• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Slängde upp en fråga på WUS för ett par år sedan om vilken klocka Tom Hanks bär i The Terminal, jag hade en riktigt dålig bild.

terminal%2010-08-2013%2011:53:27.jpg

En snubbe kom fram till att det var en Memomatic Seamaster, riktigt imponerande. Gissningsvis från Tom Hanks egna Omega samling. En sån rackare ska jag ha när jag blir stor.

memosid2.jpg

Vad bra seriesmak ni har gubbar!
Här kommer en från Breaking bad:

G-shock
jvKpoJG.png

Blue bloods:
CrtVsEX.png

QdRsx5H.png

Breaking bad nämns men ingen tycks ha postat Walts Monaco som dessutom har en rätt stor symbolisk roll i serien där tickandet från klockan används flitigt i ett avsnitt på ett väldigt snyggt sätt.

BreakingBad_TAGHeuer3.jpg

Väcker denna tråd till liv igen, sitter och kikar på The Empire state med Dwayne The Rock Johnson, filmen utspelar sig 1982. Rätt som det är ser jag denna bild,

aZivABX.png

Enligt min mening är en nyare G-shock. Rätta mig om jag har fel, G-shock säljstartades för övrigt 1983..

Så det kan gå!

dum fråga, men det är iaf en Franck Muller Casablanca.

Varför är det en dum fråga?
Tråden handlar om klockor i filmer och serier.
Jag la upp en skärmdump från ett avsnitt av Keeping up with the Kardashians och frågade vad det var för klocka Kanye bär.
Du behöver inte förnedra och trycka ner mig på det sättet.
Jag tog mycket illa upp över det, men är ändå tacksam för ditt svar då du verkar ha rätt.

Håller med dig.

Tråden handlar om klockor i filmer och serier.
Jag la upp en skärmdump från ett avsnitt av Keeping up with the Kardashians och frågade vad det var för klocka Kanye bär.
Du behöver inte förnedra och trycka ner mig på det sättet.
Jag tog mycket illa upp över det, men är ändå tacksam för ditt svar då du verkar ha rätt.

Håller med dig.
Vad fan är det här? Hur kan du PM:a mig om precis just den här frågan - få ett utförligt svar + en ursäkt från mig till dig personligen, för att sedan hänga ut mig i en forumtråd? Du behöver inte känna dig förnedrad och är definitivt inte nedtryckt. Referens: TI skrev (på en fredagkväll, må jag tillägga): "Varför skrev du att det var en dum fråga?" Jag svarade: "Det kallas för humor. Spännet var väldigt uppenbart ett Casablanca- spänne och Kanye rockar typ uteslutande Franck Muller- klockor hela tiden. Jag visste inte ens om det var en seriös fråga från dina sida. Ber om ursäkt om du känner dig förnärmad, det var inte meningen iaf. Schysst bild du laddade upp iaf :) Ha en fin kväll!" Nu känner du förmodligen igen ett Franck Muller- spänne lika väl som jag kan urskilja ett Panerai- spänne från mängden. You live - you learn.

Vad fan är det här? Hur kan du PM:a mig om precis just den här frågan - få ett utförligt svar + en ursäkt från mig till dig personligen, för att sedan hänga ut mig i en forumtråd? Du behöver inte känna dig förnedrad och är definitivt inte nedtryckt. Referens: TI skrev (på en fredagkväll, må jag tillägga): "Varför skrev du att det var en dum fråga?" Jag svarade: "Det kallas för humor. Spännet var väldigt uppenbart ett Casablanca- spänne och Kanye rockar typ uteslutande Franck Muller- klockor hela tiden. Jag visste inte ens om det var en seriös fråga från dina sida. Ber om ursäkt om du känner dig förnärmad, det var inte meningen iaf. Schysst bild du laddade upp iaf :) Ha en fin kväll!" Nu känner du förmodligen igen ett Franck Muller- spänne lika väl som jag kan urskilja ett Panerai- spänne från mängden. You live - you learn.

Hehe, du får nog se över din inställning om du tycker att det är common knowledge att Kanye kör Franck Muller... Han där Kanye, är det någon såpasnubbe eller? Sportar gör han iallafall inte :woot:

Tillbaka
Topp