• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Oysterquartz i The Big Short?

image.jpeg

Har inte Steve carell en SubC? Den fanns väl inte då...
Precis vad jag tänkte på när jag såg filmen! Att det var en SubC alltså, blev lite irriterad :)

En annan speedy i svenska filmen Snabba Cash II.
Troligen skådisens (Matias Varela) egna men det passade även hans karaktär (Jorge) i filmen ganska bra. Även om jag personligen tycker att en Rolex som en Daytona hade passat karaktären bättre
14081324_10201812701115069_1063312022_n.png

dsc_0254.jpg

Kollade häromdagen på Le Mans, filmen från 1971 med Steve McQueen i huvudrollen. Skulle nog inte rekommendera att se på den såvida man inte har ett stort intresse för racing. Detta på grund av ett stelt skådespel av samtliga skådisar, och uppskattningsvis någon minut av konversationer, desto mer klipp på bilar som sladdar hejvilt. Skyller dock detta på regissören som har gjort ett exceptionellt uselt jobb på att förvalta potentialen av sina skådespelare.

NU till det relevanta: i filmen är McQueen sponsrad av Heuer och bär en Monaco:

image.jpeg

Om man gräver djupare efter behind-the-scenes-material bar han dock under inspelningen sin egna Rolex 5512. De flesta bilder man hittar på McQueen bär han en Sub på.

image.jpeg

På tal om filmklockor, min kollega har i flera år helt ovetandes gått runt med en Seiko Arnie. Han blev glad när jag berättade för honom vad det är för klocka och han fick sig ett gott skratt när jag skickade bilden nedan till honom:

image.jpeg

Breitling Emergency i Top Gear (de "testar" klockan och dess egenskaper, ingenting någon av dem sportar på armen). Tror även att det är en Breitling i TT under de första sekunderna i filmen Whiskey Tango Foxtrot. Kunde inte se klockan något mer, än då, däremot lite G-shocks.

Tillbaka
Topp