• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i brons

C

Crowolf

Guest
yonsson skrev:
Här är en modell till:

Olivier
olivierbronze-8.jpg

Enkelhet! Like!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Me too. Det finns en version utan datum också som jag tycker är ännu snyggare. Den känns lite mer symetrisk. Har dock lite svårt med blå sekundvisare.

Edit: Vill höja ett litet varningens finger för att hans klockor blivit försenade ett antal gånger. Det är nog bäst att vänta tills man inte behöver förbeställa längre.
 

Mykeys

Cartier
Apropå mrMyiagi's snygga brons-Amphibia undrar jag vad det egentligen finns för utbud av snygga bronsklockor? De enda jag har sett är MAGRETTE, HELSON, BENARUS och nån svindyr PANERAI. Alla dessa ser så sjukt stora ut med sina ca45mm. Vad finns det mer där ute? Har ni sett nån närmare 40mm i storlek? Vilken brons-klocka hade ni köpt? Hit me!
 

Mykeys

Cartier
Tack Yonsson, hade missat den tråden. Men fortfarande bara STORA ur... Tycker de blir sjukt läckra när de får patina!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Mykeys skrev:
Apropå mrMyiagi's snygga brons-Amphibia undrar jag vad det egentligen finns för utbud av snygga bronsklockor? De enda jag har sett är MAGRETTE, HELSON, BENARUS och nån svindyr PANERAI. Alla dessa ser så sjukt stora ut med sina ca45mm. Vad finns det mer där ute? Har ni sett nån närmare 40mm i storlek? Vilken brons-klocka hade ni köpt? Hit me!


kollade själv runt efter en mässing/brons fanns inte så många i den prisklassen jag var ute efter. Amphibian var billig och en ganska stryktålig klocka vilket var det jag är ute efter, den är 40mm, akryl glas som repas ganska snabbt, vattentät 200m håller tiden någorlunda bra.


röstar på en sån!
 

Mykeys

Cartier
mrMyagi skrev:
Mykeys skrev:
Apropå mrMyiagi's snygga brons-Amphibia undrar jag vad det egentligen finns för utbud av snygga bronsklockor? De enda jag har sett är MAGRETTE, HELSON, BENARUS och nån svindyr PANERAI. Alla dessa ser så sjukt stora ut med sina ca45mm. Vad finns det mer där ute? Har ni sett nån närmare 40mm i storlek? Vilken brons-klocka hade ni köpt? Hit me!


kollade själv runt efter en mässing/brons fanns inte så många i den prisklassen jag var ute efter. Amphibian var billig och en ganska stryktålig klocka vilket var det jag är ute efter, den är 40mm, akryl glas som repas ganska snabbt, vattentät 200m håller tiden någorlunda bra.


röstar på en sån!

Gillar verkligen det du har gjort med din Amphibian! Lätt snyggaste Vostocken jag har sett. Mitt enda issue med den är att den har 18mm bandbredd som känns lite tunt, eller? Var köpte du din?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Mykeys skrev:
mrMyagi skrev:
Mykeys skrev:
Apropå mrMyiagi's snygga brons-Amphibia undrar jag vad det egentligen finns för utbud av snygga bronsklockor? De enda jag har sett är MAGRETTE, HELSON, BENARUS och nån svindyr PANERAI. Alla dessa ser så sjukt stora ut med sina ca45mm. Vad finns det mer där ute? Har ni sett nån närmare 40mm i storlek? Vilken brons-klocka hade ni köpt? Hit me!


kollade själv runt efter en mässing/brons fanns inte så många i den prisklassen jag var ute efter. Amphibian var billig och en ganska stryktålig klocka vilket var det jag är ute efter, den är 40mm, akryl glas som repas ganska snabbt, vattentät 200m håller tiden någorlunda bra.


röstar på en sån!

Gillar verkligen det du har gjort med din Amphibian! Lätt snyggaste Vostocken jag har sett. Mitt enda issue med den är att den har 18mm bandbredd som känns lite tunt, eller? Var köpte du din?



Håller med om att den är lite tunn men det märks inte av när du har klockan på dig, jag var också rädd för det innan jag beställde den. Men det passar faktiskt, det finns dock amphibia minister case som har 22mm men den föll mig inte i smaken.
hela klockan är inte brons färgad utan bara bezeln.

köpte den på en rysk hemsida chistopolcity.com, innan jag beställde den svarade de på alla mail jag skicka, efter att jag beställt den så sluta de svara så blev orolig och det tog ungefär 20 arbetsdagar då ryska posten anställer sköldpaddor istället för människor då det är billigare.

glad att du gillade den!
 

Ricrob

Patek
Blev lite sugen på att testa en bronsklump efter Claus ketchuptråd men känner att jag har ganska dålig koll på marknaden.. Hur många bronsdinkor finns här på forumet och vilken/vilka gillar du bäst, vilken/vilka är prisvärdast osv. Mata på med bilder, info och gärna prisbilder, så får vi se om suget väger över till jakt..?

Min favorit; Helson Stingray, verkar kosta rund 800-1200$ beg..?
IhvcLjG.jpg


Annan Stingray, samma prisläge.
c8ke2Ro.jpg


Helson Shark Diver med grön tavla, även där omkring 1000$ enl WUS.
EXwe6ZJ.jpg


Som sagt, fyll gärna på och hissa eller dissa. Hur coolt är brons, ska det vara patina eller plankputsat och framförallt, varför ska man betala så pass mycket för en microdykare jämfört med t.ex. en Sinn, Oris eller liknande?

Ös på!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hade preics skrivit ett inlägg om bronsklockor när jag fann denna tråden.
Lika bra att fortsätta här.
Då jag inte riktigt gifter mig med min senaste Breitling funderar jag på att avyttra denna för en klocka i brons. Panerai ligger långt utanför budget så jag får se mig omkring efter annat. Men vad?
Gillar denna, någon med erfarenhet?
SD42%20Green.jpg.opt409x526o0%2C0s409x526.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade preics skrivit ett inlägg om bronsklockor när jag fann denna tråden.
Lika bra att fortsätta här.
Då jag inte riktigt gifter mig med min senaste Breitling funderar jag på att avyttra denna för en klocka i brons. Panerai ligger långt utanför budget så jag får se mig omkring efter annat. Men vad?
Gillar denna, någon med erfarenhet?
SD42%20Green.jpg.opt409x526o0%2C0s409x526.jpg
@hwmj

Finns en norsk kille här med en, kommer inte ihåg hans nick, något liknande det av sämre ovan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Me too. Det finns en version utan datum också som jag tycker är ännu snyggare. Den känns lite mer symetrisk. Har dock lite svårt med blå sekundvisare.

Edit: Vill höja ett litet varningens finger för att hans klockor blivit försenade ett antal gånger. Det är nog bäst att vänta tills man inte behöver förbeställa längre.

Mm verkligen, finns en lååång tråd på wus om varför man inte ska lägga in en pre-order där ;-)
 
Topp