Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är samma sak med värde i Sverige i alla fall, det går inte att spåra. Håller tummarna för att så är fallet här också!
Givetvis går det att spåra värdepost i Sverige! Jag spårar ofta både här och i Kina.
Tyvärr. Fick ett brev från svenska polisen att utredningen är nerlagd och polisen i Polen har inget att gå på.
Så jäkla trist, tänk att man ska behöva vara "rädd" att köpa klockor från utlandet...
![]()
Beklagar. Jättetråkigt.
Du är väl mer av en däcksparkare ändå Albert?
Ok, baserat på?
Jag tror han syftar på att du har en nazist som avatarbild. ( Men det kanske är ok Spencer66 ? )Ok, baserat på?
Har jag missat något?Jag tror han syftar på att du har en nazist som avatarbild. ( Men det kanske är ok Spencer66 ? )
Har jag missat något?
Varför skulle Paypal inte fungera? Jag hade dragit öronen åt mig direkt.Kapar tråden. Är inte van med utlandsaffärer, men om en mängdpostare på Rolex Forums skriver så här:
"Unfortunately PayPal won’t work, I’ll need a wire transfer"
...är det fishy eller något som verkar normalt?
Varför skulle Paypal inte fungera? Jag hade dragit öronen åt mig direkt.
Kapar tråden. Är inte van med utlandsaffärer, men om en mängdpostare på Rolex Forums skriver så här:
Beror nog på hur aktiv du är på RF. Om han är en gammal räv så är det rimligt.
Rätt vanligt att köpare använder PP för att blåsa folk.
NollpostareHar precis reggat mig. Ok, du menar att jag som köpare kan blåsa honom, så det är en säkerhetsåtgärd från hans sida?
Har hittat mer info om honom nu och känner mig helt trygg med att göra en direktbetalning.
Vem är säljaren?NollpostareHar precis reggat mig. Ok, du menar att jag som köpare kan blåsa honom, så det är en säkerhetsåtgärd från hans sida?
Har hittat mer info om honom nu och känner mig helt trygg med att göra en direktbetalning.
F I S H Y ! ! !Kapar tråden. Är inte van med utlandsaffärer, men om en mängdpostare på Rolex Forums skriver så här:
Tänk på att du står hela risken vid banköverföring. Finns ingen garantin alls för dig.
Va? Varför skulle klockan behöva skickas först?Ja. Men säljare står för risk med PP. Som att skicka klocka först och hoppas på pengar.
Va? Varför skulle klockan behöva skickas först?
Det är alltså likartat att sälja med PP som att skicka klocka först, och sen (kanske) få betalt när köpare mottagit.