• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

I min värld tyder det mer på att mejlkontona är kapade istället för spoofade. Huruvida det är bättre eller inte vetisjutton.

Nej tyvärr, den slutsatsen kan du nog inte dra. Fungerade senast för två veckor sedan och då tog inte spammen det. I februari Polisen gick ut med varning och då var det också igång. Nu skall jag åka ut med frugan till stugan på Öckerö och där ta mig en stor Whisky. Sen blir det att fira lite småstudenter.;)
http://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...yrelsen/Varning-for-falska-mejl-fran-Polisen/

Då har jag plöjt igenom hela tråden och måste tyvärr beklaga det som hänt och hoppas att det löser sig!

Synd att den svenska polisen inte bryr sig mer.. 25k är ju ingen superliten summa för de flesta personer direkt.

Jodå jag kan ge din en lösning men det viktigaste är nu hur Mille79 skall göra för att få tillbaka sina pengar och inte en tävling om vem som är duktigast.

1) Angående IP adresser och referenser är det nog så enkelt att vår käre bedragare har gjort ett antal korrekta affärer för att helt enkelt kunna få användbara referenser vid sina bedrägerier.

2) För att nu reda upp allt skickar du ett krav till bedragaren på hela beloppet för den uteblivna klockan och inväntar hans motdrag.

3) Hör du inget av han efter att du skickat 1 påminnelse lämnar du över ärendet till europeiskt betalningsföreläggande och låter dom driva in skulden. Det finns en speciell enhet för sådant på kronofogden när det gäller utlandsaffärer och den heter just europeiskt betalningsföreläggande se länken.

http://www.kronofogden.se/Europeisktbetalningforelaggande.html

Är dock lite osäker angående det juridiska förfarandet men tror vi har en jurist här på forumet som nog skulle kunna bistå med mer hjälp och information om vi frågar snällt.

Du är full av skit. Du snackar en massa men kan inte backa upp vad du säger. Du gör bort dig själv och förstår det inte själv. Hur fan ska någon på forumet i framtiden kunna ta dig på allvar nu?

Du säger jag inte kan något utan att veta något om min utbildning eller dylika. Jag är dataingenjör (Karlstads univ). Du vill inte lägga ner någon tid men är pigg på att trycka ner andra. Varför lägger du inte bara ner din verksamhet här?

Jodå jag kan ge din en lösning men det viktigaste är nu hur Mille79 skall göra för att få tillbaka sina pengar och inte en tävling om vem som är duktigast.

1) Angående IP adresser och referenser är det nog så enkelt att vår käre bedragare har gjort ett antal korrekta affärer för att helt enkelt kunna få användbara referenser vid sina bedrägerier.

2) För att nu reda upp allt skickar du ett krav till bedragaren på hela beloppet för den uteblivna klockan och inväntar hans motdrag.

3) Hör du inget av han efter att du skickat 1 påminnelse lämnar du över ärendet till europeiskt betalningsföreläggande och låter dom driva in skulden. Det finns en speciell enhet för sådant på kronofogden när det gäller utlandsaffärer och den heter just europeiskt betalningsföreläggande se länken.

http://www.kronofogden.se/Europeisktbetalningforelaggande.html

Är dock lite osäker angående det juridiska förfarandet men tror vi har en jurist här på forumet som nog skulle kunna bistå med mer hjälp och information om vi frågar snällt.

Nej, han har inte gjort några korrekta affärer då referenserna inte ens känner till dem gjort affärer med honom, läser du ens vad andra skriver i tråden??!

Vem ska han sända ett krav till när identiteten inte är klar på något sätt.

Europeiskt betalningsföreläggande har typ sex års väntetid så lycka till med det....

Du är full av skit. Du snackar en massa men kan inte backa upp vad du säger. Du gör bort dig själv och förstår det inte själv. Hur fan ska någon på forumet i framtiden kunna ta dig på allvar nu?

Du säger jag inte kan något utan att veta något om min utbildning eller dylika. Jag är dataingenjör (Karlstads univ). Du vill inte lägga ner någon tid men är pigg på att trycka ner andra. Varför lägger du inte bara ner din verksamhet här?

Min käre vän jag är dessvärre inte intresserad av att diskutera mer med dig då du uppenbarligen har väldigt stora problem med ditt humör och därutöver lider du säkerligen av någon bokstavskombination typ ADHD. Tillika är ditt språk väldigt grovt och ovårdat så det finns inte en chans att föra någon konstruktiv diskussion med dig. Tycker du skall ta din medicin nu och bädda ner dig i sängen så skall du set att du mår bättre imorgon.

Min käre vän jag är dessvärre inte intresserad av att diskutera mer med dig då du uppenbarligen har väldigt stora problem med ditt humör och därutöver lider du säkerligen av någon bokstavskombination typ ADHD. Tillika är ditt språk väldigt grovt och ovårdat så det finns inte en chans att föra någon konstruktiv diskussion med dig. Tycker du skall ta din medicin nu och bädda ner dig i sängen så skall du set att du mår bättre imorgon.
Vi är flera som inte gillar dina meningslösa inlägg.

Europeiskt betalningsföreläggande har typ sex års väntetid så lycka till med det....

Jag använde mig av det och det tog ca 7 månader om jag minns rätt. Vad grundar du sex års väntetid på? Egna erfarenheter eller ett rykte på stan? Om det är dina egna erfarenheter hade du då fyllt i alla uppgifter rätt?

