligt forum!
20181228_135319.jpg
20181229_124059.jpg

Det blev till slut en Victorinox Chrono, (Kom på att jag uppskattar tidtagnings funktion) eftersom jag gör ofta olika små ÄTA jobb under en dag. Klockan köpte här på klocksnack av NickL, väldigt smidig affär och klockan visade sig vara i bättre skick IRL än vad bilderna han skickade tidigare visade! (Händer aldrig)
Vi får se hur den klarar jobbet, håller just nu på att kvalitetstestar den i skidbackarna i Dalarna

Enjoy! :)

20181228_135319.jpg
20181229_124059.jpg
Snygg!! Uppdatera gärna med löpande jämförelse med Inox avseende stryktålighet..! :)

20181228_135319.jpg
20181229_124059.jpg
Alltid kul när trådar likt dessa landar i något inom snar framtid :) slit den med hälsan!

Snygg!! Uppdatera gärna med löpande jämförelse med Inox avseende stryktålighet..! :)
Absolut! Men kommer dock inte att utföra samma test som Jabla :p har ej mage att behandla en klocka oavsett form och märke på det viset han gör :woot:(Inte avsiktligt iallafall)
Har dock lyckats haft sönder 4st olika seikos och 1 billigare G-shock. Så jag är oförsiktig och testar klockorna ordentligt, eftersom jag jobbar hårt och i alla väder. Många arbetsmoment då klockorna skakas rejält, repas, har även krossat glaset på billigare seikos etc :nailbiting: i will keep u updated!:D

Senast ändrad:
Jaha, okej! Jag gjorde lumpen som gruppbefäl i militärpolisen, låg på Livgardet/K1. Hade dock en kapten som hade förkärlek till att spränga saker så det blev en del tidtagning ;) Saknar det militära ibland...
Det låter riktigt skoj! Saknar det med faktiskt, tänker på det ofta även om det var många år sedan.

Inoxen är odödlig.
Skicka pm om du vill ta över min gamla. Jag använder den inte längre.

Bilagor

• 2053F192-1939-43D6-A2C4-02320D444303.jpeg
    2053F192-1939-43D6-A2C4-02320D444303.jpeg
    96 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp