ALDRIG!!!!!!Kolla på s.61 i denna tråd![]()
Jag vägrar tro att någon annan lyft denna tidigare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ALDRIG!!!!!!Kolla på s.61 i denna tråd![]()
Plus att i orginalmanuset och så som Pacino spelade honom så var hans karaktär ständigt kokain-laddad. Den aspekten och någon scen som tydliggjorde det klipptes dock bort i slutresultatet.Helt klart!
Trots att det är den keffaste klockan i modern film ().
Tony Stark har väl en Bulgari i de första Iron Man-rullarna också va?
Men modellen passar karaktären här i Heat.
Han är lagom flamboyant i sin klädstil, i sitt hem, med klockan och på det sätt Al Pacino spelade sina roller på mitten av/sena 90-talet.![]()
Plus att i orginalmanuset och så som Pacino spelade honom så var hans karaktär ständigt kokain-laddad. Den aspekten och någon scen som tydliggjorde det klipptes dock bort i slutresultatet.
Är det någon som vet vilken klocka Carl Hamilton har i nya serien?
Det är mycket möjligt. Tyckte det såg ut som någon variant med Natoband på. Jag ska se om jag kan skaka fram en bild från serien-När det är action tror jag att han har Luminox
Det är mycket möjligt. Tyckte det såg ut som någon variant med Natoband på. Jag ska se om jag kan skaka fram en bild från serien.
Kanske någon variant på RM052? Det ser inte ut som det på första bilden men på den andra tycker jag att man skymtar lite av en dödskalle ändå?Vad har vi på Justin i The Social Network (hittar inte några bra bilder)?
UN? Franc Muller?
![]()
![]()
Nja det är för nätt för att vara RM och kronan lirar inte heller.Kanske någon variant på RM052? Det ser inte ut som det på första bilden men på den andra tycker jag att man skymtar lite av en dödskalle ändå?Det skulle i såfall även passa in på den tvärgående linjen genom tavlan.
![]()
![]()
Kanske inte men det ser inte heller ut att vara någon traditionell urtavla? FM som du var inne på har ju också en del skeletonmodeller.Nja det är för nätt för att vara RM och kronan lirar inte heller.
Franc Muller gissar jag på.Vad har vi på Justin i The Social Network (hittar inte några bra bilder)?
UN? Franc Muller?
![]()
![]()
Inte omöjligt.Det är inte någon Cartier Tortue variant då?
Jag är också inne på FM alternativt en Ulysse Nardin. Det som talar emot FM här är att den inte känns så stor.Franc Muller gissar jag på.
Roadster kronograf ser det ut som va?Tar Billions från början igen, är det en Drive som Damien Lewis kör med i S1?
![]()
Han körde både Drive och Roadster innan det blev AP.Tar Billions från början igen, är det en Drive som Damien Lewis kör med i S1?
![]()
Peter Weller i Robocop, 1987. Upptäckte det precis. Har haft klockan i samlingen i några månader.
![]()
![]()
![]()
Ännu enklare att läsa av än en analog dito med vridring!Cool modell ändå. Men vridbar ring?
Nej inte riktigt, ringen är utförd i samma mjukplast som resten av boetten och låter sig inte riktigt vridas. Det går att kränga av den och trycka dit den i en annan position om man skulle vilja det men det är ingen användbar funktion.Cool modell ändå. Men vridbar ring?
Martin är en gedigen klocksamlare privat. Hans klockintresse har visat sig i hans filmer och serier. I Mr Robot rockar han en AP RO och i svenska kärleksfilmen EGO så finns det en scen där han pratar om Patek Aquanauten som han har i filmen, värt att se för den scenenKollade snabba cash igår och noterade att ”Jorge” rockar en speedmaster i samtliga 3 filmer. ”Martin” i sista snabba cash-filmen bär en Panerai Luminor med läderband om jag inte såg fel.
Skulle kunna tänka mig den därRolex Air-King Precision i filmen A Cure for Wellness, rätt coolt med filmer där de kör med klockor för rätt epok
![]()
Jag med!Skulle kunna tänka mig den där