• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Svante7

Omega
Paul Giamatti kör Code 11:59 i nya säsongen av Billions, under hur mycket AP betalade för det :wtf:
D8652572-35E0-4E64-8BBB-DD7D1D46C138.png

Hoppas inte dom betalade så mycket för det där är ingen CODE 11:59 :) Faktum är att dom inte ens är lika. Kolla vart loggan sitter. Den skall sitta under 12. Kolla hur kort loggan är typ hälften så många bokstäver. Kolla vart datumfönstret sitter. Skall sitta mellan 4 och 5. Kolla allt annat typ. Jag skulle gissa på att det är en Hamilton?

54BF05D2-41D7-4186-81F6-61DF42013C90.png
 

Oggs

Omega
2-Faktor
1547 kvar avsnitt 10.png
John Hamm a k a Don Draper kör Omega Seamaster som syns i närbild i S7 E3
221282D6-F41D-4088-A30F-C96551C8CC89.jpeg
Jag har försökt gräva lite i vad det är för klocka han använder med tuxedo-tavla. Många artiklar skriver att det ska vara en JLC Memovox med utbytt tavla, men med tanke på att klockan endast har en krona så kan det väl omöjligen vara en Memovox? Någon som känner igen den här? :)
 

Bilagor

  • 4 min kvar avsnitt 10.png
    4 min kvar avsnitt 10.png
    63.1 KB · Visningar: 6
  • 28 min kvar avsnitt 13.png
    28 min kvar avsnitt 13.png
    49.9 KB · Visningar: 3

oystercase

Cartier
Nymans har försett svenska Netflixserien "störst av allt" med klockor. Så frågan är vem i serien (ej sett den) har min vita AP ROC 39mm som jag vet Nymans lånade ut till filmproduktion innan jag köpte den?

Någon som har koll?
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag sitter och tittar på "Comedians in a car getting coffee" pp Netflix med stor behållning.
Förutom att han i sant amerikanskt manér alltid har gympadojor på sig så tycker jag att han har en riktigt trivsam stil, både vad gäller klockor, kläder och bilar. Mest bilar kanske.

I ett avsnitt när han ska hämta Colbert i en Morgan så har han otroligt snygga körhandskar på sig med hål för klockan! Vad är det för klocka? Ofta har han haft Navitimer på sig, men detta är ju något annat. (Ursäkta bilderna, jag kan tydligen inte ta skärmdump på netflix).
IMG_20190718_212137.jpg
IMG_20190718_212059.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag sitter och tittar på "Comedians in a car getting coffee" pp Netflix med stor behållning.
Förutom att han i sant amerikanskt manér alltid har gympadojor på sig så tycker jag att han har en riktigt trivsam stil, både vad gäller klockor, kläder och bilar. Mest bilar kanske.

I ett avsnitt när han ska hämta Colbert i en Morgan så har han otroligt snygga körhandskar på sig med hål för klockan! Vad är det för klocka? Ofta har han haft Navitimer på sig, men detta är ju något annat. (Ursäkta bilderna, jag kan tydligen inte ta skärmdump på netflix).
IMG_20190718_212137.jpg
IMG_20190718_212059.jpg
En fejk navitimer kanske?
Edit: ursäkta, Navitimer II kan det vara.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte om det är ett uttryck så jag låtsas att du menar det orimliga att Seinfeld äger en fejk-klocka? :D

Det verkar vid lite sökningar att det verkar finnas navitimers med subdials på 6-9-12, känns rimligt.
Det var ett misstag från min sida som berodde på ren okunskap som jag snabbt justerade :)
Jag fann en fejkbratte med den layouten och sköt lite från höften.
Sen är det fullt möjligt att även kända/rika personer råkat bli lurade på både det ena och det andra.
 

Rulle

Audemars
Jag sitter och tittar på "Comedians in a car getting coffee" pp Netflix med stor behållning.
Förutom att han i sant amerikanskt manér alltid har gympadojor på sig så tycker jag att han har en riktigt trivsam stil, både vad gäller klockor, kläder och bilar. Mest bilar kanske.

I ett avsnitt när han ska hämta Colbert i en Morgan så har han otroligt snygga körhandskar på sig med hål för klockan! Vad är det för klocka? Ofta har han haft Navitimer på sig, men detta är ju något annat. (Ursäkta bilderna, jag kan tydligen inte ta skärmdump på netflix).
IMG_20190718_212137.jpg
IMG_20190718_212059.jpg
en navitimer med 7750 verk!
 

Npl

Omega
2-Faktor
Jag sitter och tittar på "Comedians in a car getting coffee" pp Netflix med stor behållning.
Förutom att han i sant amerikanskt manér alltid har gympadojor på sig så tycker jag att han har en riktigt trivsam stil, både vad gäller klockor, kläder och bilar. Mest bilar kanske.

I ett avsnitt när han ska hämta Colbert i en Morgan så har han otroligt snygga körhandskar på sig med hål för klockan! Vad är det för klocka? Ofta har han haft Navitimer på sig, men detta är ju något annat. (Ursäkta bilderna, jag kan tydligen inte ta skärmdump på netflix).
IMG_20190718_212137.jpg
IMG_20190718_212059.jpg


Såg något avsnitt där han rockade en Aerospace. Har aldrig riktigt gillat honom men efter jag börjat kolla på "Comedians in a car getting coffee" så har han verkligen växt.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kollar igenom en gammal favorit, polisserien ”The Shield”. Numera när man alltid kollar klockor reagerade jag såklart på Vic Mackeys armbandsur! :D

Någon som har en aning? Rätt taskiga bilder men försökte. Sällan man ser den i helbild eller inzoomad.

