Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyft....varför har de inte gjort kronorna i brons?Anonimo Millemetri Polluce Bronze...
![]()
lum-tec.se/sv/m-bronze/
Kan denna vara något?
lum-tec.se/sv/m-bronze/
Kan denna vara något?
Tack för tipset. Men håller med om att priset kanske är lite väl högt för den.
Lutar åt en Armida A7 brass för tillfället.
Klocka som klocka...Brons är till statyer och kyrkklockor !![]()
Vi vill ha bilderJag har nyligen blivit ägare till en A7 brass med grön tavla. Toknöjd än så länge, gör sig bäst på det medföljande isofraneliknande bandet som är färgmatchat med tavlan.
Vi vill ha bilder.
Du får helgardera och ta en bild på klockan buren av en hästOk då, var bara lite osäker om jag skulle posta bild på häst eller klocka.![]()
![]()
Jag har haft en Armida. Den fick patina relativt fort IOM mycket bad i saltvatten. Det går att återställa. Men varför det?Gör ett försök att väcka upp den här tråden då jag själv blivit sugen på en klocka i mässing.
Hur är de rent hållbarhetsmässigt? Reptålighet jämfört med rostfritt känns som en risk?
Jag är personligen inte helt överens med när det blir för mycket patina på klockorna och vill behålla en viss glans i mässingen. Är det möjligt utan att behöva putsa ihjäl sig? Vad putsar ni i så fall med?
Ngn med erfarenhet av Aevig Valkyr Bronze, bild från nätet nedan?
Tycker designen är klockren med skön sjuttiotalskänsla
![]()
Viss patina är ok men när det blir för mycket tycker jag det blir gammal kyrkklocka av det hela. Armida klart med i loopen....Jag har haft en Armida. Den fick patina relativt fort IOM mycket bad i saltvatten. Det går att återställa. Men varför det?![]()
Fan vad fin den är! Ångrar att jag sålde min.Jag köpte min Armida A8 av Sundström här på KS.
Första intrycket var att den är för stor, tjock och tung men allt eftersom tiden
går så får den mer och mer handledstid. Så för tillfället är det en av mina favoriter
och gör sig absolut bäst på ett snyggt nato.
![]()