• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockmärken = bilmärke

RDFG

Cartier
Tycker Alfa romeo = panerai. Inbitna fans, italiensk design, tvivelaktig kvalitet per krona ratio (<- obs, subjektiv åsikt baserad på ett (1) fall av en +50k panna som fortade sig och behövde skickas till italien).

Omega = volvo som många sagt. Tråkig men bra design. Ett par vintageklassiker och mycket skräp. Alla och deras morsor har en.

Rolex = mercedes samma som ovan fast de som äger dom tror de är så jävla mycket bättre samt med fler klassiska modeller i bagaget.
Disclaimer, pratar enbart standardbilmodeller samt äger både omega, rolex och volvo :)
 

UNO

Panerai
Rolex = kompressormatad jänkare?
20140707_160224.jpg
20140424_173624.jpg

6:71a ??
bild på blåsmaskinen !
 

Sledger

Cartier
Volvo delar ju plattform med bl a Ford, i fin ETA-stil, så det går väl inte att jämföra med Omegas in-house klockor!? Mazda har sagt upp alla samarbeten och gör allt "in-house" nu så dom borde ju prisas högt som attans på ett forum som detta? :) Eller gäller inte samma uppskattning av oberoende, egen utveckling inom bilar som klockor?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Oris är då som den nya SEAT Leon Cupra helt enkelt most bang for the buck eller nya Camaro Z28

För runt 300k så kör seaten ringen på 7.58....
 

billo

Cartier
Jag kom på att det redan finns en omega i bilvärden.

Opel omega!

Vi hade en i familjen på 90 talet.
En opel omega 3000, en Opel på anabola skulle utmana BMW och MB på den tiden.


Lånad bild från nätet.

images-6.jpeg


3,0l+ , spoiler och vinge. Grrrr allt en sport sedan från 90 talet skulle ha.
 

UNO

Panerai
Jag kom på att det redan finns en omega i bilvärden.

Opel omega!

Vi hade en i familjen på 90 talet.
En opel omega 3000, en Opel på anabola skulle utmana BMW och MB på den tiden.


Lånad bild från nätet.

images-6.jpeg


3,0l+ , spoiler och vinge. Grrrr allt en sport sedan från 90 talet skulle ha.

Fanns inte denna som Vauxhall med V8 och sexväxlad manuell ?
 

billo

Cartier
Fanns inte denna som Vauxhall med V8 och sexväxlad manuell ?

Vauxhall omega så hette den i England. Tror all Opel bilar i England hette vauxhall.

Jag tror aldrig den släpptes med v8 motor. Sexan var den största, kan ha fel. Men de släppte ett begränsat antal av en värsting lotus omega.

Jag märker mer och mer att klockvärden är som motorvärden. Släpper en modell som förädlas hela tiden. Släpper några limeted edition med litet extra lull lull. Släpper en ny uppdaterad modell samma resa som upplagan innan. Tills man tycker att modellen har gjort sitt och byter ut den helt. Väntar några årtionde släpper en uppdaterad upplaga av en gammal modell.

Är de fler här som älskar bilar/mc lika mycket som klockor. För jag börjar misstänka att dessa branscher är en å samma branch.

Shit jag tror nog att jag spräckt en stor hemlighet, så är jag inte inloggad på några dagar ring politzai.
 

UNO

Panerai
"Stärker min teori om att klock och bilbranschen är ett."

Njaaa, snarare att några söker synergier för egen vinning...
Ingen mer solid koppling är män, dyrt och status.
 

TLåbbman

Omega
rolex = mercedes, klassiskt anrikt märke
breitling = bmw, senare uppkomling populärt hos dörrvakter och pizzabagare på sveriges framsida:p
 
  • Like
Reactions: jhm

Ministern

Founder
2-Faktor
Även om många dörrvakter bär Breitling så har det inget med deras fäbless att köra BMW att göra. BMW står för mycket nytänkande och har avancerade motorer. Inget av detta är Breitling, det som smutsar märket är och det de har gemensamt, är kriminellas förkärlek för bägge produkterna.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Även om många dörrvakter bär Breitling så har det inget med deras fäbless att köra BMW att göra. BMW står för mycket nytänkande och har avancerade motorer. Inget av detta är Breitling, det som smutsar märket är och det de har gemensamt, är kriminellas förkärlek för bägge produkterna.
Kanske därför dörrvakterna har gått över till Hublot nu ;)
Passar bättre till sin BMW
 
Topp