• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockia.se ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MrPlow

Silver
Hoppas inte min bror läser detta.

Har köpt en klocka från klockia.se i present till honom. Han ska få den om en vecka precis.

De erbjöd sig att korta länken. Jag bad dem göra det för jag tänkte att de är ju proffs. Jag är ju blott en amatör.

Så kommer klockan idag... Med repor på länken, både fasta bitar och lösa. Flera av sprintarna är intryckta från fel håll. Se bilder.

Som lök på (den berömda) laxen så hade de kortat länken ungefär till 19,5 istället för 18,5.

Vad ska man säga? Är jag bara sjukt petig? Har mailat dem och frågat vad vi ska göra. Alltså det är klart det kommer bli nya repor... Och jag kan ju vända på sprintarna... Men det känns ju tråkigt när det är en present.

Visst kan man kanske inte förvänta sig Rolex-kvalitet på servicen med en klocka för 6000... Men ändå.

IMG_1268.JPG
IMG_1270.JPG
IMG_1271.JPG
IMG_1273.JPG
IMG_1276.JPG
 
Bara att returnera tillbaka tycker jag, gör om gör rätt! Priset på klockan ska f... inte spela någon roll i sammanhanget, borde vara utfört proffsigt i vilket fall som helst...

Även tråkigt på den tilltänkta presenten åt din bror, repor ska man göra själv och inte få med på en ny inköpt klocka från en så kallad seriös säljare!
 
Senast ändrad:
Vilka pajasar!!!
Urkass gjort. Man kan fråga sig om de totalt saknar yrkesstolthet.
Jag tycker du ska skicka tillbaka om du hinner och be dem om en orörd. Jobbet du behöver göra för att korta är ENKELT.
 
Det där var inte snyggt. Skicka tillbaka. Måste vars en praktikant eller någon på lagret som kortat.
 
Returnera den där, inte alls snyggt. Justera länken hos en AD istället eller lär dig att fixa den själv.
 
Antar att MånsT menar att själv fysiskt gå in i en butik och se till att det blir gjort irl.
Men back till topic. Hör av dig till klockia med dina synpunkter. Tror de är seriösa nog att hjälpa dig.
 
Returnera! Har annars bra erfarenheter utav köp från klockia, förutom deras otroligt sega kundservice. Tog totalt 22 dagar för mig att få ut ett kvitto på ett tidigare köp från 2014 Tog 5 dagar för kundtjänsten att svara på mitt första mail där de påstod att mitt köp inte existerade. Sedan tog det ytterligare 10 dagar (med ytterligare ett påminnande mail från mig) för dom att ge mig informationen att kvittot låg i ett gammal affärssystem. Sedan ytterligare 7 dagar tills de mailade kvittot till mig.
 
Returnera! Har annars bra erfarenheter utav köp från klockia, förutom deras otroligt sega kundservice. Tog totalt 22 dagar för mig att få ut ett kvitto på ett tidigare köp från 2014 Tog 5 dagar för kundtjänsten att svara på mitt första mail där de påstod att mitt köp inte existerade. Sedan tog det ytterligare 10 dagar (med ytterligare ett påminnande mail från mig) för dom att ge mig informationen att kvittot låg i ett gammal affärssystem. Sedan ytterligare 7 dagar tills de mailade kvittot till mig.

Jag kontaktade dem i god tid innan stängning idag men har fortfarande inte fått svar. Får se vad de svarar... Annars får jag se om tidochdoft.se kan leverera en eller bita i det sura äpplet och betala premium i en butik... Men det där lovar ju inte gott.

Och länken är av titan så det är ju inte det mjukaste materialet... Spanar man in extralänkarna kan man se att de tryckt in även de sprintarna åt fel håll...

Tack för allt stöd!
 
IMG_4634.JPG
Jag tog upp samma problem minus reporna med Chefen i somras i Visby. En gång är ingen gång, men två gånger är en vana...
När detta är sagt så gillar jag butiken och skulle utan problem handla där igen. Blir lite synd och smutskasta om dom inte får chansen att fixa först. Jag är klar att du frågar om råd men bollen rullar redan..
 
Blir lite synd och smutskasta om dom inte får chansen att fixa först. Jag är klar att du frågar om råd men bollen rullar redan..

Alltså de hade ju chansen att "fixa" det. Och det var ju innan de skickade klockan... Att skicka iväg klockan i detta skick och hoppas att man inte upptäcker det - det är ett misstag som är svårt att "fixa". Att byta klockan är ju ett sätt ett lösa problemet - men de borde kontaktat mig direkt och gett mig chansen att beställa klockan från annat ställe. Nu blir det dels stressigt för mig samt otroligt mycket mer merarbete. Det handlar inte om någon smutskastning. Det handlar om att få råd - kanske var jag bara petig?

Update: Fick svar 23:34 igår.


De erbjuder sig att skicka en ny klocka och prata med han som kortat länken. Det största problemet är att jag ska överlämna den på fredag och det blir tajt att få hem den nya. De föreslår att jag ska lämna denna och sen byta den... Men då känner jag att jag lika gärna kan lämna en bild eller pengarna i ett kuvert...

Hoppas att de kan lösa det genom att buda över klockan!

Och nej, de behöver inte försöka sig på att korta länken...
 
Kan inte förstå hur de kunde skicka iväg klockan till dig så? Trodde de att du inte skulle se?? Verkligen vågat att riskera sitt rykte!
 
Jag vill inleda med att jag inte vill smutskasta Klocka då jag själv har bra erfarenhet från dem men det här var ju bedrövligt dåligt. Hur kan man skicka en produkt man har misshandlat sådär till kund? Det är riktigt pinsamt.
 
Det som den personen rökte när han fipplade med din klocka, det vill fan jag med testa... Måste vara starka grejer! Han/hon satte ju inte bara sprintarna åt fel håll. De sabbade ju sprintarna TOTALT.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp