• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i brons

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som beställt från http://www.helsonwatch.com/
Att lita på?

Det är ju därifrån alla köper sina Helsons, så det är bara att köpa!
"Our parcels will be remarked as commercial items and we will provide the correct item value to customs. We will make exceptions to declare as sample or lower value upon request, but we will not take responsibility should customs reject or re-value your watch."
 

Archie

Cartier
ser ganska fränt ut men det är lite väl mycket steampunk över det hela, men om man i övrigt går klädd som en steampunkare så är en klocka i brons ett givet val.
 

Clocksauce

Cartier
Steinhart har ju gjort en special edition av deras Triton (Som INTE är en homage). Det är fan den snyggaste bronsklockan jag har sett men självklart så var alla exemplar bokade en dag efter klockan dök upp på hemsidan. Blir till att hoppas på ett begagnat ex om något år...

STEINHART+Triton+Anniversary+EDITION+06.jpg


STEINHART+Triton+Anniversary+EDITION+02.jpg
STEINHART+Triton+Anniversary+EDITION+05.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Det är ju därifrån alla köper sina Helsons, så det är bara att köpa!
"Our parcels will be remarked as commercial items and we will provide the correct item value to customs. We will make exceptions to declare as sample or lower value upon request, but we will not take responsibility should customs reject or re-value your watch."


Klart att alla köper sina klockor därifrån:)
Tänkte mest på omständigheterna att beställa från staterna. Funkar det smidigt. Tull/moms, hur ser det ut? Leveranstid?
 

Ervid

Omega
Har lätt snöat in på bronsklockor(mässing)och dess kommande alternativt framtvingade patinering.
Tycker det är fantastiskt fint.
Panerai PAM 382 är ju så jävla grym men varken äktenskapet eller budgeten håller för ett sådant köp.

Har hittat
- helson
- armida
- gruppo gamma

Har ni, den stora massan med massor av kunskap fler tips? Ni ser på ovan valda märken vilken budgeten ungefär är, där helson egentligen ligger utanför.

Har ni klockor i denna kategori får ni mer än gärna trolla in lite bilder i tråden.

Tack på förhand
/rickard
 
Har inga kvar, men det har passerat ett gäng det senaste året.

Maranezen gillade jag riktigt mycket, mest pga californiatavlan, men Armidan kändes snäppet bättre! Båda dessa är i mässing, medan Ancon däremot är i brons. Tyvärr blev jag lite besviken på den. Kändes inte alls så bra som prislappen ville påvisa. Snygg att se på dock!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ervid

Omega
Tack för svar. Uppskattar bilder. Man vill ju ha att den blir grön i oxideringen, ägg/citron eller är det saltvattnet?

Måste erkänna att jag missade den äldre tråden. Den är dock 2 år gammal, har det inte hänt något mer på brons fronten än Armida? Är det "på utgång"
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack för svar. Uppskattar bilder. Man vill ju ha att den blir grön i oxideringen, ägg/citron eller är det saltvattnet?

Måste erkänna att jag missade den äldre tråden. Den är dock 2 år gammal, har det inte hänt något mer på brons fronten än Armida? Är det "på utgång"

Maranez bangla finns ju, ennebi-homage men ändå cool som fan (och stor).
 

Ervid

Omega
Min fru är smartare än jag så det är kört! Har nog aldrig lyckats fara med osanningar utan att på påkommen som ett barn.
Budget är typ en Armida...vill testa känslan med det oxiderade. Men risk att det blir för mycket kopia av panerai då skulle jag ändå vilka ha något på tavlan. Small sek eller gångreserv och det har jag bara hittat på limiterade Gruppo..som då ej finns till salu nu.

Patineras brons och mässing på samma sätt?
 
Till er som har brons/mässingsklockor - färgar de av sig på handled eller skjortärmar, eller är det ett icke-problem?
 
Topp