• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Stämmer! Årtiondets bästa film. Sjukt kul att ha ett ur från filmen. Men har för mig att det är 2 olika Hamiltons i filmen. Tror de synkade 2 klockor innan han åkte till rymden.
Hittade en bild @Equilibrium
845CBC8D-8D3F-48FF-9BA7-4C7DFFD929D4.png
 

ChumpTime

Panerai

Jagarbosse

Breitling
Nu vet jag inte om du var ironisk, men...
https://www.grayandsons.com/blog/spotlight-panerai-daylight-sly-stallone/

Stallone kan nog sägas vara den enskilt viktigaste anledningen till att Richemont fick upp ögonen för företaget och gjorde det populärt bland en bredare publik på 00-talet.

Nej, det var jag inte... bara för att det kanske är självklar information för dig behöver det inte vara det för mig. Ber ödmjukast om ursäkt för att jag försökte tillföra något till tråden
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inte lätt att inte veta allt:) Stallone var mycket riktigt en starkt bidragande orsak till märkets popularitet ökade, han har tom några modeller uppkallade efter sig, ”Slytech” och ”Daylight” efter filmen.

Sen är ju Paneraierna på bilderna inte 50-60 mm utan 44 och 47 mm i diameter.
Nej, det var jag inte... bara för att det kanske är självklar information för dig behöver det inte vara det för mig. Ber ödmjukast om ursäkt för att jag försökte tillföra något till tråden
 

Sakupoika

Omega
2-Faktor
The Rocks serie Ballers har riktigt snygga klockor, spottat några APs, Pateks och Datejusts!
Bra serie förövrigt :)
 

Bilagor

  • AA-BallersSeason5b-1.jpg
    AA-BallersSeason5b-1.jpg
    85.6 KB · Visningar: 35

JB__

Omega
Inte lätt att inte veta allt:) Stallone var mycket riktigt en starkt bidragande orsak till märkets popularitet ökade, han har tom några modeller uppkallade efter sig, ”Slytech” och ”Daylight” efter filmen.

Sen är ju Paneraierna på bilderna inte 50-60 mm utan 44 och 47 mm i diameter.

Jo det stämmer nog med storlekarna, tänkte på denna bild! :) Den var 60 mm om jag minns rätt
 

Bilagor

  • 73B2EF01-7578-4B35-9528-A06D0C664B11.jpeg
    73B2EF01-7578-4B35-9528-A06D0C664B11.jpeg
    258.8 KB · Visningar: 33

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20200713_215657.jpg

Marathon Navigator på tjejen som spelar andra huvudrollen bredvid Charlize Theron i The Old Guard på Netflix. Coolt val, tyvärr använder hon den inte senare i filmen i civila kläder. Theron har tyvärr inte heller sin Seadweller trots att den hade passat rollkaraktären perfekt.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Nya Devs serien. Tyckte jag kände igen SKX bandet och några minuter senare kom bekräftelsen. Nu undrar man ju vara över valet att produktplacera en discontinuad klocka? :p
8E0B808A-64D3-46E6-8643-303860D9CAB8.jpeg
Såg det avsnittet igår (ja, jag är lite sen), men jag har inte sån koll på Seiko-modeller... det jag undrade var mest hur de fick in den där extra "komplikationen" i ett mekaniskt urverk. ;)
Sedan var det nog ett litet kontinuitetsfel som den uppmärksamme säkert såg: I en scen senare så...
devs-seiko-2.png

... jag fick inte känslan av att det hade gått över 5 timmar mellan scenerna. :)
 
Senast ändrad:
Topp