Pauledward
Guld
Formidabel samling. Coolt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kändes riktigt coolt att få klämma och testa utan begränsningarFormidabel samling. Coolt!
Här var det ord och inga visorRichard Mille
Nautilusen var den enda snygga klockan av de fyra.
Här var det ord och inga visor![]()
Vad menar du?Det säger mer om dig än om klockor a.![]()
Absolut, alla har rätt att ha en åsikt. Tråkigt om alla skulle tycka likadantJa, Richard Mille är inte en favorit om man säger så. Inte heller Linde Werdelin och de andra Graham-liknande klockorna som finns på marknaden. Men det är ju min högst personliga åsikt.![]()
Jag förstår det. Din polare har för övrigt nog inte medverkat i dokumentären dom kallar oss mods.Kändes riktigt coolt att få klämma och testa utan begränsningar![]()
Nä, inte heller son till varken Kenta eller Stoffe. Pauledward, ta din gamla cigarett och cykla till Bahamas. Det är där du hör hemma om du beter dig som du gör, vaJag förstår det. Din polare har för övrigt nog inte medverkat i dokumentären dom kallar oss mods.![]()
Gnäll inte! Vad fan har bahamas med det här att göra va va?! Ha ha, trevlig helg @WiliamoNä, inte heller son till varken Kenta eller Stoffe. Pauledward, ta din gamla cigarett och cykla till Bahamas. Det är där du hör hemma om du beter dig som du gör, va![]()
Att om man föredrar en Tag framför PP, AP, RM så har man rätt dålig smak alternativt har inte koll på grejerna. Sen är ju smaken som baken så klart och hade jag haft den plånkan så hade jag köpt något helt annat.Vad menar du?
Som jag antog då.Att om man föredrar en Tag framför PP, AP, RM så har man rätt dålig smak alternativt har inte koll på grejerna. Sen är ju smaken som baken så klart och hade jag haft den plånkan så hade jag köpt något helt annat.
Allting är relativt...Att om man föredrar en Tag framför PP, AP, RM så har man rätt dålig smak alternativt har inte koll på grejerna. Sen är ju smaken som baken så klart och hade jag haft den plånkan så hade jag köpt något helt annat.
Elitism? Handlar väl snarare om att det är haute horologie som dissas till förmån för något väldigt alldagligt, det har inget att göra med pris.Som jag antog då.
Vadå inte koll på grejerna?
Men det är ju subjektivt som du säger. Själv klarar jag inte av AP eller RM. Tycker dom ser tacky ut och skulle aldrig bära en.
Tycker din kommentar var lite onödig eftersom du själv vet att smaken är som baken.
Enligt mig knäcker hans Tag alla andra klockor där (SMPn är iofs också bra som fan). Men elitism gillar jag inte. Dyrare != snyggare![]()
Replik @Stefanweei! Replik!Elitism? Handlar väl snarare om att det är haute horologie som dissas till förmån för något väldigt alldagligt, det har inget att göra med pris.
Jag tolkar ditt inlägg som att "Självklart är APn snyggare än Tag Heuern, annars har du ingen koll. Vet du inte hur mycket den kostar!"Elitism? Handlar väl snarare om att det är haute horologie som dissas till förmån för något väldigt alldagligt, det har inget att göra med pris.
Du får tycka precis vad du vill, exempelvis får du gilla Steinhart, detta är ju ett diskussionsforum. Jag är även tillåten att tycka att man har noll koll om man dissar PP, AP och RM till förmån för Tag. Men du som nyss frågade om varför det heter "kvartsklockor" kan ju berätta för mig hur det kommer sig att cal 5 är bättre än APns urverk.Jag tolkar ditt inlägg som att "Självklart är APn snyggare än Tag Heuern, annars har du ingen koll. Vet du inte hur mycket den kostar!"
Och ska vi vara såna är Calibre 5-verket i @Wiliamo 's tag bättre än AP:ns verk så du kan haute horologie:a hur mycket du vill. Enligt mig är det en ful klocka jag aldrig skulle bära.
Du nämnde ingenting om hantverket, utan bara att man tydligen inte hade koll om man tyckte TAGen var snyggare. Vilket den är. (Subjektiv åsikt, såklart).
Tycker mest det var en onödig kommentar.
Haha. Fantastiskt svar från dig. Okunskap om ett visst begrepp/ord även om jag vet vad det innebär berättar inte så mycket om min kunskap eller smak ändå och det vet du själv.Du får tycka precis vad du vill, exempelvis får du gilla Steinhart, detta är ju ett diskussionsforum. Jag är även tillåten att tycka att man har noll koll om man dissar PP, AP och RM till förmån för Tag. Men du som nyss frågade om varför det heter "kvartsklockor" kan ju berätta för mig hur det kommer sig att cal 5 är bättre än APns urverk.
Jag tolkar ditt inlägg som att "Självklart är APn snyggare än Tag Heuern, annars har du ingen koll. Vet du inte hur mycket den kostar!"
Och ska vi vara såna är Calibre 5-verket i @Wiliamo 's tag bättre än AP:ns verk så du kan haute horologie:a hur mycket du vill. Enligt mig är det en ful klocka jag aldrig skulle bära.
Du nämnde ingenting om hantverket, utan bara att man tydligen inte hade koll om man tyckte TAGen var snyggare. Vilket den är. (Subjektiv åsikt, såklart).
Tycker mest det var en onödig kommentar.
Nu jävlar du...
Du anser alltså att ett verk som inte är ombyggt alls utan bara har en logga på designen som dessutom är ett väldigt gammalt verk, med halvdana lösningar och billighets-utvägar och är byggt för massproduktion. 2824 är även inte ett kronografverk, så du är ju rejält ute och snurrar om du på allvar precis ens jämförde (och tyckte det var bättre korkat nog) än ett verk som vunnit många priser för sin precision, gångbarhet, estetisk finishering, funktionell finishering (härdade och diamantpolerade tappar.) och har en mycket hög kvalité kronografmodul med pelarhjul.
Som dessutom är tunnare. Handgjort. Inte stansat från en plåt.
Men absolut, du har säkert rätt att Calibre 5 är bättre, så klargör gärna för mig varför jag har fel!![]()
Fast du sa att man inte har någon koll om man föredrar Tag framför AP...@Stefanweei du blandar ihop smak och hantverk. Jag har inte sagt att cal 5 är ett dåligt urverk men att jämföra ett "moddat" ETA 2824 med RM eller AP blir löjligt.
Orkar inte
Haha. Men uppskattar att du tar det så personligt. På något sätt.
Min "koll" tar jag som sagt från vad jag har hört av AP-ägare samt min egna erfarenhetDet är bara så roligt när människor som uppenbarligen inte har koll börjar babbla.
Min "koll" tar jag som sagt från vad jag har hört av AP-ägare samt min egna erfarenhet
Du får tycka vad du vill. Jag tycker fortfarande att AP RO är fula klockor.
Vissa föredrar Kia framför Lambourghini också men att påstå att Kian är en bättre bil blir lite löjligt (och det har inget med smak att göra).Fast du sa att man inte har någon koll om man föredrar Tag framför AP...
Det är bara subjektivt då de flesta(!) köper klocka efter utseende och inte urverket.
Snackar ju mest om utseendet.Vissa föredrar Kia framför Lambourghini också men att påstå att Kian är en bättre bil blir lite löjligt (och det har inget med smak att göra).