• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Swizz beat

Patek
2-Faktor
De Niro verkar ha en Casio i Cop Land från -97, kanske en A164WA-1VES.
34250ea67d54c890eeddd68e4d0a3c8150-cop-land.2x.rsquare.w1200.jpg
Grym film för övrigt
 

Gorlami

Omega
Känns som att många filmer har inte product placement utan skådespelarna använder klockor från sina egna kollektioner. Tex Ed O'Neil rockar en Daytona, Submariner och en speedy i serien Modern Family som är hans egna.
EdOneillSpeedmaster3.jpg
 

Karlsson

Panerai
Känns som att många filmer har inte product placement utan skådespelarna använder klockor från sina egna kollektioner. Tex Ed O'Neil rockar en Daytona, Submariner och en speedy i serien Modern Family som är hans egna.
EdOneillSpeedmaster3.jpg
Han kör Bell & Ross en del i den serien också!
0DF7A113-3F33-4B7A-BBB0-B2C6CF126E8D.jpeg


Minns även att jag reagerade i nåt avsnitt när han säger till sin fru att han vill åka och titta på en Panerai igen som han gilla :)
 

higge79

Omega
"Selling Sunset" på Netflix är en själsmördande dokusåpa om en mäklarfirma i Beverly Hills, som min sambo ser. Jag uthärdar den ibland i "watchspotting"-syfte. I ett enda avsnitt kan man se Skydweller, Ladyjust, AP Offshore, Nautilus i stål och guld, Royal oak i stål och guld o.s.v.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Lite överraskande mycket klocka på en biroll (psykiatriker på en klinik) i en gammal filmklassiker. (Gissa vilken. ;) )
Suddig bild tyvärr, men nån kanske lyckas gissa vad det är ändå? (Jag vet inte.)
Screenshot 2020-10-11 at 18.16.20.png
 

Ivar31

Cartier
Det var nån typ av Patek, kunde inte se vad.

Men advokatchefen har en Nautilus-kronograf iaf, dålig bild av mig dock... Sen är det mycket annat också. Nån inom produktionen har bra kontakter :)
 

Bilagor

  • C74F68ED-6E03-4E19-A155-F80A1656CBBC.jpeg
    C74F68ED-6E03-4E19-A155-F80A1656CBBC.jpeg
    413.5 KB · Visningar: 29

ScubaKing

Audemars
Det var nån typ av Patek, kunde inte se vad.

Men advokatchefen har en Nautilus-kronograf iaf, dålig bild av mig dock... Sen är det mycket annat också. Nån inom produktionen har bra kontakter :)

Behövs inga bra kontakter. Slå en signal till Tony på Luxury Watches och han plockar fram precis vilka klockor du vill ha, oavsett hur limiterade i stort sett. Tror inte det finns många med hans kontakter i Sverige. Säg att han får en blänkare i serien och du kan troligen få låna vad du vill.

I övrigt är det Stockholms i särklass vackraste klockhandel rent estetiskt..

butik-start.jpg
 
Senast ändrad:
Topp