• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockmärken = bilmärke

M.U

Rolex
No way!
Jag har en BMW kombi, så jag vet. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen kombi här! ;)

20140813_124202.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det mest korrekta torde vara gå in i biltråden o se vem som kör vad...
Sveriges största klockforum (!?) borde ge en fingervisning hur det ligger till.
 

Hugii

Audemars
Iwc - mercedes
Rolex är inte bmw. Bmw är mer elegant och sportigare ;)
Rolex - audi. Den ska vara pålitlig och säljer bra ävrn när det är ekonomisk kris :)

Breitling - bmw, många modeller och många olika prisklasser :)

Omega- toyota
Sjöö Sandsröm - Volvo (klumpig, osexig, dyr men stabil)
 

Hugii

Audemars
Nja..

Nya BMW M5 med V8 å dubbelturbo ala 560hk går runt ringen på 7.55 min

SLS AMG 7,56

C63 AMG Black serie 7.45

BMW M3 GTS 7.48

Så, Mercedes är grymma bilar där de svänger också. Ringen har hela 73 kurvor så man kan inte svamla bort det :)


Menar du allvar om du tycker att 3sec är WOW när du jämför C63 AMG Black serie (!!! 6,3 liter motor= ) och BMW M3 GTS (!!! 4,4 liter motor) ...???
Har du någon gång funderat på vad BMW hade fått ut om de hade lagt sig på samma nivå? (de får ut samma effekt till en lägre förbrukning dessutom)

som sagt MErcedes är gubbil... det är inte svårt att bygga en snabb bil genom att stoppa i oändligt med resurser...BMW lyckas alltid att balansera det ;)
 

Hugii

Audemars
Nja..

Nya BMW M5 med V8 å dubbelturbo ala 560hk går runt ringen på 7.55 min

SLS AMG 7,56
(......)
Så, Mercedes är grymma bilar där de svänger också. Ringen har hela 73 kurvor så man kan inte svamla bort det :)


snyggt om du jämför SLS AMG (oxå en 6,3Liters motor, sportbil a 1000kg) mot M5 (4,4 liters familjebil och limousin, 4-dörrars, och väger runt 2000kg)... som dessutom är snabbare än den lilla sportbilen :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Menar du allvar om du tycker att 3sec är WOW när du jämför C63 AMG Black serie (!!! 6,3 liter motor= ) och BMW M3 GTS (!!! 4,4 liter motor) ...???
Har du någon gång funderat på vad BMW hade fått ut om de hade lagt sig på samma nivå? (de får ut samma effekt till en lägre förbrukning dessutom)

som sagt MErcedes är gubbil... det är inte svårt att bygga en snabb bil genom att stoppa i oändligt med resurser...BMW lyckas alltid att balansera det ;)

Mercedes black serie väger 1720kg å 517hk
M3 GTS 1444 kg å 450hk.
GTS modellen är konstruerad för banracing och inget annat. Man ska dock inte bara stirra blint på motorstorleken och effekten. Det är många andra faktorer som spelar roll också när det handlar om racing. Båda ÄR snabba. Punkt! Att det skiljer 3 sek mellan dom spelar ingen roll. Vad jag försöker säga att Mercedes har snabba modeller precis som BMW.

Sen vill jag korrigera att SLS väger lite mer än du antydde, närmare bestämt 1620kg torr. M5 F10 väger 1945, å andra sidan har den nya M5an tagit en gigantisk kliv i allt rent tekniskt. BMW ingenjörerna har jobbat hårt med bilen. Ska jag vara riktig petig så har SLS en black serie som är långt mycket snabbare dvs 7.26 sekunder. Men det går inte att jämföra mellan dom. Två helt olika bilar.

Och jag kör en BMW M3, så jag försvarar inte Mercedes. Kommer bara med fakta! :)
 
Topp