Du är en pajas som skriver saker du sedan inte kan stå för. Så enkelt är det. Skulle du kunna backa upp någonting du kastar ur dig skulle du gjort det nu. Svara på frågorna och lägg ner lite av din dyrbara tid före du öppnar truten nästa gång. Du är en pajas helt enkelt. Lägg ner din verksamhet, ingen här kommer ta dig på allvar mer ändå när nu alla ser vad du går för.

Jag använde mig av det och det tog ca 7 månader om jag minns rätt. Vad grundar du sex års väntetid på? Egna erfarenheter eller ett rykte på stan? Om det är dina egna erfarenheter hade du då fyllt i alla uppgifter rätt?

Ja helt egna erfarenheter rörande en skuld på 60kkr där allting fanns/finns dokumenterat. Jag har en fodring på ett företag i Barcelona rörande ritningar. Svaret jag fick var att det skulle ta över fem år innan pengarna är hos mig på grund av hög belastning och den "låga" summan. Jag körde som företagare så kanske därför det skulle ta tid? Ärendet är fortfarande aktivt. Ska faktiskt höra av mig till dem på måndag igen.

Det här är ett "ärende" som handlar om att en klockbroder blivit blåst och den pajkastning ni ägnar er åt leder ingen vart. ScubaKing hjälper ju bara till och varför ska han trashas för det? Skulle något liknande hända mig hoppas jag att jag får hjälp snarare än skit. En tuppfäktning vinner väl ingen på..? Ni får gärna bråka vidare men gör det helst någon annanstans - det är enormt tröttsamt att läsa alla förolämpningar och påhopp.

Ja helt egna erfarenheter rörande en skuld på 60kkr där allting fanns/finns dokumenterat. Jag har en fodring på ett företag i Barcelona rörande ritningar. Svaret jag fick var att det skulle ta över fem år innan pengarna är hos mig på grund av hög belastning och den "låga" summan. Jag körde som företagare så kanske därför det skulle ta tid? Ärendet är fortfarande aktivt. Ska faktiskt höra av mig till dem på måndag igen.

Jag tycker det låter märkligt om jag ska vara ärlig. Hur är det ens möjligt att uppskatta arbetstiden till fem år!? Borde de inte tagit fem år för mig också då!?

Jag tycker det låter märkligt om jag ska vara ärlig. Hur är det ens möjligt att uppskatta arbetstiden till fem år!? Borde de inte tagit fem år för mig också då!?

Jag vet inte hur lång tid det skulle tagit för dig. Hon sa inte att det skulle ta fem eller sex år, hon sa att som arbetsbördan såg ut nu och antal ärenden dem hade att arbeta med kunde det ta upp till den tiden.

On topic då

Inget nytt kring bedragaren. Polisen i Polen undersöker vidare men oddsen för att hitta honom är inte så stora.

Så lärdomen för mig och en varningens finger till er som handlar från utlandet "do your homework" innan ni slår till. I Dom flesta fall är det ju inga problem och dom flesta handlare är ok men så att förhoppningsvis ingen annan här råkar ut för samma sak ...

TIll att börja med beklagar jag det inträffade, riktigt tråkigt.

Vilket skämt. Den polska polisen har frågat mig om en svensk kollega som kan vara hans motpart i Sverige men den svenska polisen kan inte ge mig en specifik kontakt eftersom alla ärenden under 50,000 sek läggs ner. I så fall får polisen i Polen kontakta svenska polisen om specifika frågor. Allvarligt, är det så det funkar?

Jag fick bl.a. en klocka stulen ur ett skåp på ett gym för några år sedan (appropå gymma med klocka-tråden, jag lämnar inga värdesaker i skåpet längre). Mitt bankkort blev också stulet och användes för att betala parkering i ett p-hus någon dag senare, jag kontaktade polisen och informerade om det och tänkte att dom kanske kunde göra någonting med information. Blev uppringd av en konstapel som konstaterade att jag sett för många deckare på tv och att allt tjat om den personliga integriteten gjort att det förmodligen inte finns några kameror i p-huset ändå. Det var det och ärendet nedlagt.

Har du kommit framåt i detta ärende eller tog det stopp hos polska polisen?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Tyvärr inte. Varit i kontakt med polisen i Polen och dem håller ett öga på detta (vad det nu innebär) men har förklarat att det kommer bli mycket svårt att hitta honom och jag kan hoppas på att han gör ett misstag. Jag kan nog utgå från att detta inte kommer lösas och att det blev en hård men viktig läxa ...

Tyvärr inte. Varit i kontakt med polisen i Polen och dem håller ett öga på detta (vad det nu innebär) men har förklarat att det kommer bli mycket svårt att hitta honom och jag kan hoppas på att han gör ett misstag. Jag kan nog utgå från att detta inte kommer lösas och att det blev en hård men viktig läxa ...

Fy f*n va tråkigt! :(

Riktigt tråkigt! Det går inte att få tillbaka pengarna antingen via banken eller försäkring?

Ingen chans. Banken sa nej direkt, försäkringsbolaget sa nej efter 1 min.

Finns inget skydd mot sånt här, förutom att man inte gör om det.

Fy va tråkigt, lider med dig

Otroligt trist att se att det verkar sluta så här, jag lider verkligen med dig. Fan vilket as du råkade ut för :rage:

Tyvärr. Fick ett brev från svenska polisen att utredningen är nerlagd och polisen i Polen har inget att gå på.

Tillbaka
Topp