• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

Fast det är ju inte riktigt samma sak.
Om jag för över pengar till bank utomlands har jag ju ingen försäkring alls. Dvs jag får hoppas att personen är ärlig och skickar klockan och i annat fall är mina pengar borta.

Vid paypal har ju båda en garanti, det är ju själva poängen. Men visst, vid många tvister döms till köparens fördel. Det finns ju dock saker man som säljare kan göra för att paypal ska bli relativt säkert.

Skulle absolut inte jämställa med banköverföring sett till risk för någon part

Har du någon erfarenhet av Paypal som köpare och säljare ens? Eller sitter du och gissar? Jag tror jag vet svaret.

Jag har använt Paypal i över 15 år. Har gjort väldigt många transaktioner som både köpare och säljare. Både dyra och billiga varor

Lätt att säga det såklart. Men verkar onekligen inte som det eftersom du har den bilden av Paypal. Har själv drivit Ebay-shop b.la och gjort tiotusentals transaktioner med PP. Vet en scammer hur man gör för att vinna disputes spelar det ingen roll hur mkt du följer PP's riktlinjer med shipping etc - du förlorar.

Aja, nog om detta. Ha en bra dag :)

Lätt att säga det såklart. Men verkar onekligen inte som det eftersom du har den bilden av Paypal. Har själv drivit Ebay-shop b.la och gjort tiotusentals transaktioner med PP. Vet en scammer hur man gör för att vinna disputes spelar det ingen roll hur mkt du följer PP's riktlinjer med shipping etc - du förlorar.

Aja, nog om detta. Ha en bra dag :)

Detsamma! :)

Så - @GordonG - vad rekommenderar du att man använder för betalningstjänst när man köper via Ebay? Eller är Paypal bra för köparen men inte för säljaren? (Jag har själv betalat flera köp med PayPal utan problem)

1773801.jpg

Tillbaka
Topp