Någon form av kronograf med ”panda-tavla”, med en länk av både gummi och stål? Någon som vet?
CF6B61F9-0FE9-4F98-8AE9-7D944AD0069F.jpeg
6C1F63EF-9960-4C41-A5E5-4B6D3435F465.jpeg
32417846-F251-4D87-89E9-15BC56839BDD.jpeg
7FCE4822-721E-4C80-9A5C-13B967A91F59.jpeg
 

Isengard2

Breitling
Robert downey Jr med en Urwerk UR-015 CT Iron I filmen endgame
Urwerk är medgrundat av Felix baumgaurtner som innehar rekordet för världens högsta fallskärmshopp
 

Bilagor

  • upload_2019-8-19_18-24-24.png
    upload_2019-8-19_18-24-24.png
    120.3 KB · Visningar: 5

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hva er det for klokke Barney bruker i siste sesong av How i met your mother?
Ser ut som en 5-siffrig sub eller Gmt, men med pcl. Trodde det bare var nyere gmt som har pcl?
Obs. Claspen er helt klart den eldre modellen.

738A5114-F83D-4548-A2E4-0BDA7B8F1742.jpeg
963FE296-9701-47CC-B619-5127BC758177.jpeg
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Kollar igenom en gammal favorit, polisserien ”The Shield”. Numera när man alltid kollar klockor reagerade jag såklart på Vic Mackeys armbandsur! :D

Någon som har en aning? Rätt taskiga bilder men försökte. Sällan man ser den i helbild eller inzoomad.

Någon form av kronograf med ”panda-tavla”, med en länk av både gummi och stål? Någon som vet?
CF6B61F9-0FE9-4F98-8AE9-7D944AD0069F.jpeg
6C1F63EF-9960-4C41-A5E5-4B6D3435F465.jpeg
32417846-F251-4D87-89E9-15BC56839BDD.jpeg
7FCE4822-721E-4C80-9A5C-13B967A91F59.jpeg

Riktigt bra serie! Det är en Cartier Must 21 Chronoscaph:

cartier-Black-Must-21-Chronoscaph.jpeg
 
Jag sitter och tittar på "Comedians in a car getting coffee" pp Netflix med stor behållning.
Förutom att han i sant amerikanskt manér alltid har gympadojor på sig så tycker jag att han har en riktigt trivsam stil, både vad gäller klockor, kläder och bilar. Mest bilar kanske.

I ett avsnitt när han ska hämta Colbert i en Morgan så har han otroligt snygga körhandskar på sig med hål för klockan! Vad är det för klocka? Ofta har han haft Navitimer på sig, men detta är ju något annat. (Ursäkta bilderna, jag kan tydligen inte ta skärmdump på netflix).
IMG_20190718_212137.jpg
IMG_20190718_212059.jpg

En Navitimer. Som ett överdrivet hängivet Seinfeld fan så har jag sett den klockan väldigt många gånger. Den dyker upp sporadiskt genom nästan hela serien. Den klocka han bär mest i serien är dock en panda Chronomat. Också stående layout och bullit länk. Ett par andra Breitling syns också.

I avsnitten som kretsar kring en klocka hans föräldrar köpt till honom så är det något annat. Tycker det är kul att han får en klocka för $50 dollar som han känner sig tvingad att bära, när brattarna ligger hemma på nattduksbordet.

I Comedians in cars är det lite mer blandat med tex Gshock m.m. Men återigen mycket Breitling.
https://www.swisswatchexpo.com/TheWatchClub/2019/03/25/jerry-seinfeld-breitling-fan/
 

Rulle

Audemars
En Navitimer. Som ett överdrivet hängivet Seinfeld fan så har jag sett den klockan väldigt många gånger. Den dyker upp sporadiskt genom nästan hela serien. Den klocka han bär mest i serien är dock en panda Chronomat. Också stående layout och bullit länk. Ett par andra Breitling syns också.

I avsnitten som kretsar kring en klocka hans föräldrar köpt till honom så är det något annat. Tycker det är kul att han får en klocka för $50 dollar som han känner sig tvingad att bära, när brattarna ligger hemma på nattduksbordet.

I Comedians in cars är det lite mer blandat med tex Gshock m.m. Men återigen mycket Breitling.
https://www.swisswatchexpo.com/TheWatchClub/2019/03/25/jerry-seinfeld-breitling-fan/
@Denke
jerry hade ju varit den perfekte gästen att ha i en breitlingspecial!!!

tycker du får ta och boka in honom till en podspecial!
 

Sigurd

Cartier
Precis sett färdigt Chernobyl på HBO.
Mycket klockor i serien. Bara ryska ur?
Fick man ens ha något annat för ryska staten? o_O

Man fick ha vilka ur man ville men de man ville ha fanns inte. ”Vanligt folk” kunde utöver det inhemska utbudet komma över Seiko, Casio (på 80-talet) och något enstaka västfabrikat. Rolex, Omega och dylikt sportades diskret av vissa partitoppar och andra högdjur.

Men nej, KGB hämtade inte dig och din familj på natten om grannen såg att du kommit över en kapitalist-dinka :D
 
Senast ändrad:

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Holt McCallany i andra säsongen av Mindhunter. Kan det vara en Omega Time Computer? Ett av avsnitten gör t.o.m en poäng av att hans batteri tagit slut.
kyeq18a6aitz.jpg
 

Olsson

Cartier
Såg Once Upon a Time in Hollywood på bio tidigare i veckan.
Satt filmen igenom och funderade på vad Brad Pitts karaktär körde för klocka.
(Jag var den enda i vårt sällskap som funderade i dessa banor ;))
Fick fram att det var en Citizen Bullhead, ingen modell jag kände till.

För övrigt, vilken film, och Brad Pitts karaktär, oerhört cool! :)

citizen-8110-bullhead-brad-pitt-once-upon-a-time-in-hollywood.jpg
 
Topp